Hamilton a câștigat cursa de la Monza după un acroșaj la start cu Vettel și o depășire asupra lui Raikkonen. Bottas a completat podiumul
Lewis Hamilton a triumfat la Monza după ce a scăpat de un acroșaj cu Sebastian Vettel la start și după ce l-a depășit pe liderul Kimi Raikkonen cu numai 8 tururi înainte de finalul cursei. Vettel a terminat doar pe locul cinci.
Ferrari era marea favorită la victorie în Marele Premiu al Italiei în fața propriilor suporteri după monopolizarea primei linii a grilei de start în calificările de sâmbătă, însă Scuderia nu a reușit să se ridice la înălțimea asteprarilor suporterilor din tribune.
Raikkonen și Vettel au plecat bine din prima linie a grilei de start, însă finlandezul a fost nevoit să frâneze violent înainte de intrarea în primul viraj pentru a rămâne pe prima poziție.
Plecat de pe locul 3, Lewis Hamilton a inițiat un atac la adresa lui Vettel în a doua șicană, iar cei doi s-au acroșat ușor, suficient pentru ca pilotul Ferrari să piardă controlul monopostului cu avarii la aripa față și în zona radiatorului.
În paralel, Max Verstappen a progresat o poziție după ce l-a depășit pe Valtteri Bottas, iar comisarii de cursă au trimis Safety Car-ul pe circuit, mai ales că Brandon Hartley a abandonat chiar pe linia dreaptă după ce a fost făcut "sandwich" de doi rivali.
Vettel a intrat la boxe pentru înlocuirea nasului monopostului și a cauciucurilor supersoft cu unele soft și a revenit pe 18, în timp ce Nico Hulknerg și Daniel Ricciardo au inlocuit pneurile, în speranța că vor câștiga poziții prețioase după ce au plecat din ultima linie a grilei în urma penaizarilor.
Cursa de recuperare a lui Vettel
Cursa s-a reluat în turul 4, cu Raikkonen în fața lui Hamilton, Verstappen și Bottas, însă Hamilton a avut o viteză de top mai bună pe linia dreaptă și l-a depășit pe rivalul său de la Ferrari. Raikkonen a revenit câteva viraje mai târziu și a preluat din nou conducerea cursei, reușind să-și consolideze poziția cu un avans relativ fragil.
Ulterior, până aproape de jumătatea cursei, Vettel a fost practic unicul protagonist al etapei după ce a progresat constant în pluton până pe poziția a 8-a și l-a depășit inclusiv pe Ricciardo.
Raikkonen rămâne lider după intrarea la boxe
Turul 20 a marcat startul seriei de opriri la boxe pentru piloții de top, care au înlocuit pneurile supersoft su cele soft. Primul la standarduri a fost Raikkonen, ceea ce i-a permis lui Hamilton să rămână câteva tururi în plus pe circuit pentru a obține câțiva timpi foarte buni.
Un steag galben cauzat de abandonul tehnic suferit de Ricciardo i-a pus însă bețe în roate, iar pilotul Mercedes a intrat la boxe în turul 29 și a revenit la câteva secunde în spatele lui Raikkonen. Bottas a devenit astfel lider de conjuctură și a primit instrucțiuni să-l țină în spate pe Raikkonen. În mod surprinzător, finlandezul a rezistat cu pneurile supersoft pe circuit până în turul 36, când a optat pentru soft-uri și a revenit pe circuit tot pe locul 4, în spatele lui Verstappen.
Între timp, deși teoretic existau șanse să poată încheia cursa cu pneurile soft luate la prima intrare la boxe, Vettel a intrat din nou la standuri în turul 30 într-un moment în care concura în spatele lui Raikkonen. Germanul a optat pentru pneuri supersoft, a revenit pe locul 9 și a început o nouă cursă de recuperare până pe locul 5.
Finalul cursei a adus un duel echilibrat pentru prima pozitie, iar Hamilton a reusit in cele din urma sa-l depaseasca pe Raikkonen in virajul Rettifilo in turul 45, cu numai 8 tururi inainte de final. Ulterior, Hamilton a fost semnificativ mai rapid și s-a distanțat la 8 secunde în fruntea cursei, în timp ce Raikkonen a fost nevoit să fie mai precaut pentru a salva pneurile.
Verstappen a terminat cursa pe locul 3 după ce a rezistat atacurilor repetate ale lui Bottas, însă a fost penalizat cu 5 secunde în clasament pentru producerea unui acroșaj cu pilotul finlandez. În urma acestei decizii, Verstappen a fost retrogradat pe 5, iar marele câștigător a fost Vettel, care a terminat astfel pe poziția a patra. Prin urmare, Hamilton și-a consolidat prima poziție în clasamentul general la 30 de puncte.
Romain Grosjean a obținut locul 6 pentru Haas în fața celor de la Force India (Esteban Ocon și Sergio Perez), în timp ce Renault și-a trecut în cont doar două puncte prin Carlos Sainz Jr. Ultimul punct pus în joc a fost obținut de Lance Stroll pentru Williams.
Update: Grosjean a fost descalificat în urma unor nereguli la podeaua monopostului Force India. Echipa fusese informată să modifice designul înainte de Marele Premiu al Italiei, însă inginerii nu au avut această posibilitate din cauza situației juridice a echipei.
Italia - Rezultate cursă:
-
BAF, duminică, 02.09.2018 17:38
Leo- Ai dreptate Ferrari sunt o echipa de prosti.
-
raduvlase, duminică, 02.09.2018 17:42
O cursa interesanta, plina de dueluri si momente tensionate. Am remarcat totusi un pilot: Max Verstappen! Acest pusti trebuie sa isi bage mintile in cap! Daca vrea sa fie campion la un moment dat, nu va reusi acest lucru pana nu va avea mai multa intelepciune si maturitate. Nu mai are demult scuza ca este tanar si neexperimentat.
-
91Schumi06, duminică, 02.09.2018 17:43
O sa incep prin a le prezenta scuze userilor ferr si Mircea! Acum sa revenim la cursa: dacae adevarat ca Ferrari vor sa-i prelungeasca contractul lui Raikkonen, sunt prostii prostilor si-si merita soarta! Ar trebui demisi Vettel, Raikkonen si Arrivabene!!!! Asa cum spuneam de ieri, era nevoie de-o sedinta la Ferrari! Daca Raikkonen nu-i capabil sa inteleaga ca e pilot nr. 2, sa se duca-n pizda ma-sii! Daca Vettel nu intelege ca pe circuit nu e ca pe xbox, sa se duca-n pizda ma-sii si el! E inadmisibil, fratilor!!!! Ok, Vettel are pe constiinta cursele din Azebaidjan, Franta si Germania, da' bou' de Raikkonen i-a distrus o sumedenie de curse incepand cu China 2017! Nu stiu, am auzit ca Schumacher plange cand se uita pe geam, da' daca a vazut cursa asta alaturi de Barrichello cred ca radeau si cu fundu' de prostii astia!!!
-
BAF, duminică, 02.09.2018 17:45
raduvlase-Macar Verstappen are sange in instalatie si cu o masina inferioara se bate pe cand Raikkonen doarme pe circuit.
