Hamilton a câștigat cursa de la Monza și a devenit liderul clasamentului general
Lewis Hamilton a obținut victoria în Marele Premiu al Italiei în fața coechipierului său Valtteri Bottas și a lui Sebastian Vettel și a preluat conducerea în clasamentul general.
Lewis Hamilton a profitat la maxim de pole position-ul obținut sâmbătă pe ploaie pentru a obține cea de-a șasea victorie a sezonului. Pilotul echipei Mercedes s-a apărat la start de un atac din partea lui Lance Stroll, însă ulterior nu a mai avut niciun fel de emoții pe parcursul cursei și a rămas lider până la final.
Coechipierul său Valtteri Bottas a fost artizanul unui start excelent în care l-a depășit pe Kimi Raikkonen la capătul unor dueluri spectaculoase în care cei doi au făcut succesiv schimb de poziții. Finlandezul i-a depășit apoi pe Stroll și Esteban Ocon, autorii marilor surprize din calificările de sâmbătă, pentru a urca până pe locul doi. Ulterior, el a încercat să-l ajungă din urmă pe Hamilton, însă nu a inițiat niciun atac, astfel că triplul campion mondial a trecut primul linia de sosire cu un avans de 4.4 secunde.
Victoria i-a permis să devină lider cu 3 puncte în fața lui Sebastian Vettel, care s-a mulțumit doar cu poziția a treia în fața lui Daniel Ricciardo. Australianul a fost autorul unei strategii încununate cu succes după ce a rămas pe circuit pe pneuri soft, astfel că deși a plecat de pe locul 16 a ajuns pe 4 după ce a trecut de Kimi Raikkonen. Ulterior, pilotul Red Bull a schimbat cu supersoft și a plecat în urmărirea lui Vettel, însă nu a avut timp să-l ajungă din urmă pe german, astfel că a terminat pe 4 în fața lui Raikkonen, Ocon și Stroll.
Felipe Massa și Sergio Perez au ocupat următoarele două locuri, în timp ce Max Verstappen a fost autorul unei noi curse pline de incidente. Mai întâi, o coliziune cu Felipe Massa în virajul 1 a avut drept consecință o pană, din cauza căreia pilotul Red Bull a coborât pe ultima poziție. Olandezul a avut parte de o cursă de urmărire și a terminat în cele din urmă pe locul 10, însă pentru asta s-a acroșat cu Kevin Magnussen.
McLaren nu a reușit să termine cursa cu niciunul dintre piloți. Stoffel Vandoorne a abandonat din cauza unei probleme la motor, în timp ce Fernando Alonso s-a retras la standuri în penultimul tur la solicitarea inginerilor.
Italia - Rezultate Cursă:
-
Alex, duminică, 03.09.2017 17:16
Ferari nu a adus update-ul de motor mult asteptat, inteleg ca il vor aduce mai incolo insa nu cred ca vor putea recupera atat de mult. Kimi, imediat ce s-a vazut cu sacii in caruta, la fel ca si in anii precedenti, nu mai da randament.
-
coxilian, duminică, 03.09.2017 17:17
Dubla la dusman acasa. Au jefuit tomatele. Vitelul fara ordine de echipa e pe nicaieri. #44 & #77 au fost din alt film. Si Rici cu o masina nepenalizata ii da ceaiul la Vitel despre bietul si permanent sacrificatul Kimi nu mai zic. Merita kimi locul 3
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 17:17
16:07 "Confirmation from Mercedes that both Bottas and Hamilton have had their engines turned down for quite a while in this race," reports Ted Kravitz. To be fair, they haven't exactly needed the extra power. Hamilton is now nearly 30 seconds clear of Vettel.
-
@mirecea, duminică, 03.09.2017 17:18
Ooo snap!
-
Lewis Hamilton, duminică, 03.09.2017 17:19
Great job! Le-a umplut izmenele tifosilor lol-Hammer time!!
