GM se teme de Tesla Motors: "Poate produce deranj dacă nu suntem atenţi"

Publicat joi, 25.07.2013 12:14 de Mircea Meșter

"Tesla poate fi un element perturbator dacă nu îi acordăm atenţie". Acesta este crezul CEO-ului General Motors, Dan Akerson, care a construit o echipă dedicată analizei acţiunilor Tesla.

Ascensiunea Tesla şi reuşitele de vânzări ale companiei americane independente care produce exclusiv maşini electrice au ajuns să îi pună în gardă pe cei mai mari jucători de pe piaţa auto. Dacă acum câţiva ani era văzută ca o încercare ca multe altele de a pătrunde pe piaţa auto, compania Tesla, condusă de Elon Musk, este privită astăzi de General Motors ca o ameninţare.

Informaţia vine dinspre jurnaliştii de la Bloomberg, care au realizat un interviu cu Steve Girsky, vicepreşedintele GM. Acesta a confirmat faptul că Dan Akerson, CEO-ul General Motors, a construit o echipă care să analizeze evoluţia Tesla, deoarece "Tesla poate produce deranj şi poate afecta GM". Echipa specială trebuie să se concentreze asupra acţiunilor întreprinse de Tesla şi să acţioneze în funcţie de acestea. "Dan Akerson crede că Tesla poate fi un element perturbator dacă nu suntem atenţi", spune Girsky.

Modelul de business al celor de la Tesla este complet diferit de cel al General Motors, însă interesele celor două companii se intersectează în zona maşinilor electrice. General Motors a scos pe piaţă în 2010 modelul Chevrolet Volt (Opel Ampera), acesta fiind motorizat electric şi ajutat de un motor pe benzină utilizat pentru creşterea autonomiei. Tesla Model S este însă un model pur electric, iar Tesla nu consideră că hibrizii sunt soluţia pentru industria auto de astăzi: "Elon Musk spune tot timpul că modelele hibride sunt ca un animal care poate să trăiască şi pe uscat, şi în apă, doar că nu se dedică niciodată complet unuia dintre aceste medii", spune Jochen Rudat, unul dintre managerii Tesla, într-un interviu acordat germanilor de la Automobil Produktion.

Îngrijorarea celor de la GM vine după ce, deşi Chevrolet Volt a fost cel mai bine vândut model cu încărcare la priză în lume în 2012, primul sfert al anului 2013 a văzut o răsturnare de situaţie, cu Tesla Model S - care în SUA costă dublu faţă de Volt - urcând pe prima poziţie a vânzărilor.

  • mntsn, joi, 25.07.2013 12:30

    Nu numai GM, ci toata lumea se teme de Tesla. Motive sunt suficiente.

  • ZOE, joi, 25.07.2013 13:58

    Ai dreptate @mntsn! In prezent nu exista masina electrica mai evoluata decat Model S. Toti marii constructori se tem de micuta companie americana. Inca ceva,multi bateau apa in piua pe aici ca Leaf e cea mai vanduta masina electrica din lume. Realitatea e alta:'' Chevrolet Volt a fost cel mai bine vândut model cu încărcare la priză în lume în 2012''. Bineinteles,carcotasii vor spune ca de fapt Volt e hibrid si bla,bla...

  • AndreiRN, joi, 25.07.2013 22:58

    Si in 2014 vor iesi cu un model electric la $30k si atunci sa vezi motiv de teama. Azi am primit contractul pt manere de portiere pt 70000 de masini pe an. Livram $10000 pe zi numai le Tesla.

  • Lache, vineri, 26.07.2013 01:34

    Ai o dovada concreta? Nu de alta, dar ar trebui sa incepem sa te credem. Nu crezi ca e timpul sa vii cu ceva palpabil? Sigur ca trebuie ca nu va mai rade nimeni de tine! Incearca sa nu mai fii penibil!

  • agoox, vineri, 26.07.2013 12:04

    Am citit si eu ceva de un model mai mic de la Tesla, pe la 30 mii tind sa cred ca vor avea un succes enorm, mai ales daca termina si reteaua lor de alimentare unde ai alimentarea gratis, ce-i drept timpul de incarcare este de 30 min, oricum este binevenita o pauza de 30 minute la 400-500 km. Daca vor avea succes in SUA nu dureaza mult pana vin si in Europa ceea ce-i un lucru extraordinar, pentru ca-i vor forta pe concurenti sa tina pasul. Ceva asemanator a fost cu minutele pe telefonia mobila, Cosmote a facut un precedent cand a intrat pe piata si ceilalti operatori au fost putin obligati sa se alinieze. Mie personal nu mi-ar displace deloc sa fac turul Europei cu 0$ pentru combustibil. Problema enorma pe care o vad este statul, pentru ca incaseaza foarte multi bani pentru accize si nu stiu cat de multe state ar fi dispuse sa renunte la accizele astea sa dea gratis curent la cetateni.

  • gelu, vineri, 26.07.2013 16:11

    @ZOE...nu trebuie sa fii carcotas sa spui ca Volt e hibrid. Trebuie sa fii doar realist. Sau intreg la minte. Volt e hibrid si PUNCT. In alta ordine de idei...indiferent cum e Volt, Leaf, Tesla ori i3 sau Zoe eu nu pot decat sa ma bucur ca alternativele acestea au succes din ce in ce mai mare la public. La publicul civilizat ma refer....

