Hamilton a câştigat la Montreal în faţa lui Rosberg. Raikkonen a ratat podiumul în favoarea lui Bottas

Publicat duminică, 07.06.2015 22:25 de Daniel Popescu

Lewis Hamilton a obţinut o victorie uşoară în Marele Premiu al Canadei în detrimentul coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg. Valtteri Bottas a ocupat ultimul loc al podiumului după o eroare de pilotaj comisă de Kimi Raikkonen.

Lewis Hamilton a profitat din plin de pole position-ul obţinut sâmbătă pe circuitul de la Montreal pentru a-şi adjudeca a patra victorie din acest sezon şi pentru a recupera astfel măcar parţial terenul pierdut după eroarea de strategie de la Monaco.

Pilotul echipei Mercedes şi-a păstrat confortabil prima poziţie la start, şi-a construit un avans de circa 4 secunde în primul stint, iar apoi a rămas în frunte după unica intrare la boxe în ciuda faptului că Nico Rosberg a fost la numai o secundă în spate.

Germanul nu a fost însă capabil să iniţieze niciun atac decisiv şi, în plus, a comis două greşeli relativ majore în acul de păr.

Un derapaj costisitor

După ce sâmbătă a obţinut cel mai bun rezultat în calificări din acest an (locul 3), Kimi Raikkonen se îndrepta spre cel de-al doilea podium din acest sezon. Totuşi, după prima intrare la boxe, pilotul Scuderiei Ferrari a derapat spectaculos în acul de păr şi, chiar dacă a păstrat monopostul pe circuit, a pierdut o poziţie în favoarea lui Valtteri Bottas.

Ulterior, la adăpostul unui avans confortabil, finlandezul a efectuat o oprire suplimentară şi s-a echipat cu pneuri supersoft în speranţa că va reuşi să-l ajungă din urmă pe conaţionalul său. Strategia nu a funcţionat însă, iar Bottas a obţinut astfel primul podium în acest sezon, în timp ce Raikkonen s-a mulţumit cu locul patru.

Vettel, strategie câştigătoare cu două opriri

În urma defecţiunilor tehnice din calificări şi a unei penalizări de cinci poziţii, Sebastian Vettel a plecat doar de pe locul 18, însă a progresat rapid în pluton inclusiv prin depăşirea lui Fernando Alonso. Pilotul Scuderiei Ferrari a adoptat o strategie mai puţin obişnuită şi a intrat la boxe în turul 9 pentru un set nou de pneuri supersoft, care i-a permis să progreseze constant în pluton.

Germanul nu a fost scutit de erori, iar la un moment dat s-a atins cu Alonso, însă a ajuns până pe locul şapte înainte de a efectua ultima intrare la standuri. Ulterior, în ciuda unui contact uşor cu Nico Hulkenberg, Vettel a rămas imperturbabil în cursă şi l-a depăşit pe Pastor Maldonado pentru locul cinci.

Plecat de asemenea din a doua parte a grilei, Felipe Massa a avut parte de un parcurs asemănător la volanul celui de-al doilea monopost Williams, iar cel mai spectaculos duel a avut loc în turul 10: brazilianul a luptat roată la roată cu Marcus Ericcson (Sauber) în primele trei viraje înainte de a se impune. Massa a fost unul dintre puţinii piloţi care a început cursa cu pneuri soft, iar această strategie i-a permis să folosească supersofturile pe final, cu care a ajuns în spatele lui Vettel. 

Grosjean, eroare copilărească

Lotus ar fi putut obţine la Montreal cel mai bun rezultat al sezonului, însă s-a mulţumit doar cu locul şapte ocupat de Maldonado. Coechipierul său Romain Grosjean ar fi putut termina cu uşurinţă pe locul şase, însă a provocat un incident pe linia dreaptă premergătoare finalului de tur.

Francezul l-a depăşit pe pilotul întârziat Will Stevens, însă apoi i-a blocat calea, cei doi s-au atins, iar Grosjean a suferit o pană de cauciuc. Pilotul Lotus a intrat intempestiv la boxele unei echipe în care mecanicii au fost surprinşi complet nepregătiţi, iar în cele din urmă a ocupat doar locul 10. Între cei doi şi-au făcut apariţia Hulkenberg şi Daniil Kvyat.

