Grupul Renault va anunța noua strategie în 14 ianuarie: constructorul francez pregătește reduceri de costuri și schimbări pentru Dacia

Publicat vineri, 18.12.2020 16:13 de Daniel Popescu

Grupul Renault va dezvălui în 14 ianuarie structura noului plan strategic pentru următorii cinci ani. Francezii pregătesc reduceri de costuri, în timp ce Dacia va capăta o independență mai mare.

Renault a anunțat încă din luna mai că va renunța treptat la 15.000 de angajați, va reduce producția și va restructura unele uzine din Franța cu scopul de a reduce costurile cu circa două miliarde de euro.

Luca de Meo a preluat apoi funcția de CEO a Grupului Renault și, pe baza unei analize, a avertizat în luna septembrie că reducerile de costuri ar putea fi chiar mai mari decât cele anunțate anterior.

Italianul a menționat că Grupului Renault are nevoie de o "renauluție" pentru a trece peste pandemia de coronavirus, fără să intre însă în detalii.

Grupul Renault a anunțat acum că noua strategie trasată de de Meo va fi făcută publică joi, 14 ianuarie, în cadrul unei conferințe de presă care va avea loc la Paris. Pentru moment, constructorul francez nu a oferit niciun fel de detalii cu privire la noutățile pregătite.

Pe de altă parte, Grupul Renault a dezvăluit încă din luna septembrie una dintre măsuri: constructorul va fi împărțit în patru unități de business: Renault, Dacia, Alpine și New Mobility.

Pentru Dacia, noua organizare va aduce o independență mai mare în cadrul Grupului Renault, iar brandul va fi gestionat de Denis Le Vot. Acesta este începând din luna februarie vice-președinte executiv al Grupului Renault și se ocupă în special de divizia de vânzări și marketing.

Via Renault

  • dan_grc, vineri, 18.12.2020 17:28

    Intrevad un parcurs mai bun pentru Dacia decat pentru Renault, reduceri de costuri si preturi crescute, Renault se va duce la vale de mana cu Nissan.

  • Anonim, sâmbătă, 19.12.2020 11:04

    Renault si asa este praf la materialele folosite si calitatea asamblarii . Daca mai reduc costurile nici nu vreau sa ma gandesc cum va arata un Renault. Daca le mai si scumpesc sigur va fi coada la cumparat

  • DenebIV, sâmbătă, 19.12.2020 22:46

    Mai multă independența pentru Dacia poate fi benefica. Poate inova si creste fara sa fie trasa inapoi de fratele mai mare Renault. Un shift in calitate si design poate stabili o prezență in elita auto.

  • Danuț Alin Niță, duminică, 20.12.2020 15:35

    Dacia Renault Reduc costurile dar crește profitul !!!! :)))

  • LR, luni, 21.12.2020 14:43

    @Danuț Alin Niță Râzi degeaba. E o regula de bază în economie.

  • Dorin, marţi, 22.12.2020 11:22

    Au scos esapamentul la noile Dacia din tabla de conserva, pe mijloc, ca sa mai scuteasca 50 de cm. de teava. Au pus cele mai slabe motoare,adica inventia MPI-Turbo.Nici macar platforma pe care se asambleaza nu au lasat-o ca la Clio. Au mai scos de pe ea , tot sa mai pacaleasca.(vor avea maxim 4 stele) Preturile sunt aberante. In showroom un Stepway mai "echipat" costa 14100 Euro. si limita de echipare conf.configuratorului Dacia , se duce la 16000 Euro. Ce om normal la cap in toate facultatile mintale poate sa dea banii astia pe o troaca fabricata la 100 de Km.de Bucuresti. Macar Loganul vechi a avut preturi corecte pt. ce avea si ce putea, aveai de unde alege o multitudine de motorizari si variante. Dar ce au zis, baga la prosti ca tine, doar s-au invatat si merge si mai scump. Caroseria este intr-adevar frumoasa, dar atat ! Sub ea se ascund o avalansa de pacaleli. Cu un tichet rabla la schimb se pot cumpara masini de 5 stele euroncap, cu garantia caroseriei galvanizate 12 ani ,si motoare injectie directa turbo 110-140 Cp. Hyundai Kona 14030 Eu.- Suzuki Vitara 14400 Eu.- Opel crossland 13500 Eu. - Ford Puma (mega echipat) 14700 Eu. Kia Stonic 14100 Eu. si mai sunt destule exemple. Eu zic ca romanii s-au mai desteptat un pic, si nu se mai arunca ca orbii la momelile Renault, o firma de stat care este in pragul falimentului !