Hamilton a câştigat cursa de la Shanghai! Rosberg şi Vettel, pe podium
Lewis Hamilton a obţinut victoria în Marele Premiu al Chinei în faţa coechipierului său de la Mercedes, Nico Rosberg, şi a rivalului său de la Ferrari, Sebastian Vettel, la capătul unei curse tactice decisă de strategiile identice pentru schimbarea pneurilor.
Circuitul de la Shanghai este considerat unul destul de prietenos cu depăşirile, însă Marele Premiu al Chinei nu a oferit practic niciun duel între primii patru clasaţi, întrucât startul şi strategiile opririlor la boxe au jucat un riol esenţial.
Lewis Hamilton şi-a păstrat prima poziţie la start în faţa lui Nico Rosberg şi a lui Sebastian Vettel, parţial datorită plasării monopostului pe grilă cu partea frontală spre interiorul pistei.
Valtteri Bottas l-a depăşit iniţial pe Felipe Massa, însă protagonistul startului a fost Kimi Raikkonen, care a trecut de ambii piloţi de la Williams şi a urcat astfel pe locul patru. A fost momentul în care Massa a profitat şi a trecut la rândul său de Bottas, iar cursa s-a transformat într-o luptă tactică decisă la boxe.
Două serii identice de opriri la boxe
În primul stint, Hamilton a păstrat un avans de 2 secunde în faţa lui Rosberg, aflat la rândul său la circa 1.6 secunde în faţa lui Vettel, cu Raikkonen în spate. Înainte de prima intrare la boxe şi aflat sub o uşoară presiune din partea lui Vettel, Rosberg a insistat că nu se poate aproapia mai mult de coechipierul său fără să degradeze pneurile, motiv pentru care Mercedes i-a solicitat lui Hamilton să-şi îmbunătăţească ritmul.
Prima serie de intrări la boxe din tururile 14-17 nu a produs însă nicio schimbare majoră: toţi cei patru piloţi din frunte au înlocuit pneurile soft cu un set nou de aceeaşi specificaţie şi au petrecut la standuri între 2.3-2.8 secunde. A urmat un stint lipsit de sare de piper şi o a doua serie de intrări la boxe în tururile 31-35. De data aceasta, toţi cei patru piloţi au înlocuit pneurile soft cu cauciucurile medium în 2.5-2.9 secunde şi au revenit pe circuit în aceeaşi configuraţie.
Diferenţele dintre piloţi au crescut însă considerabil, iar Raikkonen a încercat să se apropie de Vettel pentru a iniţia un atac asupra lui Vettel pentru ultimul loc pe podium, însă un abandon suferit de Max Verstappen pe linia de start-sosire cu două tururi înainte de final a necesitat intervenţia Safety Car-ului, astfel că Hamilton a văzut la pas steagul cu pătraţele în faţa lui Rosberg, Vettel şi Raikkonen.
Hamilton a obţinut astfel a doua victorie a sezonului, care îi permite să-şi consolideze prima poziţie în clasamentul general. Prin locul doi obţinut, Rosberg reduce diferenţa care îl separă pe Vettel la numai patru puncte, însă acum are de recuperat 17 puncte faţă de Hamilton.
LEWIS HAMILTON BY NUMBERS: 151 GPs 41 Poles 35 Wins (5th all-time) 10 Podiums in a row #ChineseGP #F1inChina pic.twitter.com/G8WtX8D380
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
Strategii diferite şi câteva dueluri în pluton
În spatele plutonului fruntaş, următorii şase piloţi au optat pentru pentru o strategie diferită de cea a primilor patru piloţi şi au utilizat seturi noi de cauciucuri medium inclusiv pentru al doilea stint. Prin prisma acestei strategii, piloţii echipei Williams nu au avut nicio şansă să lupte cu Ferrari, însă Massa şi Bottas au concurat fără emoţii pe locurile cinci şi, respectiv, şase.
Romain Grosjean a obţinut primele puncte pentru Lotus după ce a ocupat locul şapte, însă francezul a avut emoţii inclusiv cu coechipierul său Pastor Maldonado. Venezueleanul a avut un start bun în care i-a depăşit pe ambii piloţi de la Sauber, iar la primul pitstop a trecut de coechipierul său, însă o greşeală la intrarea în pitlane pentru al doilea schimb şi un acroşaj cu Jenson Button spre finalul cursei l-au forţat să abandoneze.