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 17:21
http://www.gazzetta.it/Formula-1/03-09-2017/ferrari-marchionne-frusta-imbarazzante-mi-stanno-girando-220310832242.shtml Ferrari, rabbia Marchionne: "Imbarazzante. Mi stanno girando..." Il presidente del Cavallino non ha gradito il divario con la Mercedes sulla pista di casa: "Questa non è la Ferrari, bisogna raddoppiare l'impegno. Dobbiamo togliere il sorriso dalla faccia di questi"
-
Radu, duminică, 03.09.2017 17:21
Betivul de le Ferari e penibil...iar Vettel, face ce poatem cum poate. Vrea sa fie campion dar...
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 17:21
Aaa... si era sa uit motto-ul acestei curse: "The Mercedes power is better than the Ferrari power".
-
Marchione, duminică, 03.09.2017 17:25
Ce mi-a placut sa-l vad pe mafiozzo cum isi strange falcile.....cica vrea revansa la Singapore. De vazut, poate le da RedBull revansa.
-
bb, duminică, 03.09.2017 17:28
Kimi e un pilot expirat intr-o masina foarte buna. Imaginati-va ca in locul lui ar fi Ricci, Verstapen, Hulkenberg...sau cine vreti voi din top 10. Si nu mai vorbesc de Alonso sau Hamilton. I-au semnat contractul pentru ca e de acord sa-l slujeasca pe Vetel. Asa....la revedere titluri.
-
Klaus, duminică, 03.09.2017 17:29
@Mclaren_Mircea_1984, de ce deversi numai dejectii??? Iti miroase gura frate, ne-ai imputit pe toti cu comentariile tale de puradel.
-
Alonso, duminică, 03.09.2017 17:33
Un fleac, i-a ciuruit. I-a ciuruit pe toti. Pe ... toti trei: Wehrlein, Grosjean si Ericsson.
-
Bernie, duminică, 03.09.2017 17:34
Cum isi mai luau avant fanii lui fetel....campion cu ferari lol
-
goanga, duminică, 03.09.2017 17:35
Ce vreti ma, nu era clar ca la Monza motoarele Mercedes vor iesi in fata? Vettel era fericit cu locul 3, stie ca urmeaza circuitele pentru Ferrari.
-
F1-Racing, duminică, 03.09.2017 17:36
McLaren to make Renault engine announcement in seven days: Fernando Alonso could follow.
-
joker, duminică, 03.09.2017 17:42
sunt fan Ferrari dar tot respectul pentru mercedes.\ Au ambi piloti buni, au cea maibuna echipa,cea mai buna masina sa ai in regimde cursa1 s avans pe tur asta trebuie sa deamult de gandit altor echipe. Aici mercedes a fost in alta liga si credca asa va fi de acum incolo.Avea dreptate Rosberg cand spunea ca nimeni nu va putea tine pasul cu mercedes de la jumatatea sezonului.
-
Sa, duminică, 03.09.2017 18:05
La maranelo se poarta negru anul acesta
-
Sa, duminică, 03.09.2017 18:08
Campionul a ajuns pe prima pozitie
-
Logan, duminică, 03.09.2017 18:24
Tifosi sperau sa mearga ca la SPA. Nu au fost atenti la detalii, la SPA plangaciosul fetel avea pneuri mai aderente decat 44LH. Acum se imbata iar ca au gasit cauza "vitezei" de la Monza, dar habar nu au ce sa mai faca. Titlul e jucat! Lewis o sa fie din nou campion!
-
Mclaren_Mircea_1985, duminică, 03.09.2017 18:34
nu era fatza lui HAm aia de pe podium...stie clar ca Mercedes triseaza si ca nu bate Ferrari pe bune
-
Raikonen, duminică, 03.09.2017 19:03
Tifosi frustrati spun acu' ca vin circuitele ferari lol, pai sa nu te spargi de ras, ei sperau si la Monza sa fie tot de ala, adica circuit ferari, si la Spa unde bautorul cica stie cum se face da cine sa-l mai lase acu ca il serveste credincios pe primul champion. Bine mah, sa vina circuitele ferari pe care Mercedes sa va gaureasca iar chilotii loool...
