Guvernul pregătește un “mecanism” pentru descurajarea importurilor de mașini second-hand
Premierul Florin Cîțu susține că România va implementa un “mecanism” privind reducerea importurilor de mașini second-hand, ca urmare a negocierilor cu autoritățile de la Bruxelles pentru Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Șeful Executivului a declarat că, în perioada următoare, va adopta un proiect pentru “a-i demotiva” pe cei care aduc în România automobile poluante.
“Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România,” a spus premierul.
Florin Cîțu spune că un exemplu de motivație pozitivă este Programul Rabla. Oficialul a mai declarat că se lucrează și la o nouă formă a rovinietei, care să fie calculată pe bază de kilometri parcurși, greutate și alți indicatori.
În februarie, ministrul Mediului a declarat că nu va fi lansată o dezbatere despre introducerea unei taxe auto în România, dar se poate discuta despre o taxă de poluare care este aplicabilă în mai multe țări din Uniunea Europeană.
Via profit.ro
-
mircea badea, vineri, 14.05.2021 19:04
nu e vorba de o taxa ci de mai multe, bravo basistii! mai putin pesede, mai multe dezastre, votati "dreapta"! din pacate si in uk se aude de taxa pe nr de km de frica electricelor insa.
-
inexorabil, vineri, 14.05.2021 19:06
De ce m-aş mira? Nici nu te poţi aştepta la altceva din partea slugilor locale jurate ale “democraţiei liberale” bruxelleze. În programul politic al eurosocialiştilor “liberali” prevalează variaţiuni pe aceeaşi temă: să restrângem, să eliminăm, să interzicem. Totul în numele “sacrosanct” al bunăstării…naturii (dar nu suverană, deiformă, ci transfigurată prin mijloace transumaniste!). Căci antropocentrismul le provoacă oroare gagiilor.
-
@inexorabil, vineri, 14.05.2021 19:20
ce liberali, ca-s democrati(pdl) plus usr/ asta vor romanii, sa fie slugile strainilor. ala de a marait ceva nationalism e la puscarie. altul e la nato, ca deh, pt romani era rusesc(geoana). iobagii voteaza..
-
@19:20, vineri, 14.05.2021 19:27
Ce Geoana ,ma? Vezi ce functie are acum! E tot lacheul lor si el.
-
@@, vineri, 14.05.2021 19:31
e in fruntea nato totusi. romanii l-au respins ca era cu rusia. :)) atat ii duce capul de iobagi..
-
Pion Iliescu, vineri, 14.05.2021 20:22
Geoana e un...prostanac lacheu. Ca toti liderii din TOATE partidele,mai draga.
-
@pion iliescu, sâmbătă, 15.05.2021 01:46
din cauza celor ca tine suntem tot timpul ultimii de pe planeta. sunteti prea multi destepti de-astia..
-
^^^, sâmbătă, 15.05.2021 08:03
Nu le duce tu grija romanilor trolache ca romanii fac cu bolta pe parerea ta si a altor indivizi patibulari ca tine. Guvernantii ar face bine sa se gandeasca cum sa creasca veniturile romanilor astfel incat sa isi ia masini noi nu sh obosite. Cu introducerea de mecanisme (taxe de fapt) guvernantii actuali nu dovedesc decat ca ori sunt niste lachei, cum zicea cineva de mai sus, ori sunt niste idioti incompetenti in cel mai bun caz. Situatia sh in Romania nu e cu nimic diferita fata de cea din Polonia, Croatia sau tarile baltice.
-
Edikkk, sâmbătă, 15.05.2021 08:04
Fiind o piaţă liberă, orice îngradire a acesteia este ilegală în UE şi România. NU trebuie nicio taxă suplimentară, decât hai poate o TAXĂ DE MEDIU direct în combustibil de 1 eurocent ! Dar de fapt acest 1 eurocent să îi ia din cei 7 impuşi de idiotul de Ponta, că face el autostrăzi. Iar cu aceşti bani făcut staţii încărcare pentru maşini electrice, nu bonusuri de 10.000€ pentru oameni bogaţi !!! 2) îngrădirea vânzarilor maşinilor SH ar duce la creşterea importurilor (parte din maşinile SH sunt totuşi Dacii şi Ford produse în România) Şi creşterea importurilor este o mare greşeală , şi aşa avem balanţa praf Şi bonusul de 10.000€ pentru maşini electrice şi 5.000€ pentru maşini PHEV a fost şi este o mare prostie, cât România NU produce maşini EV sau PHEV !! E cam şi facem cheta pentru politicieni şi alţi bogaţi să facă importuri, să o ducă străinii bine ! Incredibil de greşit. Mai bine dădeau 5000 pentru staţie încărcare EV/PHEV acasă şi cu condiţia ca aceste staţii să fie fabricate în România !