-
raduvlase, duminică, 02.09.2018 17:51
@BAF - nu contest deloc abilitatile de pilot si combativitatea lui Max, dar intr-un sport, de fapt in orice sport, trebuie sa respecti si sa cunosti regulamentele. Iar aici Max trebuie sa lucreze foarte mult, sa respecte regulile.
-
ZZZ, duminică, 02.09.2018 17:52
,, He is the man''- Lewis Hamilton..Ferrari azi au pierdut pe mana lui Vettel care observ ca nu stie cand sa atace sau sa cedeze si uneori isi strica singur cursele..Raman la parerea ca monopostul Ferrari este peste monopostul Mercedes la momentul asta..
-
ferr1, duminică, 02.09.2018 17:53
Sa vina Leclerc la Ferrari. Cred ca abia acum regreta Ferrari ca l-au lasat pe Ricciardo si au mizat pe Vettel si Raikkonen. O cursa frumoasa. Bravo, Hamilton! Un pilotaj excelent si o strategie de echipa foarte buna. Duelul dintre Hamilton si Kimi a fost ca pe vremuri. Una dintre cele mai frumoase lupte din ultimii ani, poate chiar din ultimul deceniu. Daca vine Leclerc, anul viitor Vettel o sa aiba o problema serioasa.
-
FanF1, duminică, 02.09.2018 17:54
Chiar daca nu a fost penalizat (considerat ca a lui a fost vina), in calitate de fan Ferrari l-as scuipa in fata pe neamt intrebandu-l "ce avea daca ceda pozitia pe moment, urmand apoi s-o recapete prin aspiratie sau in tururile urmatoare cu DRS-ul?". Oftand, fara sa mint, spun ca-s convins 80% ca Mercedes & "maimuta" vor fi campionii pe anul asta... Prostia nu le-a lipsit astora ca-n rest au cam fost la egalitate cu cei de la Ferrari.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 17:54
Ai mare drepatate Mercedes nu au nici o problema cu ordine de echipa insa ferrari au devenit brusc zane ei nu dau ordine de echipa si uite asa papa campionat.
-
ZZZ, duminică, 02.09.2018 17:55
Dupa parerea mea cei de la Ferrari ar fi trebuit sa mizeze pe Kimi ca pilot prim decat pe Vettel..Din ce s-a vazut pana acum , Kimi greseste mai putin decat Vettel
-
Razban Dumitraghe, duminică, 02.09.2018 17:56
Fanii ferari sunt niste mizerabili ca si vetel, au luat bataie de la Ham. Mai usor cu huiduielile necioplitilor!
-
Testarossa, duminică, 02.09.2018 17:58
Sper ca Charlie Whiting sa nu mai prinda multe zile ca director de cursa de F1. Nu mi s-a parut drept judecat incidentul dintre Vettel si Hamilton. De obicei ceea ce faci ti se intoarce in viata. Din punctul meu de vedere Hamilton s-a bagat unde nu era loc. Sa iti fie rusine Charlie, oare te platesc gras de tot astia de la Mercedes? Nu este singura data cand il scoti curat pe Hamilton. O sa trageti ponoasele negative pe viitor si tu Charlie si tu Hamilton. Nu il apar pe Vettel si incerc sa fiu impartial desi sunt un fan Ferrari: Sa iti fie rusine Vettel pentru dupa calificari: "we'll have to talk" si "i guess Kimi is allowed to win" daca mai gandesti asa pe viitor nu meriti titlul. Iar neputinciosul de Hamilton nu avea azi nici o sansa fara "catelul" Bottas care sa ii uzeze in mod voit pneurile lui Kimi. O sa o luati sper bine de tot in dinti de la Ferrari. Hai cu spor echipa de dezvoltare hai cu sarg si fairplay Seb si Kimi. Ciuruiti-i.
-
Alex, duminică, 02.09.2018 18:01
Aici s-a vazut ca Mercedes nu este sub Ferrari. Din punctul meu de vedere, a fost un incident de cursa, Vettel nu a lasat de la el iar Hamilton nici atat! A, da, Lewis pare ca a tras foarte mult spre Vettel in curba dar si Vettel pare a a tras cam mult spre Lewis inainte de cursa. Mai bine se luptau cot la cot, iesea invingator Lewis din a doua curba si apoi aveau de-a face unul cu altul. Strategia Ferrari a fost una proasta, daca stii ca Vettel are sanse sa devina campion, porneau foarte bine ambii si apoi Vettel trecea pe locul 1 in prima curba sau a doua, asa Vettel avea sprijinul lui Kimi si poate aveau sanse la 1-2 sau cel mai rau, la 1-3, asa au pierdut si locul 1 si eventual dubla, iar Lewis si Mercedes s-au distantat fata de Ferrari in campionat. Uite, strategia Mercedes, Bottas, stai acolo si tine-l pe Kimi care oricum si-a stricat penurile fortand, stricai-le si mai mult. Din punctul meu de vedere, Kimi trebuia sa forteze doar 3 tururi, nu 5-6 in halul acela ca sa ii ia 7 secunde lui Lewis(5,3+ diferenta ce o pusese Lewis dupa intrarea la boxe a lui Kimi). Din pacate, in urmatoarele curse, Vettel si Ferrari vor incepe sa se precipite, sa greseasca, diferenta e deja mare si vor pierde campionatele.
-
hoi, duminică, 02.09.2018 18:02
Raikkonen l-ar fi lasat pe Vettel sa teaca. Doar ca nu e musai sa faca sta in primul viraj cand pot fi atacati de alti piloti si poate iesi mult mai rau. Iar Kimi ar fi castigat daca reusea sa treaca de Bottas la timp. Ca sa castigi o cursa in F1 de astazi trebuie sa profiti la maximum de pneuri. Daca taraganezi (blocat de pluton) cand ar trebui sa faci alti timpi lucrul asta te costa in economia cursei.
-
FanF1, duminică, 02.09.2018 18:02
Ma corectez: "prostia le-a lipsit astora"-(a celor de la Mercedes)
-
ZZZ, duminică, 02.09.2018 18:06
Sincer mai bine Ferrari il luau pe Ricciardo in locul lui Vettel ai cea mai buna masina faci greseli prostesti si nu intelege ca o cursa nu se castiga in primul tur.
-
Maxx, duminică, 02.09.2018 18:07
Hamilton, ce atitudine de campion, e arogant, multi il hulesc, dar ce i-a lui i-a lui. E rapid, bataios si cu nervii tari, iar echipa il ajuta exact cand trebuie. El si echipa Mercedes sunt ca un ceas elvetian.