-
Leana, duminică, 03.09.2017 19:08
Ce depasire facu Ricci la kimi, zici ca era pe steag albastru :)))), cred ca Marchione ar vrea sa isi inghita pixu cu care a semnat contractele
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 19:25
@Logan Titlul nu e jucat. La Singapore in mod clar ei sunt favoriti, ma tem ca nu pride Lewis nici podiumul acolo. La fel putem spune si de Abu Dhabi.
-
Leana, duminică, 03.09.2017 19:28
Ricci era in stint mai rapid decat Ferrari, se apropia si de Vettel si l-ar fi prins daca ar mai fi fost timp. Nu e circuit pentru Ferrari cum nu e nici pentru Mclaren, spre deosebire de Ungaria.
-
vdbd, duminică, 03.09.2017 19:51
Fara nici-o indoiala, MB vor avea ambele titluri de capionat. Parerea mea ....
-
@Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 20:02
Ti-am spus mah, ofticosule, sa nu te mai plangi ca Mercedes n-aduce upgrade-uri, aripi, aripioare, pensete aero, gauri prin podele samd. Au cu ce sa castige mah, si, oricum, tu nu stii ce aduc ei nou pe monopost si ce nu. Pricepi? Hai sa-ti mai spun, ca masina aia e atat de buna ca nu aveau nevoie de pole, putea si Bottas de pe 4 sa castige cursa. Ciacanau cu scriere de fetita.
-
Leana, duminică, 03.09.2017 20:05
Auzi, hai ca-s curios, ce circuit e pentru ferari? Lasa-i pe Mclada ca pentru aia nu e niciun circuit pana nu isi pun motor. Da Alonso cum a castigat in 2010 la Monza daca nu e circuit Ferari? Da Schumacher?
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 20:14
Singapore, Abu Dhabi, Malaezia (datorită umiditătii si caldurii) - Ferrari Suzuka, U.S.A, Brazilia (ambele circuite unde de doua ori se trece de 300 de km pe ora) - Mercedes Mexic - 50%-/50%. Pe hartie acea linie lunga dreapra si majoritatea virajelor medii sau de mare viteza avantajeaza Mercedes, dar fiind la o altitudine atat de mare, toata lumea incarca sa puna cat mai multa apasare aerodinamica ce avantajeaza Ferrari.
-
Leana, duminică, 03.09.2017 20:30
Esti prost? Ce treaba are masina Ferrari din 2010 cu masina Ferrari din 2917? In 2017 contextul e asta: pe circuitele de motor, Mercedes iese in fata Ferrari iar McLaren ajunge in coada. Pe circuitele mai virajate unde motorul are o pondere mai mica, Ferrari trece in fata Marcedes iar Mclada iese si ea ceva mai in fata. Gandeste ca de aia ai cap. Auzi la el, de ce a castigat Scjumacher...
-
AyrtonSenna1991, duminică, 03.09.2017 21:01
Nu tin cu Ferrari ( o zic ca sa nu imi sara altii in cap ) , dar Mercedes triseaza . Cum Dumnezeu sa fie mai rapizi Mercedes cu o secunda in regim de cursa cand la Spa circuit care avantajeaza Mercedes sau chinuit sa castige . Tare mi-e sa nu fie descalificata Mercedes la sfarsitul sezonului si sa le dispara zambetul unora de aici . O spun fara rautate.
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 21:18
Au fost mai rapizi cu peste o secunda in calificari in conditii mixte de ploaie si datorita factorului Hamilton pe ploaie, vezi si la Bottas i-a dat 2 secunde. Azi in regim de cursa pana la problema lui Vettel prin turul 30 la steering wheel, erau mai rapizi in medie cu jumatate de secunda. Si sa nu uitam Monza este circuitul cel mai low downforce care nu doar ca avantajeaza motorul Mercedes ci si conceptul low drag al W08. Deci Monza pe hartie trebuia sa arate cea mai mare diferenta intre Mercedes si restul lumii, cam ceea ce a fost Monaco pt Ferrari si ceea ce va fi si Singapore ma tem.
-
AyrtonSenna1991, duminică, 03.09.2017 21:25
Da bine , dar ori Ferrari incepe sa piarda teren in a doua jumatate a sezonului , ori e ceva necurat la mijloc. Ferrari s-a impus mai greu pe circuitele ei preferate decat Mercedes , chiar daca ii avantajeaza Singapore nu stiu ce vor face . Sunt in cadere libera.