  • inexorabil, sâmbătă, 27.07.2013 08:10

    Băi Dane, deranj este numai în debla ta pătrăţoasă şi a lacheilor din jurul tău. Mizezi aproape totul pe Chewoolet, deşi vezi bine că Opel nu mai face purici, Buick şi-a pierdut aura de cel mai sportiv sedan al Americii, iar Cadillac se târâie departe de podiumul premium. Ţi-e frică de Tesla? Să-ţi fie! RIGM va suporta încă mulţi ani blestemul celor care au iubit deschizătorul (modern) de drumuri electrice EV-1. Da, Model S este mai scump decât Voltul tău pentru simplul fapt că este mai bun! Cititorii AM sunt martori că eu ţi-am sugerat cu ceva timp în urmă să achiziţionezi compania Tesla, pur şi simplu, dar n-ai vrut să mă asculţi :) Şi, în loc să producă bani pentru tine, va produce pentru sine. De! tu vrei să-i salvezi pe muribunzii de la PSA. În orice caz, dacă samavolnicii din RC ar fi continuat epopeea EV-1, acum ar fi fost lideri globali de netăgăduit în domeniu, dar ei au preferat să strivească (la propriu) acel model revoluţionar (şi frumos pe deasupra), lăsându-se mituiţi de petroliştii locali...De la concedierea nesăbuită a rachetei Grand National, adică de vreo 25 de ani încoace, amatorismul managerial s-a cuibărit în sânul corporaţiei care a dominat lumea auto în secolul trecut, făcând ravagii în procesul decizional, dar, straniu, nimeni din aparatul de conducere nu sesizează dezastrul...Eu cred că ar fi două motive pentru noncombatul justiţiar: ori dânşii se îmbată cu cifrele comerciale tot mai ameţitoare ale brandului Chevrolet, ori n-ar avea niciun interes să declanşeze alarma, pomana guvernamentală din 2009 îmbuibându-i îndeajuns pe aceşti "profesionişti"...

  • inexorabil, duminică, 28.07.2013 13:37

    Haideţi să recunoaștem că cel mai mare pericol pentru RIGM n-ar fi Tesla, ci metamorfoza...comunistă a conglomeratului din Detroit, prin două metode: o dată semi-naționalizarea de către statul american şi o dată din cauza multiplelor conexiuni cu China roşie...Deja acolo RIGM se numește China Motors. Încet, dar sigur, gălbejiţii vor face din relicva unui monument istoric o jucărie de plastic cu baterii, precum Saab. În atare condiții, eu aş scoate imediat Buick, GMC, Camaro şi Corvette din feuda acestui uriaş cu picioare de lut şi cu seceră & ciocan pe frunte şi le-aş relansa pe speze proprii sau eventual sub oblăduirea unui grup de investiții de talie majoră. Oricum GM nu mai există de fapt şi nici de drept. Ce rost ar avea să sper ceea ce este de nesperat? O zonă mâncată de cancer n-o mai poți reconstitui astfel încât să arate exact ca înainte de infecție, nu? Eu sunt stângist prin vocație, dar un GM comunist...nu, mersi, nu vreau!

  • Existing actuality, miercuri, 31.07.2013 23:49

    @ZOE Tesla Model S nu-i deloc cea mai evoluata electrica. Au probleme grave de calitate cu bateriile. Chestii care nu s-au intamplat la Nissan Leaf. "Tesla Motors' lineup of all-electric vehicles — Roadster, Model S, and possibly its future Model X — apparently suffer from a severe limitation that can largely destroy the value of the vehicle. If the battery is ever totally discharged, the owner is left with what Tesla describes as a "brick": a completely immobile vehicle that cannot be started or even pushed down the street. The only known remedy is for the owner to pay Tesla approximately $40,000 to replace the entire battery. Unlike practically every other modern car problem, neither Tesla's warranty nor typical car insurance policies provide any protection from this major financial loss. Here's how it happens. Despite this "brick" scenario having occurred several times already, Tesla has publicly downplayed the severity of battery depletion risk to both existing owners and future buyers. Privately though, Tesla has gone to great lengths to prevent this potentially brand-destroying incident from happening more often, including possibly engaging in GPS tracking of a vehicle without the owner's knowledge. Tesla has a "bumper to bumper" warranty, but the warranty text allows Tesla to hold the owner responsible for any damage related to "Failure to maintain the Battery at a proper charge level at all times" - the meaning of "proper charge" doesn't appear to be specifically defined. Tesla CEO Elon Musk, took the decision to decline any warranty or financial relief. Unfortunately for current and future Tesla owners who encounter this problem, it's also not covered by normal automobile insurance policies." Acum uita-te la cifrele astea foarte actuale si spune-mi ce vezi: Pl Models 2013 YTD 1 Nissan Leaf 19.746 2 Chevrolet Volt (1) 11.685 3 Tesla Model S 9.884 4 Toyota Prius PHEV 7.701 5 Renault Zoe 4.770 6 Mitsubishi Outlander 4.307 7 Mitsubishi I-Miev (2) 2.985 8 Renault Kangoo ZE 2.968 9 Ford C-Max Energi 2.482 10 Chery QQ3 EV (e) 1.800 Dar clasamentul pe marci? Pl Brands YTD 1 Nissan 19.746 2 Chevrolet 11.712 3 Renault 10.057 4 Tesla 9.895 Deci cine-i seful?

  • ugg, miercuri, 09.10.2013 07:02

    ugg boots sale ugg boots günstig ugg boots botas ugg christian louboutin schuhe ugg boots sale ugg boots ugg boots günstig moncler pas cher doudoune moncler ugg pas cher bottes ugg ugg pas cher ugg pas cher bottes ugg bottes ugg pas cher ugg boots sale ugg boots günstig ugg boots