-
Chul, duminică, 02.09.2018 18:07
Fantastic.Mercedes a demonstrat inca odata ca este o echipa de F1 profesionista.In timp ce Ferarri sunt la un nivel inferior.In incidentul de la start dintre Hamilton si Vettel a fost clar vina germanului.Hamilton a atacat regulamentar si a tinut interiorul cat se putea de mult in limitele pistei.Vettel a incercat el acolo ceva sa tina in Hamilton in speranta de a-l incurca ca mai apoi sa iasa mai prost din sicana probabil,dar s-a terminat prost pentru el.Nu i se poate reprosa nimic castigatorului de azi.A facut o cursa buna depasindu.si rivalul pe circuit,nu la boxe.Umilinta mai mare ca asta va fi la finalul sezonului când vor pierde ambele titluri.Atunci Arrivabene,Vettel si Räikkönen se pot duce la dracu.Bottas si-a facut treaba de pilot secund dar a fost dezamagitor faptul ca nu a putut trece de Verstappen.Oricat de bun ar fi olandezul si oricat de buna ar fi masina sa motorul Renault mult mai slab decat cel Mercedes trebuia sa fie un handicap destul de mare ca Bottas sa poata trece.E adevarta masina se comporta altfel pe acest circuit datorita setarilor pentru liniile lungi si spatele este mai subvirator cea ce nu e pe placul lui Bottas dar totusi in ritmul asta de la anul va incepe sezonul dircect ca pilot NR.2.Astept de maine stirea cum ca Leclerc vine la Ferarri de la anul.Daca va fi asa Vettel va avea probleme dar daca Ferarri nu va face aceasta miscare va demonstra din nou ca sete o echipa de rahat.Raikkonen nu mai are ce cauta in F1.Indraznesc sa spun ca daca era Vettel in pozitia sa Hamilton nu mai putea trece.
-
Mercedes F1, duminică, 02.09.2018 18:09
Hammer time si ciocu mic macaronarilor si fanilor lor!! Sa si-l pupe pe fetelica in spate!! :))E un pilot ideal pentru Ferrai :))))
-
!!!, duminică, 02.09.2018 18:09
@Leo si BAF Da, Ferrari sunt o echipa de prosti, dar pentru ca tin o relicva ca Raikkonen, probabil sa faca jocul Mercedes, ca altfel nu-mi explic ! Cum este posibil sa-ti blochezi coechipierul de doua ori in doua curbe si sa-i faci jocul lui Hamilton ? Cum este posibil sa dormi in spatele lui Bottas atatea tururi, avand pneuri mult mai noi ? Campionatul asta este dus, Ferrari ar trebui ca in seara asta sa trimita relicva la muzeu si sa-l aduca pe Leclerc ! Mai sunt inca sapte curse, timp suficient sa se obisnuiasca cu echipa si masina, iar de la anul stiu ca au inca un pilot care nu sta numai pentru bani si un pole pe sezon ! @raduvlase Si de ce sa se schimbe Max ? Adica sa devina mamaliga ca Raikkonen, sau Bottas ? Bravo lui, are sange in el, este exact ce au fost la tinerete Senna, sau Scumi !
-
Mclaren_Mircea_1984, duminică, 02.09.2018 18:11
@91Schumi06 De ce scuze mie? N-am urmarit comentariile de ieri dupa calificari ca am fost suparat. Ai fost prea optimist in declaratii sau de ce iti ceri scuze?
-
ZZZ, duminică, 02.09.2018 18:13
Din ce observ eu, unii nu inteleg ca Hamilton l-a depasit pe kimi pentru ca pneurile finlandezului erau terminate si riscau sa faca,,poc''...nici combinatia schumacher-senna nu ar fi putut sa-l opreasca pe hamilton care la un moment dat trot ar fi trecut..oricum observ o diferenta mare intre Ferrari- Mercedes si restul monoposturilor.dupa modul in care azi Vettel a reusit sa depaseasca..
-
@zzz, duminică, 02.09.2018 18:13
Dar Ferrari nu are cea mai buna masina...sunt egale, chiar mai bun Mercedes pe liniil drepte, s-a vazut in cursa asta.
-
fetita fetel, duminică, 02.09.2018 18:17
Monopostul Ferrari e peste cel Mercedes. NU e vorba aici doar de liniile drepte!! Esti habarnist daca spui asta. Kimi l-a depasit inapoi pe Hamilton. E vorba despre pilotaj, despre gafe si ca si daca ai cea mai buna masina tot o dai de garduri!!
-
BAF, duminică, 02.09.2018 18:19
E timpul ca Raikkonen sa plece acasa nu mai are vlaga si nici agresivitate si nici nu ajuta echipa mai rau incurca bine si Arrivabene e un mare idiot.Pacat de Sergio Marchionne nu degeaba vroia sa il inlocuiasca pe kimi cu leclerc era si destept si inteligent acum am ramas numai cu idioti care conduc echipa gen arrivabene
-
ZZZ, duminică, 02.09.2018 18:19
@ .. Mie mi se pare ca Ferrari au cel mai bun monopost..Dar fiecare cu parea lui.Si o spune cineva care nu suporta echipa Ferrari
-
Hammertime, duminică, 02.09.2018 18:21
...ca sa citez un idiot in viata : " qui, a casa loro " :))
-
JugaruGabi, duminică, 02.09.2018 18:22
Nu stiu de ce il huleste lumea pe Raikkonen. A fost chemat la pit prea devreme. Ferrari si-a luat teapa de la Mercedes care le-a aruncat mecanicii in ochi. Greseala a fost de la tacticieni, nu de la Raikkonen, era normal sa aibe performanta asta, cand gumele lui Hamilton erau cu 8 tururi mai fresh. O oarecare dovada: Hamilton a trecut de Raikkonen cand mai erau fix 8 tururi. Acele 8 tururi au facut diferenta. De altfel, ne tot vaitam ca Raikkonen e prost ca nu a trecut de Bottas, dar la momentul respectiv Bottas scotea timpi asemanatori cu Raikkonen si cu Hamilton, dar pe gume imbatranite. Nici Hamilton nu a reusit sa treaca de Raikkonen cat timp gumele sale inca erau in parametrii optimi, desi era mai rapid. Poate nu ne uitam la aceleasi curse, insa Raikkonen chiar a tras cat a putut. Problema a pornit clar de la inginerii Ferrari care nu sunt capabili sa gandeasca o strategie ca lumea. Probabil ca au mizat pe un alt SC de-a lungul cursei, nu stiu, dar au comis-o artistic. Ca tot suntem la episodul gafe, nici cu Vettel nu mi-e rusine. In sicana aia cu greu ies doua masini in paralel. Vettel putea incerca un atac ulterior, daca il lasa pe Hamilton sa treaca in acel moment.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 18:28
Problema e ca Ferrari sunt prea prosti si nu inteleg sa il ajute pe vettel daca vor titlul anul asta in timp ce Mercedes nu au problema asta fiecare pilot isi stie rostu.Ori joci murdar ca Mercedes ori esti zana si pierzi ca prostu.
-
AyrtonSenna1991, duminică, 02.09.2018 18:33
Mare om , mare caracter Raikkonen asta . S-a făcut pur si simplu de râs în fața lui Bottas si apoi Hamilton s-a jucat cu el cum a vrut. Cat despre Vettel , și-a dat în petec cum face el de obicei si a demonstrat încă o dată că doar datorită lui Newey a ajuns campion mondial . El nu va mai câștiga titlul decât dacă o să aibă vreo 50-60 cai in plus fata de concurenta. Nu îmi pot explica cum Ferrari poate oferi cea mai buna masina de pe grila pampalailor ăștia doi ! E inadmisibil si principalul vinovat eu cred că este Arrivabene . De ce îl ține pe finlandez la Ferrari ? Cumva din cauza faptului că îl sufoca aproape ieri cu pupaturile nevasta lui Raikkonen si spera ca poate mai obține incapabilul ala un pole la anul , iar de data asta femeia poate-poate își duce treaba până la capăt și i-o baga si limba în gură ? Alonso așa cum era el se lupta la titlu până în ultima etapă . A fost clar vina lui ieri , nu îl apar când greșește cum zicea unul ieri ca doar nu sunt paranoic. Însă cât a fost la Ferrari și-a făcut treaba bine si nu a gafat în halul ăsta . Va fi si anul asta a lui Hamilton , va fi si anul viitor și va fi si in 2020. Până în 2021 când se schimba prostia asta de regulament , britanicul spre crunta mea dezamăgire are toate șansele să îl egaleze pe Schumacher. Bravo Vettel , mi-ai făcut o mare bucurie azi !!
