Hamilton a câștigat cursa de la Barcelona! Verstappen, locul doi după ce l-a depășit la start pe Bottas
Lewis Hamilton a câștigat Marele Premiu de Formula 1 al Spaniei după ce a plecat din pole position, în timp ce Max Verstappen a obținut locul doi după ce l-a depășit la start pe Valtteri Bottas.
Mercedes a dominat autoritar Marele Premiu al Spaniei și a confirmat astfel forma foarte bună pe care o traversează și în acest sezon, în ciuda unei greșeli comise de Valtteri Bottas la start.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, însă coechipierul său Valtteri Bottas a avut un start lent, iar Max Verstappen și Lance Stroll au profitat imediat de oportunitate și l-au depășit prin stânga și, respectiv, prin dreapta înainte de intrarea în primul viraj.
Cei doi au urcat astfel pe locurile 2 și 3, în timp ce Bottas a coborât pe poziția a patra, în fața lui Sergio Perez și Alexander Albon.Între timp, Charles Leclerc și Sebastian Vettel, piloții Scuderiei Ferrari, și-au păstrat locurile 9 și 11 obținute în calificări. În turul 5, Bottas l-a depășit fără emoții pe Stroll pe linia de start-sosire, cu ajutorul sistemului DRS.
Ulterior, diferența dintre piloții de top a fost de una sau două secunde, însă nimeni nu a forțat, principalul scop fiind gestionarea optimă a pneurilor în detrimentul unor încercări de depășire.
HAMILTON RĂMÂNE LIDER DUPĂ PRIMUL PITSTOP
Piloții de top au început prima serie de intrări la boxe în turul 22 prin Max Verstappen, care a optat pentru pneuri medium și a revenit pe circuit pe locul 4, pierzând astfel un singur loc în fața lui Bottas. Rivalii de la Mercedes au reacționat două tururi mai târziu, când Hamilton și Bottas au intrat practic simultan și au mizat la rândul lor pe anvelope medium.
În urma schimbărilor, clasamentul a revenit la formula Hamilton, Verstappen, Bottas, cu diferențe mai mari între cei trei piloți, în ciuda faptului că pitstop-ul lui Hamilton a fost lent.
Piloții Scuderiei Ferrari au intrat simultan la boxe abia în turul 30 și au revenit pe circuit în afara primilor 10. Vettel, unul dintre puținii piloți care a luat startul cu pneuri medium, a optat pentru cauciucuri soft, într-o strategie inversă față de restul piloților de top.
În turul 38, motorul lui Leclerc s-a oprit brusc la intrarea într-un viraj. Monegascul a reușit ulterior să repornească, însă s-a retras imediat la boxe.
STRATEGIE DIFERITĂ PENTRU BOTTAS
Între timp, Hamilton și-a extins avansul în fața lui Verstappen la peste 10 secunde, cu Bottas la numai două secunde în spatele olandezului.
În turul 42, Verstappen a efectuat a doua oprire la boxe și a optat tot pentru pneuri medium. În schimb, Bottas a optat pentru o strategie diferită cu pneuri soft, în speranța că va reuși să-l ajungă din urmă pe Verstappen, și a revenit de la boxe la circa 7 secunde în spatele pilotului Red Bull.
Hamilton a efectuat la rândul său a doua oprire în turul 51 și a solicitat în mod expres cauciucuri medium, revenind pe primul loc cu un avans de peste 11 secunde în fața lui Verstappen.
Britanicul a avut de îndeplinit ulterior o singură formalitate pentru a obține victorie pe circuitul spaniol, iar Verstappen și Bottas au completat podiumul, în contextul în care finlandezul nu a reușit să se apropie semnificativ de olandez pentru a ataca locul doi cucerit în calificări.
Astfel, Bottas s-a consolat cu punctul suplimentar acordat pentru cel mai bun timp, după ce a intrat pe final la boxe pentru un nou set de pneuri.
Racing Point a obținut locurile 4 și 5 prin Sergio Perez și Lance Stroll, cu Carlos Sainz pe poziția a șasea. Sebastian Vettel a reușit să obțină locul 7 pentru Ferrari datorită unei strategii inspirate cu o singură oprire la boxe, mai ales că a plecat în cursa cu pneuri medium. Ultimele locuri în puncte au fost adjudecate de Alexander Albon, Pierre Gasly și Lando Norris.
SPANIA - REZULTATE CURSA
Dupa ce faci o gloaba de masina si Mercedes iti da un tur si te bati de la egal la egal cu Red Bull junior, tu, Ferrari iti permiti sa-ti faultezi propriul pilot, in cazul de fata Vettel. La un moment dat in cursa Vettel intreaba la boxe, ce parere au daca merge cu softurile pana la final. Raspunsul:...... La vreo 10 ture, boxele catre Vettel: ce zici daca mergi cu softurile pana la final. Profesionalism italian. Si voi vreti sa aiba sanse cu Mercedes :) Cursa a fost destul de anosta. Cateva dueluri pe la mijloc. Frumos, cat a durat duelul dintre Leclerc si Sainz, mai ales filmat de pe spatele masinii spaniolului. Singurul care intrucatva tine interesant campionatul e Max, pe undeva pierdut printre 4 Mercedesuri. Bravo Ham!