
Guvernul chinez înăsprește regulile privind subvențiile pentru vehiculele electrificate
China înăsprește regulile privind subvențiile pentru vehiculele cu sisteme de propulsie alternative, introducând cerințe mai stricte de eficiență și autonomie începând din 2026. Doar modelele care vor oferi peste 100 de kilometri de autonomie electrică pură și vor avea un consum de energie redus vor continua să beneficieze de stimulente fiscale.
Vehiculele electrificate reprezintă în prezent aproape jumătate din totalul vânzărilor de automobile noi din China, iar tendința este în continuă creștere. În august 2025, cota modelelor electrificate a atins 48.8%, stabilind un nou record.
Această categorie include vehiculele 100% electrice, vehiculele cu celule de combustie cu hidrogen și hibridele plug-in (PHEV), care nu doar că primesc subvenții directe, dar beneficiază și de avantaje fiscale suplimentare.
Guvernul chinez actualizează acum cerințele pentru ca vehiculele să poată beneficia de scutiri de taxe, adaptând regulile la standardele tehnologice actuale. Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației, Ministerul Finanțelor și autoritățile fiscale au publicat împreună un catalog de cerințe tehnice mai stricte care trebuie îndeplinite pentru ca proprietarii să primească beneficii fiscale.
Beneficiile climatice ale hibridelor plug-in au fost adesea puse sub semnul întrebării, motiv pentru care schimbările pentru acest tip de propulsie sunt cele mai semnificative.
Până acum, hibridele plug-in trebuiau să ofere o autonomie electrică de cel puțin 43 km pentru a fi eligibile pentru subvenții. De la 1 ianuarie 2026, acestea vor trebui să atingă peste 100 de kilometri de autonomie electrică pură.
Guvernul înăsprește și cerințele privind eficiența energetică. Pentru hibridele plug-in, consumul de combustibil nu trebuie să depășească 70% din limita standard impusă vehiculelor cu motoare termice convenționale (sau 75% pentru modelele care cântăresc peste 2.510 kg). În ceea ce privește consumul de electricitate, hibridele nu pot depăși cu mai mult de 40–45% valorile de referință aplicabile vehiculelor complet electrice.
Eficiența devine o prioritate și pentru vehiculele complet electrice (BEV). Guvernul chinez a stabilit un nou standard național, cu 11% mai strict decât cel anterior. Totodată, a fost eliminată excepția pentru vehiculele care depășesc 3,5 tone, ceea ce înseamnă că inclusiv modelele mari vor fi supuse acelorași reguli începând cu 2026.
via CarNewsChina