-
91Schumi06, duminică, 02.09.2018 18:35
@Mircea, ca v-am injurat degeaba cand ii huleati p-aia de la Ferrari sipe Vettel!
-
BAF, duminică, 02.09.2018 18:39
Cum am spus poate astia respecta dorinta lui Sergio Marchionne si il pun Leclerc la ferrari avem nevoie de piloti cu sange in instalatie.Tataie Raikkonen e timplu sa plece acasa e [rea batran sa mai faca fata.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 18:41
Cum am spus poate astia respecta dorinta lui Sergio Marchionne si il pun pe Leclerc la Ferrari avem nevoie de piloti cu sange in instalatie.Tataie raikkonen e timpu sa plece acasa e prea batran sa mai faca fata.
-
91Schumi06, duminică, 02.09.2018 18:44
cum spune si Senna, in momentul de fata la Ferrari sunt doar pampalai, in vreme ce la Mercedes e cel mai mare pilot dupa Schumacher! L-am injurat pe Hamilton de la debutul in F1, da' are ceva ce n-au multi piloti...are talent! Cand Red Bull domina campionatul, Hamilton mai castiga cateva curse, in timp ce Vettel n-a fost in stare sa castige vreo cursa in 2014, sau 2016, din postura de cvadruplu campion mondial! Daca nici asta nu le-a dat de gandit sefilor Ferrari, imi pare rau pt ei!
-
BAF, duminică, 02.09.2018 18:54
Poti sa spui de Hamilton ce vrei dar ca pilot e mult peste Vettel care face greseli copilaresti cu cea mai buna masina.
-
Sumi7, duminică, 02.09.2018 18:59
91Schumi06 ai punctat foarte bine man. Este timpul sa-si afle fiecare locul in echipa Ferrari. Raikonnen ar trebui sa ia ore de la Bottas care a demonstrat ca este locotenentul perfect. Doar asa poti castiga un campionat. Si aici, la Montza , in loc sa -l blocheze pe Ham la start a preferat sa-i tina calea lui Vettel si nu a fost prima cursa la care pur si simplu l-a obstructionat pe acesta. Daca Vettel scapa in fata alta era soarta cursei, dar asa praful s-a ales din dubla lor. Daca vor pierde anul acesta campionatul va fi din cauza lor.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 19:02
Puteti sa dati in Vettel cat vreti si sa il urcati in slavi pe Hamilton. Dar nu ma luati iar cu Alonso al vostru ca nu sta in carca lui Hamilton. Btw, Rosberg a aratat ca e mai aproape de Hamilton decat a fost Alonso de Hamilton debutant. Asa ca mai bine schimbati placa, ziceti ceva de Rosberg.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 19:03
Ferrari au pierdut campionatu pe mana lor cu Vettel care face greseli de incepator.Arivabene nu are sange in instalatie sai spuna lui kimi esti pilot nr 2 pentru ca nu ai sanse la titlu si uite asa a mai tecut un an in care Ferrari au muncit bine la masina dar tot gasesc o metoda si isi dau cu stangu in dreptu.
-
Azaz, duminică, 02.09.2018 19:39
Dacă Lewis era la Ferrari...la ce monopost dețin la ora actuală și în calificări și în cursă avea minim 100 de puncte avans! Ferrari o să ia titlul în 2021 cu Lewis driver! Se știe că visul său e să ia un titlu și cu Ferrari!
-
Azaz, duminică, 02.09.2018 19:45
Vorba lui 91Shumi06...Lewis tot mai câștiga o cursă două trei... oricum diferență mare ca valoarea între Lewis și Seb...iar asta se vede în momentul în care ești sub presiune!
-
lucky70, duminică, 02.09.2018 19:53
Imi pare rau pt Raikonnen,a facut o cursa buna,merita si el o ultima victorie in F1.Echipei Ferrari i se imputa ca are pilot nr1 e la inceput...sa ia exemplu cum se procedeaza pt a castiga o cursa,Kimi castiga daca nu era obstructionat de Bottas.Fapte,nu vorbe.Bravo Mercedes,Bottas si Hamilton!
-
Sumi7, duminică, 02.09.2018 19:54
@ BAF Mai sunt 7 curse , nu este totul pierdut, insa daca nu se vor unii cu totii in jurul lui Vettel sa-l sustina neconditionat, cocalarul, cu ajutorul lui Bottas, o sa le fure si anul asta campionatul. Ati vazut de ce este in stare Bottas pentru echipa, in schimb Raikkonen parca este autist.
-
Zuzu, duminică, 02.09.2018 19:55
Cred sunt 2 variante/scenarii: 1. Kimi a vrut sa demonstreze că este mai bun și a reușit 2. Kimi ar fi cedat locul lui Vettel dar cu startul f bun al lui Hamilton a amânat acest lucru până se aranjau pozițiile în spate astfel încât manevra sa nu-i pună în dificultate pe amândoi (lucru aproape reușit de Hamilton). Din păcate Vettel a comis-o, așa că lucrurile au decurs cum am văzut. O altă mare greșeală, din partea echipei, a fost schimbarea pneurilor lui Kimi înaintea lui Hamilton. Oricare ar fi scenariul, mașina Mercedes este la același nivel cu Ferrari, ba chiar mai ok pe acest circuit având în vedere că, în aceleași condiții, au uzat pneurile mult mai puțin, nemaivorbind de timpii scoși de Botas cu ele uzate.
-
BAF, duminică, 02.09.2018 20:14
Sumi7 Eu nu cred ca Raikkonen e autist dar cand il ai pe arivabene care iti canta in struna si nu spune odata kimi esti pilot nr 2 ajutal pe vettel. Vettel face prea multe greseli copilaresti. Hamilton pana acum are si noroc pe langa ca stie sa piloteze. Raikkonen mai mult la incurcat pe vettel pana acum si nu il vad rapid degeaba castiga Vettel dace nu il are si pe kimi acolo sa ia puncte lui hamilton. Si totusi nu inteleg cum in era schumacher ferrari nu aveau probleme cu ordine de echipa si acum brusc sunt zane nu dau ordine de echipa cand e absolut necesar sa joci murdar ca Mercedes.
-
Sumi7, duminică, 02.09.2018 20:34
Lasa man, in era lui Sumi era o alta viata. Atunci s-au unit toti in jurul marelui campion si cam faceau ce spunea el. Bine, ii avea ca sustinatori pe Ross Brawn si Jean Todt. Ferrari nu o sa mai aiba teamul de atunci in veci!
