Grăbeşte-te încet: Volkswagen a remediat emisiile pentru numai 50.000 de maşini dintre cele 8.5 milioane de unităţi afectate

Publicat miercuri, 01.06.2016 10:42 de Daniel Popescu

Programul de recall iniţiat de Volkswagen pentru remedierea problemelor emisiilor decurge lent: în primele 5 luni ale anului, germanii au rezolvat emisiile pentru numai 50.000 dintre cele 8.5 milioane de unităţi afectate.

Volkswagen a început în luna ianuarie un recall în Europa pentru modelele afectate de scandalul Dieselgate, însă ritmul de rezolvare a problemelor este unul foarte lent.

În primele 5 luni ale acestui an, constructorul german a reuşit să remedieze emisiile pentru numai 50.000 de unităţi dintre cele 8.5 milioane de unităţi afectate.

Numărul scăzut este justificat însă şi de faptul că Autoritatea de Transport din Germania (KBA) a aprobat recall-urile doar pentru modelele Volkswagen Golf, Audi A4 şi Audi A5. "Suntem în discuţii avansate cu KBA. Suntem foarte optimişti că vom obţine aprobările necesare şi pentru alte modele în următoarele săptămâni", explică Fred Kappler, directorul de vânzări al Volkswagen.

O altă cauză pentru întârzierea celor de la Volkswagen este legată de anularea recall-ului pentru 160.000 de unităţi Volkswagen Passat, ca urmare a unor temeri potrivit cărora consumul de carburant ar putea creşte după efectuarea reparaţiilor.

Cel puţin la nivel declarativ, mai mult de jumătate dintre cele 8.5 milioane de unităţi pot fi reparate pe parcursul acestui an, în timp ce restul vor fi rezolvate în 2017. Pentru moment, recall-urile au loc în Germania, însă ulterior vor fi extinse şi în celelalte ţări europene.

Via Automotive News

  • carnati,carnati, miercuri, 01.06.2016 11:17

    Carnati scrie pe ei. Mi-e teama ca si acolo triseaza,baga mai putine condimente sa reduca costurile.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 01.06.2016 13:21

    Deja devine amuzanta faza cu RECALL-ul VW . Tin atat de tare cu dintii incat le este peste ''inteligenta'' lor sa readuca masinile la normal. Toyota a facut RECALL fara probleme la milioane de masini gratie respectului care il au fata de clienti , iar astia nici frica amenzilor nu-i mai indruma spre drumul cel bun. In mentalitatea VW Group mai bn prefera sa dea faliment decat sa investeasca toata averea castigata dupa urma vanzarilor in RECALL. De la DieselGate sunt deja aproape 10 luni. Peste 3 luni jumate se face un an, iar VW nu a remediat nici acum problema. Doar 50.000 de masini in aproape 10 luni ? Astia sunt intregi la mansarda ? S-a dus de rapa seriozitatea germana. Vorba celui de sus, si la carnati manipuleaza astia. Sunt in stare sa scumbe eticheta termenului de valabilitate si sa puna altul cu pretextul ca produsul este proaspat. Lucrul acesta s-a intamplat la divizia de automobile .Motoarele lor erau expirate cu norma Euro 3, iar cu un ''soft magic'' au facut masina Euro 6, si TADAAAAM AVEM UN ''PRODUS'' ACTUALIZAT ''PROASPAT'' dar si cu consum de ''un litru'' la suta.

  • @sergiu.anrei, miercuri, 01.06.2016 13:38

    astea sunt bazele europei si asa au facut ei bani prin prostia altora... la ei in europa fac ce vor si cum vor pentru ca ne-au cumparat pe toti dand spaga la unu si altu ca sa vindem tara la pret de nimic pe langa materia cenusie care emigreaza la ei...

