Grupul Volkswagen a vândut 9.24 milioane de mașini în 2023. Peste jumătate au fost SUV-uri

Publicat miercuri, 10.01.2024 12:00 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente cifre, Grupul Volkswagen a comercializat 9.24 milioane de mașini în 2023. Deloc surprinzător, mai mult de jumătate dintre ele au fost SUV-uri.

Ca și până acum, lupta pentru cel mai mare producător de automobile, în funcție de vânzări, se dă între Volkswagen și Toyota. Gigantul japonez nu a publicat, încă, cifrele de vânzări aferente anului care s-a încheiat, dar germanii de la Volkswagen au făcut-o.

Așadar, Grupul Volkswagen a comercializat 9.24 milioane de mașini în 2023, iar livrările au crescut cu 12%. Europa de Vest a fost cea mai importantă regiune pentru germani, aici ajungând 3.27 de milioane de vehicule (+21%). Urmează apoi China, cu 3.24 milioane de unități și America de Nord cu 0.99 milioane de exemplare.

Deloc surprinzător, mai mult de jumătate dintre mașinile vândute în 2023 de Grupul Volkswagen au fost SUV-uri. Cota de piață a acestora a crescut la 54.2% sau, cu alte cuvinte, cu 14.9% mai mult decât în 2022.

Pe Bătrânul Continent, modelul T-Cross a fost cel mai popular SUV al Grupului. Acesta a stabilit recorduri de vânzări în țări precum Germania, Marea Britanie, Turcia și Spania.

Acum rămâne de vâzut câte mașini a comercializat Toyota în 2023 și dacă japonezii își păstrează coroana pentru al patrulea an consecutiv. Ca o comparație, în 2022, Toyota a vândut 10.5 milioane de mașini.

via Volkswagen

  • Dutz, miercuri, 10.01.2024 17:16

    Din ceva știri Toyota se apropie de 10 mil, deci peste VW. Din știre “lipsește” câte BEV-uri s-au vândut la VW… sau dacă nu da bine, “uităm”??? ;)

  • dan_grc, miercuri, 10.01.2024 18:04

    Indiferent cine va fi pe primul loc, sunt două concerne criticate de fanii electricelor, Toyota ca nu are 100 de modele electrice, iar la VW ca sunt prea scumpe și slăbuțe ( ceea ce este adevarat ), dar aceste două grupuri încă domină vânzările și piețele, sunt " greu de ucis ", cu toată puzderia de mărci chinezești .

  • Nsrei, joi, 11.01.2024 08:21

    Inexo, bine punctat. Aceste "mini" SUV urî de fapt niste mașini de clasa mică înălțate care nu au nici utilitate , nici sportivitate , nimic din ce ar însemna un SUV adevărat după părerea indestructibila Toyota land cruiser

  • @inoperabil, joi, 11.01.2024 10:08

    asa e, suv-ulita e pt cocalari!!

  • Dutz, joi, 11.01.2024 21:36

    Cocalarii ăștia, sunt o subspecie umană?… adică răspândiți pe tot globul, sau era doar un termen atribuit unei părți din populația României care a a reușit să “se remarce” în anumite moduri și momente. Nu de alta, da VW vinde SUV-ulețe mai ales la “alți” și fără subvenții nesimțite ;), le vinde ca așa vor unii (câteva milioane) să le cumpere și cum ei dau banii, asta este, cel mai probabil ca știu și de ce.

  • @dutz, vineri, 12.01.2024 03:52

    deci dupa tine, cei care isi permit tancuri pot merge cu ele la mall, nu?

  • Seriff, vineri, 12.01.2024 09:41

    @03:52 Da normal ca pot merge cu ele la mall, lumea vrea suv-uri din cauza drumurilor proaste, toti vor masini cu garda inalta, asta e moda, e plin de ele