-
BAF, duminică, 02.09.2018 20:53
Sumi7-Ai dreptate nu o sa mai aiba teamul de atunci dar macar sa aiba putin creier ei nu vad ca se faulteaza singuri ca prosti
-
MA PISPEALONSO, duminică, 02.09.2018 20:58
iar au inceput dobitocii sa l jeleasca pe vetel ca n a fost lasat de kimi sa treaca, dar vreti in prima curba cu aia buluc ciorchine in spatele lor sa i faca aluia loc sa treaca... mari fani care plang ca prostii, de maine vine lecrerc si ala nu v a mai avea ce sa asculte, doar asa sa nu mai aveti voi ce comenta ca mocanii!
-
VitelulCabrat, duminică, 02.09.2018 21:21
O cursa mult mai spectaculoasa decat m-as fi asteptat. Ferrari au avut o strategie gresita pe cand Mercedes au functionat exact ca un lucru nemtesc de calitate. Huliti-l in continuare pe Kimi pentru ca el e problema la Ferrari nu bolovanul ala cu numarul 5. Face aceleasi greseli de diletant cand e sub presiune. Trebuia sa-l atace pe Kimi la inceput, desigur ca nu, cursa fiind lunga. Pana nu se retrage Hamilton, Ferrari nu mai vede titlul mondial la piloti, in conditii normale. Si cand zic "conditii normale", ma refer ca cei care aspira la titlul mondial sa aiba masini relativ egale ca performanta. Hamilton nu a facut nicio greseala anul asta.
-
lol, duminică, 02.09.2018 21:37
Cand castiga Hamilton nu cu mult timp in urma o lalaiati ca are masina cu 2 sec mai rapida si ca de asta nu merita. Eu va spuneam ca diferenta aia (nu 2 sec, sa fim seriosi) e facuta si de pilot nu doar de masina.
-
lol, duminică, 02.09.2018 21:38
Voi fa ofticati cumva ca nu asculta Raikkonen destul de ordine? Ar trebui sa va bucurati mama lor de ordine de echipa.
-
lol, duminică, 02.09.2018 21:42
Pe vremea lui Schumacher ... ar trebui sa revedeti cursele. Schumacher se ducea singurel in fata la 20 sec. Ce ordine de echipa sa mai faci? A fost o data in Austria, si nici macar nu a contat pentru titlu.
-
Leo, duminică, 02.09.2018 22:21
Vad ca unii au ochelari de cal si vad doar ce le convine. Ordinele de echipa sunt murdare, dar doar asa se castiga campionate, din pacate. De ce sa aiba Ferrari ordine de echipa? Pentru ca concurenta are! La Mercedes există clar un pilot nr 2 care face totul pentru pilotul nr 1, fara comentarii! Atunci de ce ar fi Ferrari mai catolici decat Papa si nu dau niste directive clare... Raikkonen mai mult il încurcă pe Vettel cand pleacă din fata. Iar pentru fanii Mercedes, care nu gandesc si vad doar ce le convine, sa nu uitam ca, atunci cand Hamilton nu a mai avut un sublocotenent (vezi Rosberg) a pierdut campionatul! Si nu in ultimul rand, Vettel a greșit rău astazi
-
kpk1, duminică, 02.09.2018 22:37
Din 4 curse sa faci praf 3 asta numai la Ferrari se poate intampla. Il admir pe Kimi dar e timpul sa treaca ori la o echipa de pluton (Haas, Sauber) ori si pensia e o alegere buna. Seb nu are mentalul lui Hamilton. In situatii critice ii lipseste discernamantul la rece. E prea impulsiv. Campionatul nu neaparat ca-l va castiga Mercedes, mai mult il va pierde Ferrari. Cat despre Hamilton nu-l suport pentru aroganta pe care o afiseaza. E un soi de manelist profesionist. In rest tot respectul pilotul din el. Vorba lui Clarkson: "Tremendous racing driver. Awful sportsman."
-
adig01, duminică, 02.09.2018 22:56
Baieti, propun sa va linistiti un pic. In primul rand: 1. Raikkonen ieri a facut record absolut pe acest circuit (ptr aceia care zic ca este o relicva. Daca Hamilton este prospatura, ce a pazit in calificari?) 2. Masina Mercedes este cea mai lunga masina din F1, adica are cele mai bune calitati aerodinamice in cursele de viteza, chiar daca Ferrari are 10CP in plus. Sunt fan Ferrari dar din punct de vedere strategic mai au de invatat. Acolo e problema. Urmeaza curse favorabile lor, o sa se schimbe situatia.
-
VitelulCabrat, duminică, 02.09.2018 23:12
Ma uit si eu asa la F1 "ca opinia publica" de niste ani buni de zile. De fiecare data cand in prima linie erau masinile aceleiasi echipe si cei doi nu erau in competitie directa pentru campionat, cele doua masini il blocau pe cel/cei din linia a doua, iar mai incolo vedeau ce aveau de facut impreuna cu echipa tehnica. Ferrari sau Vettel azi au ales alta varianta. Rezultatul se vede pe 'tabela'.
-
@lol, duminică, 02.09.2018 23:12
Nu mah, noi ne bucuram ca le asculta Bottas cu sfintenie ! Cursa de cursa si exprimate explicit !
-
!!!, duminică, 02.09.2018 23:29
@adig01 Asa, si ce-a facut astazi relicva, cand a contat cu adevarat ? Ce-a mai ramas din recordul ala absolut ? Astazi a fost varza, iar recordul a ramas in statistica, pana la anul probabil ! Boah, om cu un singur rezultat pe an ! Cretini sunt aia de la Ferrari ca-l tin de cinci ani degeaba, le-a facut mai mult paguba, multa paguba ! Ca si astazi, cand l-a obstructionat pe Vettel in primele doua viraje, lasandu-l pe Hamilton sa-si faca jocul ! Uitati-va la reluarile startului si spuneti-va singuri, pentru cine a jucat relicva, pentru Ferrari, sau pentru Merc ?
-
ZZZ, luni, 03.09.2018 00:03
Grosjean a fost descalificat pentru monopostul Haas a fost gasit ilegal cu podeaua lui
-
gazzetta, luni, 03.09.2018 00:07
ar trebui sa cititi comentariile italienilor in gazeta dello sport, sa vedeti cata sportivitate au. stiti numai sa dati in in raikkonen si hamilton. nu aveti o farama de coloana vertebrala.
-
ZZZ, luni, 03.09.2018 00:10
Eu stau si citesc ce spun uni fani Ferrari si ma minunez din doua motive: 1. Startul de azi a fost unul complicat pentru ca Vettel n-a plecat din pole position si Hamilton era imediat in apropierea lui .2. Nu observati ca Vettel n-are luciditatea necesara pentru a gestiona situatiile la limita..Azi a gresit la fel ca si-n cursa in care nu l-a lasat pe Verstappen sa treaca chiar daca acestea avea pneuri mai proaspete,Si ma refer la Marele premiu al Chinei.Sau cand l-a lovit pe Bottas din spate si a fost penalizat cu 5 secunde.Uitati-va la Hamilton care prefera sa piarda cateva puncte decat sa riste un acrosaj sau un DNF.. nu raikonen e vinovat pentru tot ce nu face Vettel cum trebuie
-
ZZZ, luni, 03.09.2018 00:11
unii *
-
Maxx, luni, 03.09.2018 01:09
Hamilton a franat si s-a inscris excelent in viraj pe exterior ca mai apoi sa iasa din sicana pe interior. Vettel a tinut-o pe a lui si s-a dus in decor. Daca tragea stanga numai un metru sau chiar juma de metru alta era cursa. Ricci observ ca e in plus ( demult ) la Rbr. Chiar ai deranjeaza ca nu pot cu totii sa-l pupe in c_r pe Verstappen, ca cineva trebuie sa lucreze si la masina lui Ricci. Pana la sfarsitul sezonului mecanicii lui vor fi femeile de servici.