Clasamentul a fost completat pe Sergio Perez (Force India), Carlos Sainz Jr (Toro Rosso) şi Daniel Ricciardo (Red Bull), în timp ce Marcus Ericsson (Sauber) a terminat pe 14 în faţa lui Max Verstapen (Toro Rosso), Felipe Nasr (Sauber) şi Will Stevens (Manor).

Dublu abandon pentru McLaren

McLaren a avut parte de o nouă cursă de coşmar, în ciuda optimismului generat de îmbunatăţirea teoretică a motorului. Fernando Alonso concura în spatele plutonului în momentul în care a fost chemat să se retragă la boxe din cauza unei defecţiuni tehnice la motor, care a echivalat astfel cu al treilea abandon consecutiv.

Câteva tururi mai târziu, Jenson Button a intrat de asemenea la boxe cu scopul de a se retrage tot în urma unor probleme la unitatea de propulsie. Singurul alt pilot care a mai abandonat în cursa a fost Roberto Merhi de la Manor.

Canada - Rezultate cursa:

LocPilotEchipa
1 Lewis Hamilton Mercedes
2 Nico Rosberg Mercedes
3 Valtteri Bottas Williams/Mercedes
4 Kimi Raikkonen Ferrari
5 Sebastian Vettel Ferrari
6 Felipe Massa Williams/Mercedes
7 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes
8 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes
9 Daniil Kvyat Red Bull/Renault
10 Romain Grosjean Lotus/Mercedes
11 Sergio Perez Force India/Mercedes
12 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault
13 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault
14 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari
15 Max Verstappen Toro Rosso/Renault
16 Felipe Nasr Sauber/Ferrari
17 Will Stevens Marussia/Ferrari
- Roberto Merhi Marussia/Ferrari
- Jenson Button McLaren/Honda
- Fernando Alonso McLaren/Honda

Clasament general:

LocPilotPuncte
1 Lewis Hamilton 151
2 Nico Rosberg 134
3 Sebastian Vettel 108
4 Kimi Raikkonen 72
5 Valtteri Bottas 57
6 Felipe Massa 47
7 Daniel Ricciardo 35
8 Daniil Kvyat 19
9 Romain Grosjean 17
10 Felipe Nasr 16
11 Sergio Perez 11
12 Nico Hulkenberg 10
13 Carlos Sainz 9
14 Max Verstappen 6
15 Pastor Maldonado 6
16 Marcus Ericsson 5
17 Jenson Button 4
18 Fernando Alonso 0
19 Roberto Merhi 0
20 Will Stevens 0

Clasament constructori:

LocEchipaPuncte
1 Mercedes 285
2 Ferrari 180
3 Williams/Mercedes 104
4 Red Bull/Renault 54
5 Lotus/Mercedes 23
6 Sauber/Ferrari 21
7 Force India/Mercedes 21
8 Toro Rosso/Renault 15
9 McLaren/Honda 4
10 Marussia/Ferrari 0
  • GrosJan, duminică, 07.06.2015 22:46

    Unde e pilotul acela Hamilton abonat la accidente? Simplu, cand nu incerci sa mergi mai repede decat poti e safe. Cat poate e suficient sa-i bata pe Rosberg si pe ceilalti intr-un Mercedes. Kimi a pierdut locul 2 cu acel tete a queue. Comica comunicarea lui Bottas cu inginerii "in ritmul asta Raikko o sa ne prinda dupa cursa" Vettel a pilotat ca un campion, cu chef sa ajunga repede in fata. Honda a dat azi adevaratul test. E circuitul de motor (mai mult si decat Monza!) - lack of power ... Grosjean, da, in nota personala.

  • GrosJan, duminică, 07.06.2015 22:47

    *3

  • Mercedes, duminică, 07.06.2015 22:47

    Propun schimbarea denumirii acestui sport din Formula 1 in Formula Mercedes.

