Grupul PSA Peugeot-Citroen vrea să primească înapoi jumătate din banii cu care a cumpărat Opel: "Americanii ne-au înșelat în privința emisiilor"
Grupul PSA Peugeot-Citroen solicită celor de la General Motors o despăgubire de până la 800 de milioane de euro pentru tranzacția pentru Opel, după ce a descoperit că a fost înșelat cu privire la strategia pentru reducerea emisiilor.
Grupul PSA Peugeot-Citroen a achiziționat în acest an marca Opel de la General Motors pentru 1.3 miliarde de euro, însă oficialii producătorului francez se lovesc acum de primele probleme.
După ce au analizat strategia anterioară a celor de la Opel, cei de la Peugeot-Citroen și-au dat seama că trebuie să facă investiții majore pentru ca brandul german să respecte normele de emisii care vor intra în vigoare în Europa în 2021, întrucât în caz contrar riscă amenzi majore.
În acest context, Grupul PSA consideră că trebuie să primească despăgubiri de la General Motors în valoare de 600 - 800 de milioane de euro, adică circa jumătate din suma totală plătită la achiziție.
Potrivit unor surse neoficiale citate de agenția de presă Reuters, oficialii General Motors au fost informați despre aceste aspecte, însă Grupul PSA nu a făcut încă niciun pas legal pentru recuperarea acestei sume de bani.
Potrivit viitoarei legislații europene, fiecare constructor trebuie să reducă emisiile medii ale modelelor de la valoarea maximă actuală de 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru la numai 95 de grame.
De aceea, până în 2020, constructorul german și-a propus să aibă 4 modele electrificate în gamă, iar primele nominalizate sunt o versiune plug-in hibrid pentru SUV-ul Crossland X (foto) și o versiune electrică pentru noua generație Corsa. Obiectivul Opel este ca toate modelele sale să aibă versiuni electrice sau plug-in hybrid până în 2024.
Via Reuters, Caradisiac
E de ras tinand cont ca orice grup testeaza si demonteaza modelele grupurilor concurente. Cu atat mai mult in cazul unei fuziuni, cumparari etc. Chestia cu pacaleala e banc. Si-au dat de fapt seama ca Opel mai devreme sau mai tarziu va ajunge istorie, pentru ca e clar ca nu vand suficient ca sa fie competitiva, iar PSA nu are fondurile GM ca sa pompeze miliarde anual in firma germana. Sa nu uitam ca 16 ani consecutivi, Opel nu a avut profit, ci pierderi care au variat intre sute de milioane si miliarde de euro, cu toata infuzia de capital american. In ziua de azi, ca locuitor al unei tari vestice, poti lua Skoda, Peugeot, Ford sau chiar VW in locul Opel. Asta daca vrei sa ramai la un brand european, ca exista destule si asiatice. Toate au mai multe tehnologii si avantaje in comparatie cu Opel.