-
Pasarica Colibri, sâmbătă, 15.05.2021 09:40
Taxele/ ipozitele sunt necesare si imediate. Impozitele pot fi locale, graduale si se pot aplica in functie de vechime, norma de poluare, CO2, putere si tip de alimentare. A nu se uita, avem cel mai vechi parc auto din Europa cu medie la 15 ani. Bombardierii care se plang ca nu au bani si nu-si permit taxe, sa mearga cu transportul in comun, motocicleta sau scuterul. In plus daca sunt saraci sa-si aduca aminte ca nu prea au fost la scoala... Romanii, in incultura lor economica, au sustinut economia gri-neagra cu toata samsareala existenta. A nu se uita, avem 2 giganti auto in Romania care au investit si investesc in continuare, platesc taxe aici.
-
Anonim, sâmbătă, 15.05.2021 10:03
Dormi linistit guvernul lucreaza pentru tine ! Nu fac politica nu dau 2 bani pe politicieni si clasa politica dar fara suparare guvernele de dreapta TOATE de dupa revolutie au fost un dezastru Ciorbea , Boc mai nou nimeni in drum Catu, nu au adus in Romania decat scumpiri , taxe mai mari , scaderea puterii de cumparare a romainilor mai pe scurt saracie . Au sa bage clar o taxa la cumpararea de masini la mana a doua , o taxa in pretul combustibilului , restrictionari de circulatie etc asa vad astia masurile pozitive
-
dCi, sâmbătă, 15.05.2021 10:28
@19.20...evident ca asta vor romanii... e scris in ADN ul lor sa fie slugile străinilor... președinte străin(și fără copiii)...partide votate de romani (șefi de partide care sunt orice altceva ca romani nu sunt)... sa nu mai spunem de religia lor...
-
Tec, sâmbătă, 15.05.2021 11:54
Sa bage,tot n-o sa-mi mai cumpar masina noua din Romania,o sa-mi iau noua din Bulgaria sau Ungaria ca si asa sunt mai ieftine cu cateva mii bune de euro decat ce ne aduc astia la noi,sa vad reprezentantele cum someaza ca oricum nici revizia in garantie nu mi-o fac la ei,fac ceva oricum pe garantia lor si pe mecanicii lor incompetenti si hoti. Cum era inainte,interzis la second,aveai voie sa iei noua de la șourumu' lu' Tariceanu,noua si mai scumpa decat in Ungaria.
-
Al Bundy, sâmbătă, 15.05.2021 17:47
Țin să precizez de la începutul comentariului că nu toate mașinile SH sunt rable, exista mașini, de exemplu, de la reprezentanta, rulate, cu kilometrii reali si in stare foarte buna. Se pare că îi deranjează pe "marii" constructori Renault si Ford că românii nu prea le cumpără mașinile. Iar cei care le cumpără, după un timp, regretă. Cunosc personal cazuri, nu intru in detalii! Pe timpurile astea, mașină nouă e cea mai proastă investiție, cu atât mai mult daca iei un credit pentru asta. Reiterez, exista mașini SH foarte bune, dar luate de la persoane de încredere sau de la reprezentanta. Cea mai buna alegere!
-
f, sâmbătă, 15.05.2021 23:37
Cand era taxa de poluare, era plin de Dacii vechi pentru ca romanul nu putea vinde dacia sa ia un Golf 4 (clar superior) iar ala cu Golf 4 nu avea cui sa-l vanda sa ia Golf 5 (clar mai nepoluant) Mai nou, nu se pot vinde tichetele rabla: pai daca s-ar vinde, ar cumpara unul 10 tichete la jumatate de pret si gata masina noua. Nevanzandu-se, clar ala cu o troaca in fata blocului nu are ce face cu 1500 eur pentru ca nu are inca 8500 sa cumpere masina noua. Deci, in goana miloaga sa nu cumva sa faca romanul sarac 3000 lei neimpozitabili pe un tichet rabla. Pai ideea nu e sa te scapi de rable si sa apara in loc de 10 rable o masina noua? dar cine sa gandeasca....
-
Clique, duminică, 16.05.2021 10:36
Eu sunt de acord să-mi cumpăr o Dacie nouă prin programul rabla (aici vorbesc în cazul meu), dar dacâ mă trezesc ca după 30.000 km să înceapă să-mi consume ulei sau pe la 80.000 km să am probleme cu cutia automată (fiindcă așa vreau să-mi configurez mașina dacă o să reușesc să cumpăr o mașină nouă să aibă și automată) și să mai aud că respectivii fac mofturi, că nu se poate, că nu este acoperita piesa respectivă de garanție bla bla-uri ieftine. o duc în curtea dealer-ului și îi dau foc, fiindcă eu nu fac banii cu ciocanul peste noapte să cumpăr altă mașină că așa li se scoală la producător și guvern. Aici mă refer la orice brand, nu doar strict la Dacia.