  • EX, duminică, 07.06.2015 22:57

    Excelenta cursa FELICITARI LH!!!

  • Rusu, duminică, 07.06.2015 22:58

    Vettel și Massa au făcut această cursă frumoasă.

  • Shade, duminică, 07.06.2015 23:00

    Kimi un mare prost era aproape sa fie ajuns din urma de Vettel care a plecat de pe 18 asta spune multe despre el ca pilot.

  • FanF1, duminică, 07.06.2015 23:06

    Frumoasa cursa, chiar mi-a placut. Toata stima pentru premiatii de azi dar nu pot sa-l trec cu vederea pe "vitelul"(cum il numesc unii) care, asa cum spunea @GrosJan, "a pilotat ca un campion". De ceva vreme, de cand castiga Hamilton iar pe 2-3 e Rosberg, traiesc cu impresia ca imnul germaniei (care se pune fiind imnul tarii de originea careia e constructorul) se pune in semn de condoleante pentru Rosberg. Cu siguranta nu-i asa, dar mie unuia asa-mi lasa impresia. :)) PS: McLaren=death/history

  • s., duminică, 07.06.2015 23:29

    mclaren honda cam la egalitate cu manor:))),stau bine:))

  • s., duminică, 07.06.2015 23:30

    pacat de vettel ca a ratat calificarile,se vede dif intre el si kimi,bafta in urmatoarea cursa

  • bernie, duminică, 07.06.2015 23:40

    @Shade...In China imediat dupa startul cursei Kimi a fost atins usor de Nasr a facut pana stanga spate si s a tarat aproape un tur intreg pana la boxe sa schimbe pneurile.A iesit ultimul si la final a terminat pe 4 in urma lui Vettel...In Bahrein Vettel a gresit a avariat masina aa intrat la boxe si a terminat pe 5...Azi a gresit si Kimi prima data in acest sezon.Nu e o tragedie ptr ca a pierdut un singur loc...Daca tu erai atat de "inteligent" precum te crezi ai fi pilotat ptr Ferrari in locul lui Kimi si nu ai mai fi postat niste idiotenii care de altfel te caracterizeaza...Noapte buna!!!

  • jean, duminică, 07.06.2015 23:41

    Honda la ce potential au ( teoretic ), parca isi bat joc de proiectul in F1 si de McL, nu par sa-si dea deloc interesul. Si ultimii si dublu abandon, si ei vb de podiumuri in a doua jumatate a campionatului.

  • JugaruGabi, duminică, 07.06.2015 23:50

    Momentul cursei: Grosjean, dupa contactul cu Stevens: "He hit me!" Stevens, dupa ce a avut nasul fata smuls de Grosjean: "He is so stupid. He cuts in front of me every time. Where does he want me to go? Off the track?" O cursa anosta care parea ca va aduce ceva frumos cand Rosberg ajunsese la mai putin de 1 secunda de Hamilton. Ca de obicei, neamtul nu stie sa treaca de englez. Deja a devenit plictisitor. Raikkonen cu gafa de incepatori. Cursa buna pentru Vettel (in combinatie cu strategia), la fel si pentru Massa. Cu toate astea raman cu o nelamurire: in 2 depasiri ale lui Vettel (la Hulkenberg, inainte sa scape controlul monpostului, si la Maldonado), de pe margine se aratau steaguri albastre pentru pilotul care era depasit; la fel si la Ericssen vs Verstappen. Nu existau monoposturi intarziate, pe linia dreapta dinaintea sicanei de sfarsit de tur, in zona de DRS, insa apareau acele steaguri. Nu am inteles de ce. Stie careva?

  • Shade, duminică, 07.06.2015 23:50

    bernie- Bine hai ca iti dau dreptate dar oricum Vettel e mai bun si in calificari si in curse decat Kimi.

  • JugaruGabi, duminică, 07.06.2015 23:51

    Rectific comentariul anterior: anosta pentru victorie. Pe circuit s-au intamplat lucruri spectaculoase.

  • Radu, luni, 08.06.2015 00:50

    "Ulterior, în ciuda unui contact uşor cu Nico Hulkenberg" - nu a existat contact intre Vettel si Hulkenberg.