-
EGO, luni, 03.09.2018 02:15
sunt sustinatorul echipi FERRARI...dar cei doi piloti de la echipa nu au treaba cu F1/Vet este un dement care trebuie sa faca ceva terapie iar kimi un adormit inconstant .Ambele specimene sunt platite cu zeci de milioane de euro-Singura salvare sunt pilotii tineri talentati:Max de exemplu...sper sa-l vad cit de curind pe MAX in FERRARI
-
kimi, luni, 03.09.2018 03:05
genial kimi, o clasa peste restul! pacat ca iar l-au sabotat cu strategia, plus ghinionul cu botas.
-
BAF, luni, 03.09.2018 03:08
Anul trecut cu 7 curse ramase Hamilton avea 3 puncte avans fata de Vettel acum Ferrari cu cea mai buna masina sunt la 30 si in mare parte e vina lui Vettel care face numai greseli de amator si mai da interviu si spune ca-i pare rau de tifosi dar cursa a fost compromisa cand el e natarau si se faulteaza singur.Degeaba au Ferrari masina ca nu au piloti unu doarme si altu o da in gard o sa intre in istorie ca un prost care nu castiga titlul cu cea mai buna masina cred ca si Alonso rade de Vettel.
-
kimi, luni, 03.09.2018 03:39
daca avea schumi strategii de azi..ar fi fost fericit cu locul 3.
-
Radu, luni, 03.09.2018 08:28
Raikkonen merita victoria, mai ales ca a reusit sa termine cu cauciucurile varza; poate la Singapore. Oricum, Vettel are multa treaba in aceste 2 saptamani, daca mai vrea sa spere ...
-
lol, luni, 03.09.2018 08:44
Trebuia adus Alonso la Ferrari. Dar micutul nu vrea concurenta...il vrea pe Kimi si chiar si asa, gafeaza aproape cursa de cursa.
-
Testarossa, luni, 03.09.2018 09:14
@Daniel Popescu: De ce nu imi publici comentariul? Nu este permis ca lumea sa spuna ce gandeste atata timp cat nu aduce injurii?
-
valentin comentator f1, luni, 03.09.2018 09:28
Inca o cursa in care s-a vazut ca Lewis este cu o clasa peste Vetel. Revin, stiti voi unde, cu comentariile aferente ;)
-
liviu, luni, 03.09.2018 10:19
Nu inteleg de ce a fost chemat Raikkonen asa repede la boxe,mai putea merge cred lejer 5 ture.Timpii erau destul de buni si atunci la final nu avea pneurile asa de uzate.La fel a fost si anul trecut la Monaco.
-
daniel.popescu, luni, 03.09.2018 10:20
@Testarossa: Unele comentarii trebuie aprobate manual de noi inainte de a aparea pe site, in special cele facute de pe un nou IP.
-
xxx, luni, 03.09.2018 10:30
Ferrari este peste Mercedes ca mașină. Vettel cu Kimi ca echipa vai steaua lor! Impresia mea este ca, Kimi l-a obstrucționat pe Vettel in cursa asta. Daca Ferrari pierde anul asta cei 2 trebuie linșați!
-
Radu, luni, 03.09.2018 10:39
Oricum, va fi greu pentru Vettel - probabil ca inca isi aminteste de Singapore 2017 ...
-
Sumi7, luni, 03.09.2018 10:47
Solutia este una singura, sa-l lase pe Vettle sa-si faca cursa, iar Kimi trebuie sa inteleaga ca in formula 1 trebuie sa ai spirit de echipa si vine un moment cand trebuie sa accepti ca team mate-ul tau e mai bun decat tine si are sanse mai mari la titlu . S-a vazut asta si in relatia Hamm, Rosberg, cat a avut de suferit teamul MB din cauza lor.
-
bug, luni, 03.09.2018 10:47
Cursa a fost castigata de Bottas ... I-a luat lui Kimi cateva secunde bune. O cursa de F1 din ziua de azi cand esti obligat sa mergi cu anumite pneuri chiar daca ai 'incalta' altele se desfasoara astfel: trebuie sa faci timpii astia cu pneurile X, timpii astia cu pneurile Y. Kimi s-a departat de Hamilton in prima parte a cursei, avantajul creat trebuind sa fie de ajuns cand incalta celalalt tip de pneuri. Dar cand a incaltat celalalt tip de pneuri, Bottas i-a rapit avantajul. Kimi trebuia sa depaseasca atunci dar nu mai avea pneurile din prima parte a cursei. In rest a fost o formalitate pentru Hamilton. F1 ar trebui sa aibe un arbitru inscusit care sa penalizeze PILOTUL BENEFICIAR cand asa ceva se intampla. Totodata, ordinele de echipa ar trebui eliminate. Atunci va fi F1 un sport. Pana atunci puteti sa dati in Vetel care si-a aparat pozitia si sa il pupati in fund pe Hamilton care a scapat cu bine de data asta dintr-un acrosaj si a luat pe final pomana de la Bottas. Deci nu mai fiti suparati pe pilotii Ferrari ca nu au conlucrat destul. Fiti suparati pe F1 care lasa sa se intample ordine de echipa si nesportivitate pe circuit.
-
joker, luni, 03.09.2018 10:55
sunt fan Ferrari dar din pacate mercedes sunt mai buni , mai ales la piloti. Kimi nu are ce sa caute la Ferrari
-
., luni, 03.09.2018 11:30
Lasati-l pe Kimi in pace, Arrivabene a spus ca Ferrari nu angajeaza majordomi.
-
degetica, luni, 03.09.2018 12:05
fanii lui fetel sunt penibili. Dau vina pe Kimi, pai ce trebuia sa faca Kimi, sa cedeze polul? Sau sa piloteze masina plasticului cu deget? Poate ca degetica trebuie tractata...pai sefii Ferrari sa-l tracteze afara din echipa si sa il aduca pe Max. Sau pe Hamilton.
-
Mercedes F1, luni, 03.09.2018 12:57
Macaronarii si-au aratat valoarea huiduind si injurand....oricum Lewis i-a umilit rau, demonstratie de pilotaj!!
