Goodbye, Farewell and Amen
În spatele lucrurilor frumoase din viață stă foarte multă muncă asiduă.
Ralph Lauren, designer
Este, probabil, singura dată când pe un site auto este citat un om de afaceri care a reușit în viață în domeniul fashion. Dar aici nu este neapărat vorba despre un site auto sau despre pantaloni. Ci despre o simplificare la limita maximă a unei povești care a început acum 15 ani, în toamna ploioasă a anului 2005.
Este povestea site-ului pe care vă aflați astăzi. Automarket.ro a fost conceput pentru a deveni aripa de conținut auto a unei companii care deținea deja două site-uri mari și apreciate: Cinemagia.ro și Eva.ro. Atunci, în toamna acelui an, o mână de oameni a decis să transforme ceea ce ar fi trebuit să fie un site mai degrabă utilitar - în esență un site al cărui nucleu era o secțiune în care sunt listate prețurile mașinilor din showroom-urile românești - într-o publicație auto cu acte-n regulă.
Iar regulile editoriale asupra cărora mâna asta de oameni s-a pus de acord au fost simple: nu vom face compromisuri, vom construi un site de calitate, iar informația va fi mereu prezentată în cea mai pură formă a sa. Scopul evident al dezvoltării unui proiect în această direcție era atingerea unui nivel înalt de încredere în rândul cititorilor. Cu asumarea faptului că încrederea se adună greu, uneori în ani întregi de muncă grea, dar se pierde extrem de ușor.
S-a născut Automarket.ro. Se întâmpla în primăvara anului 2006, după o perioadă destul de lungă în care munca s-a desfășurat în off. Era un site care și-a propus din primul moment să ofere știrile auto în regim de agenție de presă: cât mai repede posibil, cât mai neutru posibil și cât mai corect posibil. În plus, Automarket.ro devenea unul dintre cele mai moderne site-uri auto la nivel estetic. Pentru acele vremuri, în care flash-ul era la modă și mailurile erau încă un vis pentru mulți, Automarket era altceva și la nivel de conținut, dar și la nivel estetic.
Și contextul era unul interesant. Automarket.ro se lansa într-o piață virtual inexistentă, în care revistele auto dominau clar peisajul și în care singurele site-uri auto existente în zona editorială, dar la un nivel incipient, erau promotor.ro și autoshow.ro. Nu existau mai mult de câteva sute spre mii de cititori pe zi.
În cei 15 ani de la acel moment, Automarket a devenit unul dintre reperele presei auto din România. Secretul a fost unul singur, așa cum descria perfect Vidal Sassoon mai sus: munca. Și nu doar munca, cât munca ghidată mereu de căutarea calității. În contexte care au variat de la criza economică din 2008 până la momente de vârf ale industriei auto, Automarket a încercat mereu să se poziționeze în zona informației de calitate livrate cât se poate de obiectiv și mai ales de integru.
Nu a existat niciun moment în cei 15 ani care au trecut de la lansarea proiectului și până astăzi în care vreunul dintre redactori să fie îndrumat înspre ascunderea, eliminarea, omiterea unor informații importante pentru cititori. Iar generațiile de redactori care au făcut parte din echipa redacțională pot să confirme asta, indiferent de locul în care aceștia au ajuns astăzi să lucreze. Într-o piață auto online care de ceva vreme și-a pierdut busola calității, am ținut cu dinții, indiferent de situație, să ne păstrăm sentimentul de mândrie și de responsabilitate în fiecare text pe care l-am semnat pe acest site.
Greșeli? Bineînțeles. Multe. Și inerente. Și asumate.
Erori voite în detrimentul cititorilor care vor să afle informații despre mașinile lor? Niciodată. A fost parte din promisiunea pe care am făcut-o și de care am ținut cu dinții până-n ultima zi.
Din multe puncte de vedere, Automarket.ro este și o școală. Din echipa redacțională au făcut parte foarte mulți jurnaliști de calitate care au avut libertatea de a-și pune propria ștampilă stilistică pe texte. De-asta ați citit aici texte simple, texte complexe, texte seci satunci când informația a trebuit să fie oferită rapid și eficient, dar și texte de sinteză și opinii care au adunat culoare și structuri diferite. Automarket este un loc în care au început să lucreze în presa auto oameni care ulterior au continuat să evolueze și să conducă destinele unor nume mari din presa auto din România. Publisheri sau Editori ai unor titluri respectate și citite nu doar la noi, ci și în afară.
Automarket.ro este, fără să exagerez deloc, un fenomen apărut și dezvoltat astfel din dorința unor oameni de a-și face meseria fără compromisuri și cu ajutorul unor manageri care au înțeles că imaginea, calitatea și produsul sunt uneori mai importante decât traficul pur. Și, deși sunt elemente normale într-o societate normală, în România ultimilor ani ambele elemente sunt lăudabile și de apreciat.
Automarket va împlini 15 ani în 31 martie 2021 și va continua să fie unul dintre proiectele de pionierat ale presei auto, iar speranța mea e că cititorii săi vor rămâne oameni informați și integri.
Mi-a făcut plăcere să fiu citit de voi. Să ne revedem cu bine.
Mircea Meșter
La multi ani, Automarket! Sa aveti un an nou plin de realizari, cu o gramada de lansari si saloane auto, cu cititori multi si destepti. Sa fiti sanatosi, sa fie un an bun si pentru voi si pentru noi, iar daca nu, sa ni-l facem mai bun. Ca sta in puterea noastra. P.S. Sunteti buni! Dar ati putea fi perfecti daca ati schimba fontul. :)))