  • ferr1, luni, 08.06.2015 00:53

    Lucruri „interesante” s-au întâmplat doar pe liniile drepte, cu DRS. Hamilton gestionează perfect cursele, dar rămâne de văzut cum se va descurca în momentul în care un pilot mai bun decât Rosberg va pune presiune pe el, și aici mă refer la Vettel, Alonso sau Ricciardo, dacă vreunul va avea în curând șansa s-o facă, deși Vettel pare cel mai aproape și totuși cât de departe este. Hamilton poate risca să se plafoneze singur. Era mult mai frumoasă F1 dacă în locul lui Rosberg se afla unui dintre cei 3, menționați mai sus. Poate chiar și Bottas, de ce nu. Felicitări britanicului pentru modul în care domină F1!

  • kimi, luni, 08.06.2015 02:39

    kimi a oprit de 2 ori, bottas doar o data. probabil aia de la ferrari i-au dat pneurile reci.

  • kimi, luni, 08.06.2015 02:43

    iar alonso s-a jucat bine cu vettel de vreo 2 ori!! :)) rusine!!

  • Dragon, luni, 08.06.2015 02:50

    Hamilton nr 1 ca de obicei ! Kimi a comis o eroare se mai intampla dar si maparea motorului am inteles ca a fost foarte agresiva ! Cel mai rapid tur in cursa a fost stabilit de kimi in turul 42 deci nu e un pilot slab cum zic uni de aici !

  • ...., luni, 08.06.2015 03:29

    kimi e campion la fastest lap. Are nevoie de consecventa. L-as compara cu Schumacher cand a revenit in 2010. Cand parea ca le mai are cu volanul cand o comitea lamentabil.

  • VJohann, luni, 08.06.2015 06:41

    dupa o finala de tenis frumoasa , o cursa c-am anosta, cred ca si voi ceilalti ati fi vrut un duel mercedes, dar se pare ca unul stie sa castice si celalalt se multumeste sa castige coechipierul lui, trist, felicitari lui massa, vettel chiar daca nu-i plac pe nici unul, mclada ma dezamageste total, incerc sa cred ca isi revin pana in noiembrie si fac ceva din masina, altfel o sa rada lumea de ei, marele GROSJEAN iar a comis-o, cred ca lotus trebuie sa faca o schimbare de piloti, in rest numai bine la toti si o saptamana frumoasa

  • dead, luni, 08.06.2015 06:51

    Grojean a incercat iar sa dea vina pe altcineva, insa nu i-a mai iesit, a fost o cursa destul de OK mai ales din parte lui Massa si Vettel, depasiri destule, batali roata la roata(Ericsson - Massa) Canada nu dezamageste

  • Ferrari 2015, luni, 08.06.2015 08:21

    Ce folos ca ai a 2-a masina de pe grila cand termini 3 si 4!! Bottas la Ferrari din 2016!!

  • ALEXSHAF, luni, 08.06.2015 08:25

    O cursa destul de frumoasa, ma asteptam sa fie mult mai multe incidente pe pista.Hamilton da, a domit clar, Rosberg da gres in continuare si nu stiu daca as fi avut rabdare, sau daca el mai are, sa stea in aceasta postura de '' pilot nr.2''. Rosberg gaseste doar scuze si este fericit cand termina pe locul 2... nicio stofa de viitor campion. Cei de la Ferrari au avut un weekend foarte bun daca ne gandim la probeleme lui Vettel, iar Kimi a facut o cursa.. sa spunem mediocra. Vettel cred ca avea nevoie de o cursa de genu` asta, acum cei care spun '' pilot de carton '' sa stinga device-urile si sa se duca la somn. Vettel a aratat nivelul lui si al masinii la maximum, a ajuns in spatele a patru piloti care au ramas pe aceleasi pozitii ( doar Bottas a facut locada cu Kimi), el plecand de pe 18 doar. Grojean greseala de incepator, trist, iar Maldonado nu a lovit monopostul :))) Sunt nerabdator sa vad cursa din Austria, poate si o ''lupta '' intre pilotii Mercedes, daca de data asta (iarasi) Rosberg a dat gres, cand era la doar o secunda in spatele britanicului.