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 01.06.2016 14:47

    @@sergiu.anrei Sunt total de acord cu tine. Dar putini sunt cei cu ''coloana'' care vad aceste minciuni si inteleg bine sensul manipularii pe care finantistii nemti il constituie prin intermediul afacerii auto. Pana la urma industria auto este o AFACERE ca oricare alta sursa producatoare de profit. Doar ca fata de un patron imobiliar, aici se invart miliarde de euro, si asta fiindca MARKETINGUL este la putere fata de o afacere imobiliara unde construiesti blocuri si vinzi apartamente cu scop de profit. Intr-o alta ordine de idei, in aceasta AFACERE ( auto) CRIZA este inexistenta sau infima . DC ? Se poate trai fara probleme nu doar din vanzarea de automobile dar si din piese/consumabile. Problema manipularii germane este ca pe langa profitul obtinut din vanzarea masinilor non-dezvoltate tehnologic ( doar reesapate de ochii lumii prin diverse stratageme ), programeaza in asa fel incat partea tehnica sa cedeze la un numar de km sau la o anumita varsta inainte de termenul ''normal'' pt a mai stoarce POATE POATE de la clientii care cred cu toata inversunarea in CALITATEA germana. Asta-i adevarul. Sa rezolvi abea 50.000 de masini la un numar total de zeci de milioane ( punand in ecuatie si cele de dupa 99' ) este dezamagitor pt un constructor a carui ''reputatie'' era prea-slavita de cei cu ochelari de cal.

  • hans, miercuri, 01.06.2016 15:59

    Trebuie sa fie oribil sa fii dealer de Toyota Europa cu atata timp liber.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 01.06.2016 17:08

    @hans......Mai orbil este urmatorul lucru . Toyota la 10 milioane de masini vandute anual castiga zeci sau chiar sute de miliarde de euro . Vom pune un pret oarecare > 20.000 de euro masina x 10 mil bucati anual ( evident sunt modele care pot costa si 100.000 , dar si modele sub 20.000 ) iese 200.000.000.000 euro an. Probabil sunt mai multi bani luand in calcul modele mai scumpe , dar sa zice ca amestecat cu modele sub 15 mii si modele de peste 20 mii se umple golurile si vine suma fixa ( prin absurd ) 200 miliarde euro. Din acesti bani sa spunem ca jumatate sunt investitiile Toyota , iar 50 miliarde sunt cheltuielile lor ( intretinere angajati, fabrici, etc ), le mai raman si lor 50 miliarde euro profitul. Marea problema este ca VAG a cam facut-o de oaie iar cum banii din profit scad nu stiu cu ce ar mai platii amenzile care valoreaza si ele destul de mult. UPSS......Orice dar samsar de masini sa nu fii :)))))

  • hans, miercuri, 01.06.2016 18:33

    Toyota face cam 18-20 de bilioane anual profit (brut) nu asta e problema. Problema este ca VAG are un model de busines care le atrage protectia guvernelor (din motive sociale, economice sau "incorecte"). Asta se traduce prin amanari, si fi sigur ca puteau remedia situatia chiar de a doua zi dar era scump, parteneriate privind constructia de fabrici "ecologice", etc. Partea cu veniturile VAG nu este o problema asa mare pentru ca daca nu ai fost atent automobilele lor s-au vandut in continuare. Apoi urmeaza partea de finete, 4 piete importante: SUA unde Toyota este peste VAG (dar daca privesti cifrele pe ultimii trei ani de pana Diselgate o sa vezi cat de fragil este avantajul lor), China VAG peste Toyota, Rusia dominata de japoneze in general dar in cadere libera dpdv al pietii si *aplauze* Europa unde vezi si tu ce omor va luati. Multumesc pentru ocazia de a mai folosii limba romana in scris. PS. vezi ca e "foame" mare de hybride si alte tehnologii moderne domeniu unde a-ti avut monopol 10 ani si v-ati batut joc de ocazie.

  • Sergiu.Andrei, joi, 02.06.2016 10:50

    Foame mare la VW Group intr-adevar. Ma intreb daca Martin mai dispune de suma stransa la ''saltea'' din portia manipularii finantiste nemtesti. VW castiga mai putin ca Toyota acum, doar ca bossul Toyota nu se lafaie ca un om lacom cu toti banjii castigati, mai investeste intr-un criteriu onest , se mai cheama : PERFECTIUNE sinonima cu FIABILITATEA si CALITATEA produsului finit .