În spatele lui Grosjean, Max Verstappen a făcut o nouă cursă excelentă şi se îndrepta spre ocuparea locului opt în momentul în care a fost nevoit să abandoneze pe linia dreaptă de start-sosire din cauza unei defecţiuni la motor. Sauber şi Red Bull Racing au luptat pentru ultimele puncte puse în joc.
Lap 55/56: The stewards pull Verstappen's smoking car in through the pit wall. Easier said than done... #ChineseGP pic.twitter.com/NqqvKgk53b
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
Daniel Ricciardo a ratat complet startul şi a coborât până pe poziţia a 17-a, însă a progresat constant şi a ajuns la un moment dat chiar în spatele coechipierului său, Daniil Kvyat. Întrucât rusul era pe o strategie diferită cu pneuri medium, echipa i-a sugerat să-l lase pe australian să-l depăşească, însă a cedat destul de greu după ce au fost la un pas de acroşaj.
Ricciardo a reuşit ulterior să câştige cu dificultate un duel cu Marcus Ericsson, însă a terminat pe locul nouă în spatele celuilalt pilot Sauber, Felipe Nasr. Sergio Perez a ocupat locul 11 pentru Force India, în faţa celor doi piloţi ai echipei McLaren, Fernando Alonso şi Jenson Button.
Aceştia din urmă au fost implicaţi în mai multe dueluri pe parcursul cursei, iar Alonso a terminat în faţa coechipierului său după incidentul acestuia din urmă cu Maldonado, care va fi analizat de comisari după cursă.
Update: Button a fost penalizat cu 5 secunde pentru incident şi a coborât de pe locul 13 pe locul 14 în clasamentul cursei.
Carlos Sainz Jr, a terminat pe 14 după o ieşire largă în decor în primul tur, iar ultimele două locuri au fost ocupate de Manor prin Will Stevens şi Roberto Merhi.
Pe lângă Maldonado şi Verstappen, Kvyat a abandonat de asemenea cu probleme la motor, în timp ce Nico Hulkenberg s-a retras prematur cu o defecţiune la cutia de viteze.
Lap 49/56: Maldonado, P13, is clipped by Button and spun wide. McLarens race away as the Lotus limps back #ChineseGP pic.twitter.com/VpQ7LeWKFT
— Formula 1 (@F1) April 12, 2015
China - Rezultate cursa:
Loc | Pilot | Echipa | Diferenta |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h39m42.008s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 0.714s |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.988s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 3.835s |
5 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 8.544s |
6 | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | 9.885s |
7 | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | 19.008s |
8 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 22.625s |
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 32.117s |
10 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 tur |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 tur |
12 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1 tur |
13 | Jenson Button | McLaren/Honda | 1 tur |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | 1 tur |
15 | Will Stevens | Marussia/Ferrari | 2 tururi |
16 | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | 2 tururi |
17 | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | 4 tururi |
- | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | abandon |
- | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | abandon |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | abandon |
Clasament piloti:
Loc | Pilot | Puncte |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 68 |
2 | Sebastian Vettel | 55 |
3 | Nico Rosberg | 51 |
4 | Felipe Massa | 30 |
5 | Kimi Raikkonen | 24 |
6 | Valtteri Bottas | 18 |
7 | Felipe Nasr | 14 |
8 | Daniel Ricciardo | 11 |
9 | Romain Grosjean | 6 |
10 | Nico Hulkenberg | 6 |
11 | Max Verstappen | 6 |
12 | Carlos Sainz | 6 |
13 | Marcus Ericsson | 5 |
14 | Daniil Kvyat | 2 |
15 | Sergio Perez | 1 |
16 | Jenson Button | 0 |
17 | Fernando Alonso | 0 |
18 | Roberto Merhi | 0 |
19 | Will Stevens | 0 |
Clasament constructori:
Loc | Echipa | Puncte |
---|---|---|
1 | Mercedes | 119 |
2 | Ferrari | 79 |
3 | Williams/Mercedes | 48 |
4 | Sauber/Ferrari | 19 |
5 | Red Bull/Renault | 13 |
6 | Toro Rosso/Renault | 12 |
7 | Force India/Mercedes | 7 |
8 | Lotus/Mercedes | 6 |
9 | McLaren/Honda | 0 |
10 | Marussia/Ferrari | 0 |
Felicitări Ferrari! Bravo Kimi!