  • @alex, luni, 08.06.2015 09:06

    Vettel a avut la indemana pneuri complet noi, fiind eliminat din Q1, ori cu o masina foarte buna nu e asa de greu sa depasesti pe DRS in pluton. Daca Vettel nu e de carton trebuie s-o arate luptandu-se direct cu Hamilton nu cu Force India. Vad multi care in trecut criticau echipa Ferrari de atunci pentru locul 2-3 iar acum ii ridica in slavi pe pilotii care "se ridica la inaltimea masinii" terminand pe 4-5. Minunat.

  • Senna Fan, luni, 08.06.2015 09:07

    Vettel a depasit doar pe linii drepte. A avut doua incercari de a depasi in viraje. Ambele la Alonso, iar ambele au fost ratate (acul de par si sicana finala). Eu totusi nu il consider un mare pilot. Cu masina aceea oricum ajungea in primii 6 (de altfel cele trei echipe importante au terminat pe primele 6 locuri). Merc, Fer si Williams pot pleca si cu un tur intarziere in cursa. La final vor ajunge pe primele 6 locuri (cel putin pe un circuit la Montreal). Din pacate nu mai vad depasiri in care se vede pilotul. Depasiri la limita unde conteaza nervii, conteaza cel care franeaza mai tarziu. F1 a devenit ceva aritficial, la fel si depasirile. NU vreau sa traiesc in trecut, dar prefer sa vad o inregistrare din anii 90 sau 80. In rest, felicitari castigatorilor.

  • kimi-shor, luni, 08.06.2015 09:42

    pacat de kIMI,dar cei care-l cunosc de la venirea lui in f1,nu vor putea sa uite cat cat de placute erau cursele cand el se batea numai cu cei buni....Shumi,Alonso...etc. Era cel mai titrat pilot cand era la Meclaren ati uitat ? Uitati ca este singurul pilot caruia nu-i plac barfele,nu poate fi cooptat in discutii denigratoare fata de alti colegi de-ai lui,....dati-mi un singur exemplu de pilot care se comporta ca el...poate Botas.Haideti sa le vedem acestor baieti ,partile lor bune si sa ne bucuram in continuare de cat se mai poate de aceasta competitie care din pacate se duce din ce in ce mai la vale...

  • ALEXSHAF, luni, 08.06.2015 10:30

    @alex nu se bucura nimeni pentru P5, insa plecand din coada plutonului si ajungand in spatele primilor 4 care si-au pastrat aproximativ pozitiile de start.Nu poti sa spui ca nu a avut o cursa buna, a fost dupa parerea mea "omul cursei". Cu Hamilton o sa se bata cat de curand probabil, Rosberg chiar daca are cea mai buna masina de pe grila greseste in ata unui Ferrari @Senna Fan nu au fost depasiri doar in liniile drepte, majoritatea depasirilor din cursa da, au fost pe liniile cu DRS.Este parerea ta, e normal, ca nu-l vezi ca pe un mare pilot, insa daca o luam logic.. nu avea timp sa ajunga in fata, tot ce a facut, a facut foarte bine,era normal sa depaseasca tot ce avea in fata, dar timp sa ajunga in fata nu avea.. Lupta cu Hamilton nu prea mai exista aici din start.Sper ca in cursele viitoare sa fie mai aproape Ferrari si vedem lupte roata la roata cu Mercedes. Sunt de acord cu tine "artificiala" asta este cuvantul..

  • Radu, luni, 08.06.2015 11:42

    @alex Cand Vettel era la RB si castiga cursa de cursa, toti ziceau "sa-l vad langa alt campion mondial cum se descurca, nu langa tantalau' ala de Webber". Acum e in echipa cu Raikkonen si dupa cum se vede il calca pe cap, dar evident pentru voi tot nu e suficient, acum trebuie sa se bata cu Hamilton, ignorand ca Hamilton are masina superioara si nu are Vettel ce sa faca in privinta asta.

