Gordon Murray a prezentat noul T.50, succesorul lui McLaren F1: supercar-ul cântărește mai puțin de o tonă și are un V12 aspirat natural cu 663 CP
Gordon Murray Automotive a prezentat supercar-ul T.50. Modelul este considerat succesorul celebrului McLaren F1 și este echipat cu un motor V12 aspirat natural capabil să dezvolte 663 de cai putere. Producția lui T.50 va fi limitată la 100 de unități.
După înființarea companiei sale de design în 2007, Gordon Murray a inaugurat în 2017 și propria companie de producție denumită Gordon Murray Automotive. În acel moment, designerul a anunțat și primul model al companiei: T.50, un supecar gândit să joace rolul de succesor al celebrului McLaren F1.
Acum, Gordon Murray a prezentat supercar-ul T.50 în cadrul unui eveniment care s-a desfășurat la uzina din Surrey. Conform reprezentanților companiei, producția va demara în a doua parte a anului viitor, iar livrările vor începe în 2022.
Noul supercar T.50 va fi produs în doar 100 de unități, iar prețul anunțat este de 2.36 de milioane de lire fără taxe (echivalentul a 2.61 de milioane de euro).
T.50 este descris drept "cel mai pur și cel mai ușor supercar produs vreodată". Modelul cu motor ampasat central dispune de o structură monococă din fibră de carbon, același material fiind folosit și pentru elementele de caroserie. Structura de siguranță a fost inspirată de cele utilizate în Formula 1, iar conform reprezentanților companiei, caroseria și structura cântăresc doar 150 de kilograme.
Spre deosebire de alte supercar-uri moderne, în partea forntală a lui T.50 nu apar elemente exterioare agresive, ci doar linii fluide. Podeaua supercar-ului este echipată cu un sistem aerodinamic activ, iar în partea din spate există două aripi dinamice. Tot în partea din spate, Gordon Murray a introdus un ventilator cu diametrul de 400 de milimetri operat de un motor la 48V. Acesta are o turație de până la 7.000 rpm și îmbunătățește apăsarea aerodinamică cu 50% în modul standard de rulare și cu până la 100% în modul Braking.
Supercar-ul T.50 este echipat cu un motor V12 de 3.994 de centimetri cubi dezvoltat de specialștii din cadrul Cosworth. Propulsorul aspirat natural dezvoltă 663 de cai putere la 11.500 rpm și 467 Nm la 9.000 rpm. Conform oficialilor companiei, 71% din valoarea maximă a cuplului este disponibilă începând cu 2.500 rpm. Turația maximă a motorului este de 12.100 rpm, iar masa acestuia este de doar 178 de kilograme (cel mai ușor V12 integrat pe o mașină de stradă).
Gordon Murray a pregătit șase moduri de rulare pentru T.50: Auto, High downforce, Streamline, Braking, Test și V-Max Boost (în cazul acestui mod, puterea motorului crește până la 700 CP mulțumită aerului suplimentar furnizat cu ajutorul ventilatorul integrat de inginerii companiei).
Resursele motorului aspirat natural sunt gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte (dezvoltată de Xtrac) care cântărește doar 80.5 kilograme. În total, supercar-ul pregătit de Gordon Murray are o masă de 986 de kilograme.
Interiorul a fost inspirat de celebrul McLaren F1. T.50 poate găzdui până la trei persoane, postul de conducere fiind unul central. La interior, clienții vor descoperi un sistem audio cu 10 difuzoare, un sistem compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay și un instrumentar de bord mixt (analog și digital).
O jucărie fenomenală, taman fiindcă oarecum *retrogradă* -- poate doar cu excepția volanului prea descentrat, luat parcă de pe un Renault Clio-5. :-P Și probabil ultimul supercar clasic-aspirat cu c.v. manuală înainte de previzibilul -- fiindcă obligatoriul -- tsunami electric (sau cel puțin hibrid). Obsesia lui Gordon Murray pentru fiecare gram câștigat e și ea lăudabilă, chiar dacă cele 100 T-50-uri n-o să prea vadă circuitele și vor soili în garajele climatizate ale colecționarilor rapaci -- scuze, voiam să zic *norocoși*, cum e politically-correct.