-
Eu, duminică, 16.05.2021 15:46
Foarte bine... voi i-ati votat :)
-
inexorabil, duminică, 16.05.2021 22:15
@09:40, măi “ca co”, îţi iese prin toţi porii corporatismul (ah, uitasem: capitalismul, bre!) plin de dispreţ la adresa amărăştenilor (extra-occidentali), dar fără stoarcerea cărora (de inteligenţă, de calificare, de efort şi, drept cireaşa de pe tortul bunăstării “occidentale”, de naivitate/resemnare definitorie, conform axiomaticei “Mioriţa”) ar fi fost demult cu mâinile încrucişate pe piept. Suntem săraci fiindcă “n-am dat pe la şcoală” ??? A, da, n-am ajuns prin universităţile VESTite, precum progeniturile securiştilor daţi de trei ori peste cap, ca prin magie, şi metamorfozaţi în “democraţi” şi/sau “liberali”. Mereu şi mereu mă văd nevoit să-l citez pe etern actualul Eminescu (un “tobă de carte”, dar ce să vezi? – mort în sărăkie şi din trădare) : “Ai noştri tineri la Paris învaţă / La gât cravatei cum se leagă nodul / Ş-apoi ni vin de fericesc norodul / Cu chipul lor isteţ de oaie creaţă”. De fapt, multinaţionalele caută să “fenteze” obligaţiile fiscale către statul român, de obicei cel mai uzat tertip fiind cel al declarării unui profit mic sau chiar inexistent! Cel puţin 50 de miliarde de euro sunt “externalizate” anual datorită acestui şiretlic simplu şi…eficient. Cu alte cuvinte, România rămâne o “vacă de muls” pentru “investitori”, câtă vreme aparatul lor de propagandă se va îngriji să arunce epitete infame asupra sclavilor autohtoni, iar aceştia din urmă, în loc să reacţioneze prompt şi vehement, îşi alină amarul în capcana…consumeristă (şi nici aceea concepută aici, ci tot importată).
-
Seriff, luni, 17.05.2021 10:51
Clasic guvernului, in afara de taxe, amenzi, interzis aia, interzis cealalta nu stiu. As vrea sa aud si eu macar odata sa zica guvernul s-a apucat de treaba, a inceput autostrada x, a reabilitat blocurile y, a marit salariul mediu, a investit in locuri de munca bine platite ca sa nu mai plece un sfert din tara afara, a asfaltat, a facut ceva. Nu, ei nu fac nimic, doar taxe, taxe, taxe De ce sa imi iau masina noua? Sa o rup pe gropile astea, nu avem drumuri, nu avem nimic, dar avem pretentii si taxe
-
MarDark, luni, 17.05.2021 10:53
@Al Bundy "mașină nouă e cea mai proastă investiție" eu zic sa propui sa le scoata din fabrica direct SH. Avand in vedere ca pentru orice preferi lucrurile noi (si sa nu minti ca nu e asa) singura concluzie aici e ca sunt o investitite proasta pentru ca nu ai bani sa iti iei.
-
Anonim, luni, 17.05.2021 11:16
@ al bundy daca toti ar urma principiul tau de unde masini la mana a doua daca nimeni nu mai cumpara masini noi ?
-
Seriff, luni, 17.05.2021 14:16
@MarDark, spre mirarea ta eu chiar am masina luata de noua, dar nu sunt de acord cu taxarea masinilor vechi, de ce? Pentru ca asta e nivelul de trai, acum nu mi-as mai lua masina noua pentru ca una decenta e extrem de scumpa si una cu motor de 1.0 nu merita niciodata banii. Plus de asta intai sa creeze conditii, adica drumuri ca lumea, autostrazi, parcari si dupa sa vina cu pretentii de taxe. Oricum platim rovinieta si impozit degeaba.
-
MarDark, marţi, 18.05.2021 11:32
@Seriff spre mirarea ta exista si optiunea sa nu iti iei masina. Daca ar avea toti 7.8 miliarde de oameni 1, 2 sau 3 masini ar trebui sa ne luam si plamani SH. Mai bine merg unii si cu autobuzul, bicicleta si "pejosul".
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
Dar nu se poate asa ceva de la guwernul meu dă driapta,ne-am luat tara inapoi cu #nusta acasa,#votezicontezi,am #rezistat pas cu pas ca sa ce?Cum e ba,baeț,placuta suedeza inapoi cu varf si indesat?Lasati ba troacele,nici nu conteaza,a mai bagat acum ceva ani Dacia niste spa...lobby sa interzica importurile masinilor second mai vechi de 7 ani ca sa-si ia toti zambetul lu' ilici si supernove si mai incoa' Golan,probleme sa va puneti in urmatorii ani la cat o sa dati pe taxe si impozite,pe energie si chiar mancare.Ps. N-o sa-i lase ue,daca nu cumpara romanii cazanele nemtesti,nici nemtii nu mai cumpara masini noi,ca doar suntem groapa de gunoi a Europei,de la mancare si deseuri la masini,inclusiv alea noi ;).psd=pnl,usr,aur...,aceeasi mizerie. Hai,urmeaza euro 5.2 si mai prin iarna o sa plangeti cu facturile la gaze si curent in mana,fix de rable second o sa mai fie interesat romanul. Pupici!