  • gogu, luni, 08.06.2015 12:09

    mi se pare ca Mercedes poate decide castigatorul doar spunandu-le pilotilor sa economiseasca combustibil. hami parea usor plictisit la final botas mai rece ca kimi o cursa acceptabila per ansamblu

  • @ferr, luni, 08.06.2015 14:51

    nici Vettel nici Alonso nici Ricciardo nu sunt mai buni decat Rosberg. Iti dai seama din comparatii indirecte. Rosberg vine el pe 2 dupa Ham dar nu la distanta mare. Ham il lasa pe Alonso rau in urma, numai gafele lui Ham au stricat punctajul dar ca viteza de. Vettel il bate pe Raikko, si Alonso l-a batut, sunt cam pe acolo amandoi. Ricci l-a batut pe Vettel dar nu destul incat sa fie peste Rosberg. Exceptand cativa lupi tineri despre care nu stii exact unde sunt (precum Verstappen, Sainz, Hulkenberg) Rosberg este al doilea pilot dupa Ham

  • jean, luni, 08.06.2015 15:24

    Degeaba va contraziceti cine e mai tare, conteaza doar sa fi in echipa cu cea mai rapida masina si sa fi mai tare decat coechipierul, iar restul pillotilor pot fi toti genii.

  • ALEXSHAF, luni, 08.06.2015 15:48

    @@ferr daca gandesti asa e clar.. e ca si cum ai rata un puzzle dupa ce ai facut deja100 si deja il rezolvi si pe cel cu numarul 101, dar ai gresit cateva piese.. Pentru ca e logc ca fiecare sa reziste atacurilor, Alonso avand experienta a reusit timp de un tur asta in fata lui Vettel, aceesi chestie si cu Sainz si Riccardo. Nu ai cum sa pui stampila pe un pilot vazandu-l in 2 viraje si atat.

  • @ferr, luni, 08.06.2015 16:33

    exact. Nu ai cum sa pui stampila vazandu-l intr-un viraj. Vettel a gresit la prima tentativa de depasire, Alonso nu a facut nimic de fapt Iar pe noi ne intereseaza viteza nu background-ul. Nici nu am luat in considerare masinile pe care le au acum !!!!! ci confruntarile directe dintre coechipieri si imaginea lasata de-a lungul unui intreg campionat in confruntarile alea.... nu 1 viraj

  • Ha,ha,ha..., luni, 08.06.2015 16:36

    Trebuie sa tineti cont si de numarul opririlor la boxe (si penalizarea de 5 sec in cazul lui Vettel)!Ferrari nu puteau pune probleme celor de la Mercedes,dar cu siguranta terminau pe 2 si 3...

  • dany, marţi, 09.06.2015 19:10

    @kimi-shor intr-adevar si eu mi-am pus intrebarea ce se intampla cu Raikkonen... in perioada McLaren pilota superb si era considerat cel mai bun (poate cu exceptia lui Schumacher dar peste Alonso)... de cand a mers in 2007 la Ferrari, desi a castigat titlul profitand de gafele McLaren, parca ceva s-a rupt... parca nu mai era el! Unde este pilotul care-l batea pe Montoya?! Montoya, care pana a ajunge la McLaren era considerat etalonul de rapiditate si agresivitate, doar Schumacher fiindu-i superior dar nu la toate capitolele... Cei de la Pitstops comentau anul trecut pe facebook ca de fapt Kimi a fost mereu inferior lui Alonso iar in perioada 2005-2006 parea mai bun doar pt ca McLaren era mai rapid... asa sa fie oare?! hm... pai daca ar fi asa ar fi o anatema asupra tuturor ”analistilor F1” care il considerau atunci pe Kimi cel mai rapid... Nu prea imi vine sa cred asta, ceva s-a intamplat cu el si nu mai e pilotul din perioada McLaren! O astfel de cadere a avut si Hamilton in 2011 si chiar in 2014 (din cauza a tot felul de probleme la jumatatea sezonului) dar a revenit mereu la valoarea cunoscuta.... la Kimi insa pare ca nu se mai leaga nimic k lumea dupa perioada McLaren, pare un alt pilot...