-
kpk1, duminică, 03.09.2017 21:26
Fara analize profunde azi am vazut un Mercedes care a invins la pas exact in casa calutului si o echipa Ferrari care nu a rezonat deloc cu proportia eventului: acasa, fanii, asteptarile managementului si chiar cu propriul scop - campionatul. In schimb pot sa cred ca Ferrari si-au facut o analiza la rece si si-au asumat pierderile chiar inainte de start. Au plecat probabil de la premisa ca nu vor castiga cursa. Monza e un circuit care omoara motoare asa ca mai bine au tras de un motor care probabil prea mult nu mai avea de oferit stiind ca vor pastra rezerva propulsoarelor pentru curse cu sanse mai mari. Strategia cu penalizarea in cazul unei retrogradari datorate schimbarii unui element nu e chiar atat de sumbra. Ricci a demonstrat-o foarte foarte bine. Sa pleci cu un monopost de sansa a 3a din coada grilei si sa ajungi in coasta lui Vettel spune totul. Chiar daca pare ca Mercedes s-au grabit cu ultima specificatie de motor pentru Spa sunt la fel de convinsi ca pot face o cursa de recuperare pe un circuit ca Suzuka sau Austin si de ce nu sa castige in acelasi timp. Campionatul se joaca in continuare. Nimeni nu l-a pierdut, nimeni nu l-a castigat.
-
Cristi, duminică, 03.09.2017 21:41
Kpk1, in sfarsit o parere impartiala si corecta nu ca toti bolnavii psihic care jognesc sportul si pe cei ce il practica. Probabil dupa ce si-au varsat frustrarile pe aici au iesit afara in fata blocului sa sparga seminte. Hai ca mai aveti 2 saptamani la dispozitie...... Mercedes si Ferrari sunt 2 echipe de top care merg la dunga sezonul asta, Ferrari au un minus din cauza lui Raikkonen care are evolutii oscilante, avem in sfarsit Formula 1 si un sezon echilbrat si asta conteaza.
-
lol, duminică, 03.09.2017 21:58
Airtoane, la Spa, ai viraje de viteza unde Ferrari sta mai bine decat Mercedes. La Monza nu prea ai, sunt linii drepte lungi si sicane. E Parabolica viraj de viteza dar cam atat. Spa nu-i totuna cu Monza nici pe departe. Vezi numai balauri peste tot ...
-
DFGDD, duminică, 03.09.2017 22:27
Sunt satul sa aud ca Ferrari stau mai bine pe nu stiu ce viraje, ceea ce s-a demonstrat este ca, MB a inceput sa bata cam orice. Asa ca sa lasam vrajala si sa ne realizam ca echipa rosie se zbate degeaba.
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 22:35
Pentru Marchionne si mafia, Berlusconi, Luca Toni, peperoni, chiama tu per me, va fi in culo Marchionne, Arrivabene merda: "If I wasn’t driving today and neither was Valtteri the Ferrari would have won. We are the villains but some days I’m really happy to be the villain."
-
ZZZ, duminică, 03.09.2017 22:42
Nu stiu de ce l-au fluierat italienii pe Hamilton deoarece nu el a condus monoposturile Ferrari care ieri au terminat unde au terminat...Chiar daca urmeaza niste circuite care favorizeaza Ferrari conteaza si cine pleaca din pole deoarece atat la Singapore cat si la Abu Dhabi se depaseste foarte greu....Referitor la cursa de azi, invingatorul s-a stiut de pieri
-
ZZZ, duminică, 03.09.2017 22:43
de ieri*
-
kimi, duminică, 03.09.2017 22:44
ham a terminat cu cateva secunde inaintea lui botas desi a avut iepuri in spate. pe vitel vad ca-l crede lumea cand se plange dar pe kimi never. inteligenta lumea...not. azi se intalnira 2 idioti, massa si max ..