-
echipa lui peste, luni, 03.09.2018 13:09
Din pacate pentru fanii italienilor, Ferrari astazi a dovedit ca este o echipa care nu merita sa castige. Diferenta cele 2 echipe o fac strategii si finlandezii! In timp ce Botas isi sacrifica cursa ca Ham sa-l ajunga pe Raikonen, acum 2-3 curse finlandezul de la Ferrari cerea instructiuni scrise, eventual semnate si stampilate, ca sa-si ajute coechipierul:)) Mai apoi, strategii Ferrari sunt lipsiti de inteligenta, nu stiu sa identifice, evalueze si sa previna riscuri! Cu atat mai mult cu cat in aceasta cursa performantele erau sensibil egale si victoria se putea obtine mai degraba prin strategii decat prin performanta masinilor/pilotilor. Incidentul lui vettel cu Hamilton (sau Botas ) era previzibil pentru orice om normal. Vorbeam cu un amic inainte de cursa (fan Hamilton de altfel:)) ), care era ingrijorat de micul avans al celor de la ferrari. I-am spus sa stea linistit, ca Vettel nu va termina in fata la Monza deoarece va fi atacat de un Mercedes in primele tururi si va fi scos de pe circuit! Bineintels ca amicul nu m-a crezut, argumentand: de ce ar vrea Hamilton sa riste un incident care sa-l scoata din cursa? I-am spus ca nu trebuie sa ma creada pe mine, ci sa calculeze care sunt sansele ca Hamilton sa castige -sau sa nu piarda mai exact-dintr-un asemenea incident? Avea cca. 2,5 sanse din 3 sa iasa bine pentru el: daca il scotea pe Vettel, isi majora avansul, daca ieseau amandoi- isi pastra avansul, daca cumva iesea el afectat, vettel putea sa puna maxim 7 puncte intre ei (sau daca recupera , ham putea sa ramana in fata dar cu un avans mai mic)! Practic, generand un incident cu vet Hamilton castiga sau nu pierdea in peste 90% din scenarii. Eu sunt gata sa pun pariu cu voi pe orice suma ca, daca in fata lui Hamilton in acel viraj era Raikonen, Ricci sau Verst, Ham nu incerca acea depasire! Asa, nu avea nimic de pierdut, dimpotriva. De aceea spun ca cei care fac strategia de curse la Ferrari trebuiau sa prevada aceasta actiune si sa-si ia masurile necesare. O strategie corecta ar fi fost ca la start Raikonen sa fie 100% atent la blocarea lui hamiltoin iar vetel sa treaca in fata, evitand astfel atacurile lui Hamilton. In acelasi timp si Vettel ar fi trebuit sa se gandeasca ce face daca il ataca Hamilton direct , dar se pare ca nu a facut-o! :)
-
pipo, luni, 03.09.2018 15:10
Pt. mine dezamagitor din nou Kimi . Omu' e cel mai NEcombativ pilot din F1 si asta de prea mult timp. E un pilot bun , care nu greseste, dar nu are ce cauta intr-o astfel de competitie si mai ales la un constructor de talia asta. Schimbul de anvelope trebuia sa-i mareasca avantajul dar a reusit sa anuleze asta, a avut sanasa sa-l depaseasca pe Bottas si sa demonstreze ceva dar nu a avut curajul , iar la depasirea lui Ham. ce sa mai zici ... mai avea putin si tragea pe dreapta ...ca la masina de salvare. Da, e un pilot care aduce puncte , dar la echipe ca Ferrari trebuie sa poti sa aduci maximul de puncte cand ai asemenea sanse. De altfel multiplele clasari ale lui de 5 ani incoace pe podiumuri dar fara a castiga nici-o cursa spun totul. Total in antagonie a fost prestatia lui Hamilton caruia nu ia fost deloc frica sa-si atace riscant concurenta directa si a iesit castigator din acel duel pe merit , in rest nu a avut nici-un stres stiind ca-l are in fata pe "gentleman-ul Kimi. In rest...incep sa-mi pun serioase intrebari cu privire la Max V.de la care personal aveam mari sperante, dar cred ca are serioase probleme in situatiile stresante din cursa, reactioneaza total inadecvat si incepe sa devina un real pericol pt. ceilalti.
-
mmmmm, luni, 03.09.2018 15:39
A cam dat paranoia in unele persoane de aici hahaha
-
@daniel.popescu, luni, 03.09.2018 18:20
Sunt curios ce faceti daca multi au ip dinamic:)
-
marian0904, luni, 03.09.2018 21:43
Kimi a vrut si el sa fie nr 1. Daca ii iesea putea fi scuzat ca nu i-a dat inteietatea lui Vettel, dar a iesit pe locul 2. De ce? Nu mai conteaza. A fost evident ca Arrivabene nu a putut impune ordinul echipei si va plati. E clar ca Raikkonen nu are ritm de cursa, iar incapatanarea sa nu va mai fi acceptata. E afara de la Ferrari. Daca vor sa mai aiba sanse, Ferrari trebuie sa-l schimbe pe Kimi imediat. Nu e posibil ca un finlandez imbufnat sa dicteze tactica italienilor
-
Ha,ha,ha..., marţi, 04.09.2018 10:29
Cei de la Ferrari s-au faultat singuri, sunt crispati, gresesc atat pilotii cat si strategii, improvizeaza pe moment...asa nu au nici o sansa la titluri, pacat de monopostul pe care il au.
-
haha, marţi, 04.09.2018 10:33
Pai monopostul pe care il au si cu care fac pole e pilotat fix de pilotii care fac pole ... In cursa a fosta asa cum s-a vazut. Depinzand de pneuri Ferrari a fost mai rapida in prima parte a cursei iar Mercedes in a doua. Raikkonen nu ar fi avut vreo problema sa treaca de Bottas daca avea pneurile potrivite. Doar a trecut cu usurinta de Hamilton in aceeasi cursa ... Conducerea Ferrari stie ca daca schimba ceva acum se vor duce la vale.
-
CumLeRezolvaTimpulPeToate..., marţi, 04.09.2018 10:36
Radicalistii impotriva lui Hamilton din 2007 acum ii fac acestuia o completa igiena dorsala. 4 titluri iar al cincilea e pe drum.
-
cris, marţi, 04.09.2018 14:04
Este incredibil cum Vettel face atatea greseli si fanii Ferrari il apara ca nu este vinovat. Ferrari poate pierde titlul datorita greselilor facut de Vettel din pacate acesta este adevarul. O simpla parere -pt un asa brand trebuie un pilot adevarat sa faca diferenta in a castiga nu a pierde. Sa vina Hamilton la Ferrari eu asta sper.
-
Radu, marţi, 04.09.2018 14:21
Mereu m-au distrat comparatiile intre piloti; sa zicem ca se pot compara pilotii din cadrul aceleasi echipe dar cum poti compara pilot Ferrari cu pilot Mercedes ?! Nu prea. Daca la jumatea sezonului s-ar urca Vettel in Mercedes si Hamilton in Ferrari, sa zicem ca la sfarsit de campionat se pot trage concluzii. Unul a pornit cu gume rosii si a terminat cu galbene, celalalt invers - totul e relativ.
-
boss, marţi, 04.09.2018 15:13
I se face lui Hamilton statuie ca a avut gumele mai bune la final. Conducerea Ferrari stie insa ca Mercedes i-a facut din strategie. Kimi a iesit in spatele lui Bottas si a pierdut acolo avantajul creat in prima parte a cursei cand avea gumele mai rapide. Daca si Hamilton ar fi fost blocat de cineva in prima parte a cursei, pe final desi avand gume mai rapide probabil ca nu l-ar mai fi ajuns pe Kimi.
