Greva generala la Dacia

Publicat luni, 24.03.2008 10:18 de Robert Gherghe

Angajatii Dacia au intrat in greva generala, productia fiind intrerupta la uzina din Pitesti.

Peste zece mii de angajati ai uzinei Dacia Renault din Pitesti au intrat in greva generala pe termen nelimitat, luni dimineata, incepand cu ora 7.00, dupa ce au esuat negocierile purtate de sindicat cu patronatul fabricii privind majorarile salariale, anunta Mediafax.

Potrivit primelor estimari,  Dacia va inregistra pierderi zilnice de peste 10 milioane de euro, ca urmare a intreruperii activitatii de productie.

Aceasta este decizia liderilor sindicali dupa ce toate negocierile dintre patronatul si sindicatul Dacia Renault au esuat. Conducerea companiei a inaintat o oferta de crestere salariala cu 118 lei, in conditiile in care sindicalistii au cerut o majorare de 550 lei, in doua transe: 350 de lei incepand cu 1 ianuarie 2008 si 200 de lei incepand cu 1 iunie.

Peste zece mii de angajati de la uzina Dacia Renault au semnat pentru intrarea in greva generala pe termen nelimitat. "Greva era inevitabila dupa modul in care patronatul a inteles sa negocieze cu noi. Greva este pe timp nelimitat, iar revendicarile noastre raman cu acelasi continut. Asteptam cresterile salariale pe care le-am cerut, asteptam cresterea cuantumului primelor de Craciun si de Paste si rezolvarea tuturor revendicarilor noastre. Noi suntem deschisi dialogului si negocierilor si le asteptam cu foarte mare interes", a declarat Ion Iordache, viceliderul sindical de la Uzina Dacia Renault. Conducerea

Dacia a aratat, vineri, intr-un comunicat de presa, ca o crestere de 550 de lei s-ar traduce printr-o majorare medie a salariilor cu 64,2%.

Ultima greva generala la Dacia Pitesti a avut loc in anul 2002 si s-a desfasurat pe parcursul a trei zile.

  • MARIUS, luni, 24.03.2008 14:00
    10 mil euro pe Zi!!!!!

    La bani astia angajatii dacia ar trebuie sa dinamiteze fabrica...NU STITI CE SCRIETI

  • AndreiRN, luni, 24.03.2008 16:18
    Inca comunisti

    Inca o dovada concreta ca populatia romaniei nu sa maturizat si inca viseaza la o utopie comunista. Daca muncitori vor o marire de 64% ar trebui si pretul masini sa se mareasca cu macar 50%. Nu iti place un serviciu iti gasesti altul mai bun. Si asa sunt 15000 de angajati care se inghesuie in aceasi fabrica.

  • jon doe, luni, 24.03.2008 16:27
    @andreiRN

    domnule andrei nu-mi vine sa cred cum puteti posta asemenii aberatii.cine face greva e comunist :)) incredibil ce tara avem....v-a imbolnavit Gigi Becali pe toti! asta e adevarul!GM-ul trebuia sa-i dea afara pe muncitori cand au facut greva anul trecut, sau cum? sa stiti ca din spuse dvs. trag urmatoarea concluzie: Muncitorii GM sunt comunisti si de asta s-a naibii piata auto din SUA...

  • gabrolio, luni, 24.03.2008 17:25
    foarte bine

    Sunt total de acord cu muncitorii, ar trebui platiti pe masura, dar o marire de 100 euro per angajat mi se pare mai realista. Totusi, conducerea nu vor sa dea mai mult de 40 euro amarati ceea ce mi se pare de toata jena. Cei de la renault ar trebui sa inteleaga ca oamenii nu mai pot munci pe salarii de mizerie. Asteptam verdictul :)

  • cristee, luni, 24.03.2008 19:00
    pt. MARIUS

    60 buc. pe ora x 24 ore = 1440 pe zi x 8000 Euro (pret mediu) = 11.520.000 Euro. OOOPS! na c-ai dat-o in bara

  • AndreiRN, luni, 24.03.2008 21:38
    Realitate

    Da, sindicatul a creat marile probleme de la GM si Ford. Dar tot sindicatu pt prima data in istorie a acceptat o SCADERE de salariu dupa analiza parti financiare. Este o aberatie iesita din comun sa pretinzi o crestere de salariu mai mare de 8%, sau mai corect spus de 5%+% de inflatie. Marirea absurda a salariilor pe motive politice a dus la inflatia din romania.Si daca ar avea caracter "jon doe" ar fi mandru de propria opinie si gandire si nu s-ar ascunde dupa tot felul de nume aiurea luate dar .....

  • catalinp59, marţi, 25.03.2008 05:54
    Realitate ???

    Vorbiti de inflatie... pai cine arunca bani aiurea pe oiata... privatizatul.. hai mai uitativa si in curtea guvernului.. opulenta. Fabrica Dacia este privatizata asa ca nu trebuie discutat de inflatia din romanica. VANZARI sunt, dar nesimtiti de francezi ne cred sclavi.

  • Dan, marţi, 25.03.2008 07:27
    Salari

    Productivitatea a crescut de 400 de ori....Salariu cu cat???Un salariat nu primeste nici 15bani pt o masina fabricata....

  • Dan, marţi, 25.03.2008 07:33
    Aiurea

    Necunoscatorii sa nu mai comenteze aiurea daca nu au habar ce se petrece la dacia...Nu se plateste nici pe sfertul unei fabrici similare din Europa.Productivitatea fiind poate mult mai mare[1350 de masini pe zi]DA nu am gresit cifra..

  • x, marţi, 25.03.2008 10:09
    cei care vb de cauza infaltiei in romania ar trebui sa taca din gura

    un inginer la dacia are 9 mil salariu, (sclavie pe fata) iar un carnat de francez are diurna 100 de euro pe zi. INflatia in Romania nu e datorata cresterii salariale, ci datorita furtului care se face continuu din bugetul statului. De unde atatea masini de lux si vile de lux, un sens giratoriu a ajuns 500000 de euro(pe ce atatia bani), asa ca voi cei care vb de cresterile salariale taceti drq din gura, ca ori sunteti prosti, ori hoti si nu va mai ajunge cat furati

  • sambo, marţi, 25.03.2008 13:49
    Andrei RN

    Eu zic sa dai lectii de economie Americii in care traiesti.Mentalitatea ta este una demna de vasnicii cuceritori ai Lumii Noi. Traim in Europa secolului XXI chiar daca tu probabil ca ai mai vrea posibile episoade gen Wounded Knee. Ai auzit si tu despre inflatie la televizor si-i tot tragi cu inflatia de parca oamenii ar trebui sa moara de foame doar de dragul respectarii unor vectori economici.Ai mai spus la un moment data o ineptie gen, "sindicatele au distrus industria auto americana". De parca sindicatele ar fi de vina ca americanii fac masini mult sub standardele europene si japoneze !???

  • PT cristee, marţi, 25.03.2008 14:30
    10 milioane

    Traim in tara prostiei si asta ne ocupa tot timpul cum poate DACIA sa piarda 10 mil de euro pe zi??? Eventual doar profitul pe care il faceau acele masini care nu sunt produse puls alte cheltuieli minore sa zicem inca 25 % din acest profit. Dacia in 2008 vrea sa produca aprozimativ 1000 de masini pe zi ... iar in grupul renault profitul este de 1000 de euro pe masina sa zicem ca in Romania este de 1500 + 25% = 1875 la 1000 de masini 1.875.000 ar fi cat de cat o suma mai acceptabila ....NU CREDETI???