GM testează panourile de caroserie din magneziu
General Motors a dezvoltat un nou tip de aliaj pentru panourile sale de caroserie. Acesta este cu 75% mai uşor decât oţelul, cu 33% mai uşor decât aluminiul şi este turnat din magneziu.
General Motors a anunţat că testează un nou tip de panou de caroserie, realizat din magneziu printr-un nou proces de formare termică. Noile panouri sunt cu 75% mai uşoare decât echivalentul lor din oţel, iar rezistenţa oferită de acestea este comparabilă. Panourile sunt cu 33% mai uşoare decât aluminiul, spun cei de la GM. Prototipul este un panou folosit pentru capacul portbagajului, care este cu un kilogram mai uşor decât echivalentul său din oţel. Până acum, cei de la GM au realizat 77.000 de închideri prin trântire simulate de roboţi şi un impact cu 250 kilograme, fără nicio problemă în materie de rezistenţă.
Până acum, componentele din magneziu erau folosite în industria auto pentru jante din aliaj, dar cei de la GM au mers cu un pas mai departe şi au dezvoltat o procedură complexă de turnare a acestui material, care duce la obţinerea formelor complexe. Constructorul american poate să realizeze modele precise cu noua tehnică de formare, dar reprezentanţii GM nu au specificat ce costuri suplimentare ar aduce această procedură.
General Motors speră să introducă în producţia de serie noile componente pentru a putea oferi modele mai uşoare, care să se mândrească cu un plus de manevrabilitate şi cu un consum de carburant mai redus. Însă, costurile ridicate ale acestei tehnologii şi reducerile de masă în raport cu oţelul ar putea să implice preţuri de achiziţie mari pentru modelele care vor folosi această tehnologie. Constructorul american încearcă să obţină o soluţie durabilă, sigură şi eficientă din punct de vedere al costurilor la deja "tradiţionalele" fibra de carbon şi aluminiu, două materiale costisitoare pe care încearcă să le aplice rivalii pentru a obţine modele mai uşoare.
Via Worldcarfans
Eu nu prea inteleg ecuatia, e cu 75% mai usor ca otelul si cantareste cu 1 kg mai putin un capac de portbagaj, dupa mintea mea rezulta ca cel de otel ar trebui sa aiba 1.75 kg?