GM nu va muta producţia Chevrolet în Europa

Publicat joi, 24.05.2012 18:15 de Sebastian Toma

Şeful diviziei sud-coreene a General Motors, Sergio Rocha, a anunţat că producţia Chevrolet nu va fi mutată în Europa în viitorul apropiat.

General Motors nu va muta producţia modelelor Chevrolet în Europa, anunţă Automotive News. Vestea vine direct de la Sergio Rocha, CEO-ul GM Korea, care a declarat că nu au niciun motiv să facă acest lucru. Pe lângă piedicile care ar putea fi puse de sindicaliştii GM din Coreea de Sud, cei de la General Motors nu vor obţine niciun beneficiu dacă vor muta producţia unor modele Chevrolet în fabricile GM din Germania, Polonia sau Regatul Unit. Primele zvonuri legate de mutarea producţiei Chevrolet în Europa erau legate de Orlando şi de Captiva, despre care se spunea că vor fi construite în Germania pentru a înlocui capacitatea pierdută prin mutarea producţiei viitoarei generaţii a lui Astra în Ellesmere Port şi Gliwice.

General Motors pregăteşte de ceva vreme o restructurare serioasă a uzinelor sale din Europa pentru a-şi reduce costurile. În baza acestei restructurări, unele voci anunţă posibilitatea închiderii unor uzine, iar mutarea producţiei lui Opel Astra din fabrica din Ruesselsheim la fabricile din Ellesmere Port şi Gliwice nu au făcut decât să ridice suspiciuni legate de închiderea unei fabrici GM din Germania. Presa germană sugera faptul că uzina General Motors din Bochum era în pericolul de a fi închisă, dar oficialii concernului nu au confirmat sau infirmat această informaţie.

Majoritatea modelelor Chevrolet vândute în Europa sunt produse în Coreea de Sud şi importate prin portul Koper din Slovenia. În primele patru luni ale anului, Chevrolet a vândut 67.888 unităţi în Europa, cu 13.7 procente mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Acest lucru le-a conferit celor de la Chevrolet o cotă de piaţă de 1.5 procente, potrivit datelor ACEA. Între timp, divizia Opel a General Motors a înregistrat pierderi de 256 de milioane de dolari în primul sfert al anului,

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • AndreiRN, joi, 24.05.2012 18:46
    Scump

    Europa este prea scumpa pt productie. Este mai buna ca piatza de desfacere.

  • slv83, joi, 24.05.2012 19:28

    GM= junk!!!

  • etc, vineri, 25.05.2012 10:05
    @AndreiRN

    Este scumpa, insa Nissan produce in Marea Britanie la Sunderland. Se respecta.

  • mog, vineri, 25.05.2012 10:51
    nu toata Europa e scumpa...

    doar ce se produce prin tarile dezvoltate.. tarile est-europene inca sunt ieftine, dupa cum vezi, polonia, slovenia, cehia, slovacia...sau de ce nu, romania. eu sunt aproape sigur ca daca am fi avut infrastructura buna (autostrazi si porturi serioase) am fi avut mult mai multe fabrici auto, de la producatori importanti. avem background auto, avem specialisti...nu avem insa altele...

  • @mog, vineri, 25.05.2012 14:51
    corect

    Inca sunt multe tari in europa sau in imediata vecinatate care sa fie atractive. pe langa cele enumerate mai sus, in imediata vecinatate a UE ar fi Moldova, Ukraina, Turcia si tarile din nordul Africii unde au si inceput deja sa intre producatorii (vezi renault). Europa mai are resurse de competitivitate (in interior sau in imediata vecinatate) inca 20 de ani chiar si daca ceilalti raman la nivelul actual.

  • mog, vineri, 25.05.2012 18:15
    clar...

    turcia, pe langa ca e mare, e si foarte dezvoltata economic: infrastructura, porturi mari. in plus are deschidere spre arabi. sigur o sa mai vedem si pe altii construind acolo, pe langa renault. totul tine de costuri si accesibilitate pana la urma. sa nu mai zic de rusia, ce potential au...dar cred ca inca sunt sceptici in a primi asa usor capitalistii la ei in fabrici si uzine :)

  • documenteaza-te, sâmbătă, 26.05.2012 01:17
    @mog

    Poate nu stiai, dar in Turcia in afara de Renault mai au fabrici Ford, Hyundai, Toyota, Fiat, Mercedes (camioane)

  • chuck norris, sâmbătă, 26.05.2012 19:34
    tare chevroletul ala malibu

    ar fi mai bine daca gm s-ar muta in europa