Grupul PSA insistă că fuziunea cu Alianța Fiat-Chrysler merge mai departe: "Echipele noastre continuă să lucreze la ultimele detalii"
Grupul PSA Peugeot-Citroen a negat informațiile din presa franceză potrivit cărora fuziunea cu Alianța Fiat-Chrysler este în pericol din cauza pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Presa franceză a relatat joi că fuziunea dintre Grupul PSA Peugeot-Citroen și Alianța Fiat-Chrysler ar putea deveni incertă ca urmare a efectelor pandemiei de coronavirus SARS-CoV-2.
Printre argumentele oferite se numărau scăderea semnificativă a valorii de piață a celor doi constructori și dificultatea de a plăti dividendele de miliarde de euro stabilite în acordul preliminar.
Cu toate acestea, oficialii Grupului PSA susțin că fuziunea cu producătorul italo-american merge mai departe și că discuțiile dintre cele două părți pentru finalizarea înțelegerii continuă.
"Nu este potrivit să speculăm despre modificarea condițiilor. Ne concentrăm pe protejarea angajaților și a companiei. Luăm deciziile necesare pentru a asigura stabilitatea. Mai mult ca niciodată, această fuziune are sens. Echipele noastre continuă să lucreze cu același devotament", spun oficialii PSA.
În schimb, Alianța Fiat-Chrysler a refuzat să facă orice comentariu pe marginea acestui subiect. În momentul anunțului fuziunii, valoarea de piață a celor doi constructori era de circa 42 de miliarde de euro. În prezent, ca urmare a scăderii burselor europene, valoarea de piață combinată a scăzut la jumătate, la numai 21.7 miliarde de euro.
Ca parte a acordului inițial, Fiat-Chrysler trebuie să plătească acționarilor dividende de 5.5 miliarde de euro, în timp ce Grupul PSA trebuie să distribuie acționarilor o sumă echivalentă cu 46% din valoarea de piață a producătorului de componente Faurecia, care face parte din Grup. Plata acestor dividende este incertă în contextul în care vânzările vor scădea semnificativ în perioada următoare.
Pe de altă parte, acordul inițial prevede că dacă unul dintre constructori renunță la fuziune trebuie să plătească celuilalt constructor despăgubiri de 500 de milioane de euro.
Via Automotive News
Peugeot, Citroen pana aici v-a fost. Pacat.