Hamilton a obținut în Germania a patra victorie consecutivă. Red Bull termină pe podium și depășește Ferrari la constructori
Lewis Hamilton și-a extins avansul în clasamentul general după obținerea celei de-a patra victorii consecutive, în timp ce Red Bull a urcat pe locul 2 la constructori după ce Daniel Ricciardo și Max Verstappen au terminat pe podium.
Marele Premiu al Germaniei a confirmat încă o dată forma excelentă traversată de Lewis Hamilton, care dă senzația că se îndreaptă cu ușurință spre un nou titlu mondial.
La fel ca și în alte curse, Nico Rosberg a ratat startul din pole position, iar Hamilton a profitat din plin pentru a prelua conducerea cursei încă din primul viraj. Cei doi piloți Red Bull Racing au profitat de asemenea de ezitarea lui Rosberg și au urcat pe locurile 2-3 în ordine inversă, cu Max Verstappen în fața lui Daniel Ricciardo, după ce olandezul și-a surclasat coechipierul pe bordura primului viraj. La rândul său, Sebastian Vettel l-a depășit pe coechipierul său Kimi Raikkonen pentru locul 5, însă pilotul Scuderiei nu a reușit să treacă și de Rosberg.
Pe parcursul primului stint, diferențele dintre piloți au rămas minore, de circa 1-2 secunde, iar prima oprire la boxe nu a adus nicio schimbare în primii 6, în ciuda faptului că Rosberg și Raikkonen au pierdut timp din cauza mecanicilor. Totuși, perspectivele au fost promițătoare: Verstappen și Rosberg au optat să continue cu pneuri supersoft, în timp ce ceilalți 4 piloți din frunte au optat pentru cauciucurile soft. Cu toate acestea, Hamilton a fost capabil să fie mai rapid decât piloții cu supersoft și și-a creat un avans liniștitor de circa 8 secunde, astfel că nu a avut niciun fel de emoții la cea de-a doua oprire la boxe.
În schimb, Rosberg a reușit să-i depășească pe ambii piloți Red Bull Racing. Dacă de Ricciardo a trecut practic la boxe, germanul a avut parte de un duel spectaculos cu Verstappen, pe care a reușit să-l depășească printr-o manevră care a amintit de incidentul piloților Mercedes din Austria. Germanul a atacat pe interior și l-a forțat pe Verstappen să iasă pe marginea circuitului, iar ulterior a primit o penalizare de 5 secunde la următorul pitstop.
Rosberg și Verstappen au fost singurii piloți din top 6 care au optat pentru pneuri soft la cel de-al doilea pitstop. Acest lucru l-a afectat în special pe Verstappen, care a fost depășit în turul 40 de Ricciardo, întrucât australianul avea pneuri supersoft. Hamilton a rămas lider și după a treia serie de intrări la boxe, în timp ce Rosberg a fost depășit de Ricciardo și Verstappen ca urmare a faptului că a suportat penalizarea de 5 poziții, iar Vettel și Raikkonen și-au păstrat locurile 5 și 6.
Ultima parte a cursei a fost lipsită de evenimente majore în plutonul fruntaș, cu atât mai mult cu cât diferențele dintre piloți au crescut la câteva secunde, doar unele picături de ploaie părând să producă palpitații. Astfel, Hamilton nu a avut nicio emoție să-și adjudece a 4-a victorie consecutivă, cu care și-a extins avansul din clasamentul general în fața lui Rosberg la 19 puncte, după ce germanul a terminat doar pe locul 4. Podiumul a fost completat de Red Bull Racing prin Ricciardo și Verstappen, performanță în urma căreia echipa austriacă a depășit Ferrari și a urcat pe locul 2 în clasamentul constructorilor. Scuderia a avut parte de o nouă cursa ștearsă și a terminat doar pe locurile 5-6.
Nico Hulkenberg (Force India) a ocupat locul 7 în fața unui Jenson Button (McLaren) care l-a depășit în ultimele tururi pe Valtteri Bottas (Williams), în timp ce ultimul punct pus în joc a fost adjudecat de Sergio Perez (Force India), care a trecut pe final de Fernando Alonso (McLaren).
Germania - Rezultate cursa:
Incepuse promitator cursa cu duelul dintre Rosberg si Verstappen, dar s-a stins repede. Se pare ca pe Rosberg "l-au lasat din nou franele. Probabil ca au inceput sa se adune frustrarile mai ales cand e vorba de Verstappen. In alta ordine de idei, din pacate pentru spectacolul din F1, incet dar sigur, Ferrari a devenit a treia forta. Se pare ca nu Alonso era problema la echipa, asa cum multi s-au hazardat sa afirme (si cu siguranta nu-mi este cel mai simpatic pilot). Nu-mi aduc aminte in aproape 30 de ani de cand urmaresc F1 sa fi vazut atatea discutii contradictorii intre echipa si pilot vizavi de strategie, si ma refer desigur la Vettel si Ferrari. Si daca veni vorba de Vettel, nu-mi aduc aminte sa fi auzit vreun pilot plangandu-se atat fata de ceilalti piloti, fie ca sunt intarziati sau nu. A devenit deja patetic. In rest, astept spectacol, daca va mai veni vreodata. Pana atunci, probabil mai adauga inca un campionat langa celelalte trei.