GM Europe se transformă în Opel Group

Publicat marţi, 22.07.2014 11:30 de Mircea Meșter

General Motors îşi regrupează activităţile sale europene sub umbrela unei companii noi: Opel Group. Condusă de oamenii care se află în vârful ierarhiei diviziei germane Opel, noua entitate va organiza activităţile tuturor mărcilor GM prezente în Europa şi Rusia.

General Motors a anunţat oficial că operaţiunile sale din Europa sunt grupate de la 1 iulie sub o nouă entitate. Numele acesteia este Opel Group şi preia responsabilitatea activităţilor General Motors în Europa şi Rusia, conducând mărcile Opel, Vauxhall, Cadillac şi Chevrolet pe pieţele pe care acestea activează.

Opel Group duce mai departe astfel activitatea GM Europe, entitate care dispare după ce compania-mamă a retras marca Chevrolet din Europa, în cursul anului trecut. Directorii noii companii sunt aceiaşi cu cei ai Adam Opel AG, filiala germană a GM, iar noua structură este condusă de Karl-Thomas Neumann, cel care deţine în acelaşi timp funcţia de CEO Opel.

Reorganizarea activităţilor GM în Europa sub Opel Group are rolul de a "simplifica procesele de decizie şi de a creşte eficacitatea companiei. Reorganizarea este o etapă importantă în punerea în aplicare a planului nostru de revenire denumir DRIVE!2022 şi un nou semn de încredere din partea companiei-mamă", spune Karl-Thomas Neumann în comunicatul oficial care anunţă schimbarea din sânul GM.

Conform planului DRIVE!2022, Opel ţinteşte o cotă de piaţă de 8% în Europa şi o marjă operaţională de 5% până în 2022. În primele şase luni ale acestui an, cota de piaţă a mărcii germane pe Bătrânul Continent a fost de 6.9%.

  • lorinczi.thomas, marţi, 22.07.2014 18:50

    Tot nu inteleg de ce au scos brandul Chevrolet din Europa, intrucat s-au chinuit 10 ani sa il transforme intr-o sora ieftina a lui Opel (cum este Skoda pentru Volkswagen), si le-a reusit. Acum, modele de succes, precum Spark si Cruze sunt private de la cumparatori pentru ca GM nu vrea sa scoata doar produsele nepofitabile, ci toata gama. Spark ar putea sa fie produs in continuare in aceeasi forma, punandu-i, pur si simplu, sigle Opel, in loc de cele Chevy.

  • inexorabil, marţi, 22.07.2014 19:28

    Oare de ce nu ma mira?...In ultima vreme, eu m-am tot jucat pe AM cu expresia "Opel Motors"...Nu-i bai, pana la urma TOATA corporatia s-ar putea numi Opel Group. Oricum, ati sesizat anomalia? Cica Chevrolet ar urma sa incapa sub aceasta noua mantie, desi toata lumea stie ca va fi exclusa din Europa !?! Nu inteleg ce-i cu brambureala asta, care nu-mi miroase a bine...Mi-e teama ca, pana prin 2025-2030, eticheta glorioasa "General Motors" va deveni...istorie. Probabil ca Opel isi va impune pozitia de forta si in SUA, unde ar putea prelua inclusiv utilitarele Chevrolet/GMC! Iar faptul de neconceput altadata ca va produce "Buick" in Germania pentru a-l vinde americanilor reprezinta ori un dispret sadic, ori un cretinism pur...Numai ca prosti n-ar fi aceia care l-ar oferi, ci aceia care l-ar cere! Tot cu sens de gluma lansasem o alta speculatie a mea ( "RC = Russelsheim Center" ), dar cred ca o sa-mi piara zambetul pe buze... PS: Incet, dar sigur, Germania se transforma din nou intr-o forta de temut pe plan global, atat d.p.d.v. economic, cat si diplomatic (din fericire, militar deocamdata nu). Drept argument, ma uit cu luare aminte la toti liderii astia vestici presupusi de prim rang: Obama, Cameron, Hollande, chiar si grangurul CE, Barroso --- mi se par foarte slabi ca oameni politici, fara rezonanta ideatica, adica vaduviti de personalitate! Dar despre madam Merkel nu pot sustine aceleasi trasaturi jalnice. Mai nou, am citit ca vrea sa-i planteze in structurile UE pe conationalii pe care ii agreeaza. E clar de ce: nemtii urzesc sa-si subordoneze acest mamut artificial cu picioare de lut, adica fara viitor (chiar isi inchipuia cineva ca ar fi floare la ureche sa le vari pe gat nemtilor limba engleza sau cea franceza pe motiv de limbaj comun si sa-i faci sa creada in acest nou Turn Babel?...). Ma hazardez sa afirm ca nemtilor chiar le convine latratul fara muscaturi dintre rusi si americani, deoarece, cat timp scuipatii vor zbura pe deasupra lor, dintr-o parte in alta, ei isi vor vedea nestingheriti de planuri (o noua impartire a sferelor de influenta ale lumii?). Deci atentie la neamul asta aparte, care o fi un promotor avizat al civilizatiei, dar sa nu uitam ca are si sange de...vandali, care a rabufnit secolul trecut, ducand la ceea ce lumea a numit ingrozita Apocalipsa in doua acte.

  • mdea, marţi, 22.07.2014 21:32

    cand altoiesti ceva, se observa la final influenta produsului mai de calitate, doar asta a fost si scopul initial, ptr care ai facut aceasta miscare, e o chestie naturala ... ca mersul pe bicicleta

  • gaselnitza, marţi, 22.07.2014 21:40

    oare vor sa acopere renumele castigat de GM in SUA cu atat truda de masini excelente, fiabile, sigure, vandute si revandute peste tot, far' de probleme majore, doar minore ?

  • sdfsdf, marţi, 22.07.2014 23:12

    gm incearca sa tina pe linia de plutire operatiunile in europa dar ei nu pot.....e o ultima incercare ..ce-au zis...inainte de a inchide si opel in europa, sa-i lasam pe nemti sa vedem daca pot ei ceva....cred ca daca nici ei nu reusesc, se vor retrage definitiv din europa...personal, apreciez masinile opel...dar chevrolet cruze si spark sunt niste glume de masini....nu degeaba au retras marca....e o mare pacaleala de care conumatorul UE s-a prins.

  • Andy, marţi, 22.07.2014 23:59

    @inexorabil Chevrolet se retrage din Europa cu toata gama mai putin Camaro si Corvette. In unele piete europene se vinde si Cadillac. Practic vor folosi reteaua de distributie si service-urile Opel pentru ce a mai ramas din camarila americana. @thomas Da, pare stupid ca dupa tone de reclame cu Aveo, Trax si Cruze (mai ales in perioada toamna 2011 - toamna 2013) GM sa retraga brand-ul de pe piata europeana. Au avut in 2013 un procentaj de 1.2 % din piata Europeana care pare mic insa firme ca Subaru, Honda, Mazda sau Suzuki au avut acelasi procentaj, nu mai zic de Alfa Romeo cu 0.5 % sau Lancia cu 0.6 %. Deci nu e prea tragic, as zice ca e chiar bine pentru o firma americana. Kia-Hyundai au avut impreuna 6.3 % si sufla in ceafa Opel (probabil ca in 2014 ii depasesc si s-ar putea sa depaseasca si Ford care in 2013 au avut 7.4 %)

  • lorinczi.thomas, miercuri, 23.07.2014 09:58

    @Andy M-a amuzat foarte tare modelul Spark: Prima generatie: Daewoo Matiz A doua, Chevrolet Spark A treia: Opel .....?