-
Finger, duminică, 03.09.2017 23:26
Bah tifosilor, da ce cauta fetel in excursiile printre jaloane azi, cauta titlu'??!!
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 23:56
Interesant.... Motorsports Results @MotorResults Toto Wolff confirmed he « adviced » #Ocon to be cautious with #Hamilton at the start #Monza #ItalianGP
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 03.09.2017 23:59
http://www.sports.fr/f1/articles/ocon-je-ne-pouvais-pas-bloquer-bottas-1936631/ Troisième sur la grille de départ du Grand Prix d’Italie ce dimanche, Esteban Ocon a conclu sa course en sixième position, avec le sentiment du devoir accompli. "Cette sixième place offre de gros points pour l’équipe. On ne pouvait pas faire grand-chose de plus, même si on a longtemps gardé les Ferrari derrière. Les Red Bull étaient plus rapides que nous, ce qui a permis à Ricciardo de passer grâce aux arrêts. Les Williams aussi étaient plus rapides que nous, et j’arrive pourtant à les garder derrière", dixit le pilote Force India, après coup, sur l’antenne de Canal+. "Quant à Bottas, étant moi-même pilote Mercedes, je ne pouvais pas le bloquer", avoue du reste le jeune Français, soutenu depuis le début de sa carrière par l’écurie championne du monde.
-
@Mclaren_Mircea_1984, luni, 04.09.2017 07:51
Esti atat de inrait fan Hamilton incat minimalizezi total masina Mercedes :))), Ferrari oricat de optimisti ar fi stau bine pe hartie doar la Singapore, deci Doar pe circuite stradale lente, in rest....doar problemele tehnice sau ghinioanele, gafe de-ale lui Ham il mai pot impiedica sa ia titlul, sa fim seriosi. Cu acea mapare agresiva in q3 si viteza pe liniile drepte si virajele rapide nicio sansa, ba si-au rezolvat si problema cu uzura prematura a pneurilor....Hami esti un simplu operator. Recunosc unul foarte bun, mai ales la Spa unde a stiut sa tina la respect un monopost Ferrari mai rapid.
-
Marius, luni, 04.09.2017 08:06
@Mclaren_Mircea_1984. Cred ca ar fi mai bine sa iti schimbi nick-ul in Hamilton84 din moment ce nu prea mai aduci vb. de Mclaren de ceva vreme. Trist ca ai vandut o echipa asa frumoasa si de traditie datorita a cativa ani de insuccese. Tipic romanesc!... Si ca sa fim corecti "The Ferrari power is better than the Honda power"
-
Marchione, luni, 04.09.2017 09:06
Ferrari "screwed up" at Monza :)))- set-up aiurea, piloti care o iau pe aratura, volan care nu functioneaza, vai mama lor macaronari
-
Radu, luni, 04.09.2017 09:09
Dupa duelul Raikkonen-Bottas din primul tur ma asteptam la spectacol serios dar ... oricum, Vettel, a multumit multimea - atat cu locul 3 cat si cu interviul de dupa premiere.
-
F1, luni, 04.09.2017 09:13
Mercedes au ridicat nivelul, Botas vorbeste de un echilibru perfect, si nu e vb de liniile drepte ci in fiecare viraj in parte. Hamilton la fel ceea ce s-a si tradus in performanta pe circuit. S-ar putea ca la Singapore sa nu fie atat de sigura treaba pentru Ferrari.
-
..., luni, 04.09.2017 11:41
Va reveni Ferrari pe circuitele potrivite. Monza a fost pentru Mercedes. Va urma ...
-
., luni, 04.09.2017 11:43
Va reveni candva....
-
ZZZ, luni, 04.09.2017 22:33
@ Marius Pana la urma Hamilton a fost si el parte din Mclaren la un moment dat....Nimeni nu e perfect si toti cadem in pacatul ;ui Mircea la un moment dat cand antipatia fata de o anumita echipa si faptul ca echipa favorita trece printr-o perioada dificila ne face sa uitam de prioritatea principala..oricum Mircea e unul din fanaticii care tin cu Mclaren si numai aversiunea fata de Ferrari il face sa mai exagereze uneori
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Great Job Lewis!!!