-
cris, marţi, 04.09.2018 15:40
@radu-este clar ca doar cu coechipierul te poti compara, doar ca Vettel a gresit exagerat de mult pt blazonul si salariul incasata, prea mult. Intre doua masini apropiate ca timpi pilotul si strategia fac diferenta-capitol la care Ferrai sta prost in acest an.
-
@cris, marţi, 04.09.2018 18:04
Incidentele de cursa (alea in care nu poti stabili un vinovat) sunt greseli si ele? Daca se lasa depasit de Hamilton era greseala. Daca a iesit un acrosaj iar e greseala. Cum era bine, sa fie acrosaj si sa abandoneze Hamilton? Hmm, nu exista pilot capabil sa se implice in accidente si sa controleze 100% un acrosaj incat sa scape de fiecare data el si celalalt ba.
-
Bogdan, marţi, 04.09.2018 20:10
Cum sa i cedeze Kimi pozitia in primul viraj cand Ham era peste ei. Oare nu pierdeau amandoi? Pe de alta parte in dupa curva grande era out. Ham a intrat la rupere, a avut doar noroc, putea s o pateasca si el. A fost doar intamplare ca s a sucut Vet si nu Ham. Daca Vet ar fi ramas in cursa i ar fi cedat pozitia cu siguranta in siguranta.
-
., miercuri, 05.09.2018 01:17
Hamilton l-a egalat pe Schumacher la numarul de victorii de Monza.
-
., miercuri, 05.09.2018 01:18
la Monza*
-
Yaz, miercuri, 05.09.2018 08:31
Au iesit la iveala toti strategii, specialistii, expertii in pneuri si cei ce stau seara la sprituri cu pilotii. :)))) Luati-va pastilele ca sunteti in stare avansata a bolii. Nu este mai simplu sa rezumi deznodamantul cursei mai scurt? Ferrari au fost batuti singuri ajutat si de Hamilton care l-a atins usor pe Vettel cat sa il scoata din cursa fara sa para vinovat sau acuzat. Dupa care au aruncat momeala si i-au facut la pituri. Si cireasa de pe tort au lucrat in echipa si Bottas l-a tinut pe Kimi cat a putut ca sa fie ajuns cat mai repede din urma. Nu este racing sau chiar ce vroiam sa vedem dar rezultatul conteaza. Vorba aia: " am fost mai buni dar echipa adversa si-a dorit mai mult victoria. ' Sa trecem la urmatoarea.
-
@yaz, miercuri, 05.09.2018 18:00
daca te uiti atent (reluarea e data cu incetinitorul pe canalul oficial F1 de pe youtube), Hamilton merge pe partea dreapta la margine si inainte de sicana si in interiorul ei, iar Vettel e cel care il loveste, probabil nemaiavand indeajuns de multa forta de apasare din cauza celeilalte masini Ferrari din fata.
-
poc, miercuri, 05.09.2018 18:06
https://m.youtube.com/watch?v=2WVc8GFTcg4 la 0:39 vettel incepe sa o ia dreapta spre hamilton, ca sa intre mai bine in viraj. la 0:55 vettel il loveste pe hamilton care deja era in fata germanului.
-
mobius, miercuri, 05.09.2018 22:20
Se stie deja, nu agreez pe nici unul din cei doi qvadrupli CM, dar in incidentul ce se discuta cu siguranta Hamilton nu a avut absolut nici o vina, cel care a produs accidentul a fost Vettel. In aceasta situatie, Raikonen (despre care iarasi nu am o parere prea buna), a facut tot ce a fost omeneste posibil pentru a salva prestigiul echipei si dupa cum s-a vazut, nici echipa nu l-a mai sabotat de data aceasta. Cu siguranta i-ar fi cedat locul lui Vettel, sau in cel mai rau caz, echipa l-ar fi fortat in vreun fel, ca si de alte dati. Daca nu ar fi fost un locotenent perfect, nu ar fi stat la Ferrari atata vreme si mai ales in perioada Vettel. Din pacate insa, ca si de atatea alte dati, Vettel si-a ruinat singur cursa, de data asta inainte de a se putea face ceva. Cu o masina dominanta, Ferrari va pierde si in acest an ambele titluri, pe mana unui pilot (de carton spun unii si poate nu gresesc) cu patru titluri mondiale. Pacat pentru Ferrari, nu au avut o politica prea buna nici pe vremea lui Alonso, acum insa sunt un dezastru,reusesc sa anihileze plusul de performanta al monopostului.
-
Yaz, joi, 06.09.2018 00:05
Iar incepeti cu afirmatii ala Ilie Dumitrescu pe Digisport. Campion de carton cu 4 titluri mondiale...vai de capul nostru, uitati-va la sah sau snooker mai bine. Masina aia Red bull nu a fost condusa singura. Ca nu este un pilot complet? Da. Ca greseste sub presiune? Da. Dar de la niste defecte sa spui ca este campion de carton de 4 ori este....si ma opresc.
-
Baz, joi, 06.09.2018 11:31
E frustrarea mare ca a castigat 4 titluri batandu-l pe Alonso (dupa mintea lor Alonso "l-a oprit" pe Schumacher, iar aceste 4 titluri ar insemna pe aceeasi logica faptul ca Vettel l-a oprit pe Alonso)... Fanii lui Alonso fac astfel de afirmatii, nu-i baga in seama.
-
cris, joi, 06.09.2018 11:34
@yaz-Vettel nu este campion de carton , poate chiar are talent insa cred ca ii lipseste ceva-poate caracter, poate luciditate nu imi dau seama dar anul acesta a aratat o limita-pacat pentru Ferrari.Nu fac comparatie cu Hamilton sau alti piloti, el a gresit singur singurel in mai multe cazuri si nu pt ca nu are talent sau determinare.
-
hasu, joi, 06.09.2018 20:41
De fapt problema la Ferrari nu sint pilotii, ci echipa tehnica.Daca te uiti la Mercedes echipa ii spune cind sa accelereze,cind sa protejeze pneurile cind e optim sa intre la boxe,iar Ham respecta cu sfintenie ce spun ei.De asta este mai bun decit Vettel, pentru ca merge nemteste.Ei stiu si cind sa-l foloseasca pe Botas de iepure si sint cu un pas inaintea celor de la Ferrari.Daca l-ar fi avut pe Vettel l-ar fi scos si pe acesta campion,chiar si pe Kimi.Asta este de fapt toata smecheria.La Ferrari, vorbe multe si pe ei pe mama lor...
-
cris, vineri, 07.09.2018 13:00
@hasu-ai perfecta dreptate, o mare parte de vina sau ce-a mai mare o are echipa si nu de acum cred ca dupa era Todt &co tot in greseli o tin, insa sunt puncte pierdute si de piloti. Chir daca nu imi place de Hamilton stie cumva sa ajunga primul si pana la urma asta conteaza, dar clar are o echipa in spate mai buna. Nu vreau sa fac o paralela Vettel -Hamilton pt ca nu au acceiasi masina totusi Vettel are mai multe greseli nefortate.
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
Mercedes sunt o echipă, Ferrari nu!