GM ar putea redeveni cel mai mare producator de automobile din lume

Publicat marţi, 11.08.2009 11:55 de Sebastian Toma

Din cauza faptului ca vanzarile celor de la Toyota au suferit o scadere mai abrupta decat vanzarile GM, producatorul american de automobile ar putea deveni din nou cel mai bine vandut constructor din lume.

Toyota este la un pas de a fi detronat din pozitia de cel mai bine vandut producator de automobile din lume. Desi Volkswagen castiga teren cu rapiditate in lupta vanzarilor, iar Toyota si General Motors au inregistrat o scadere drastica, favoritul "razboiului" pare a fi producatorul american de automobile. General Motors a purtat acest titlu timp de aproape 80 de ani, si l-a pierdut anul trecut in favoarea japonezilor de la Toyota.

Vanzarile General Motors au scazut cu 21.8% fata de anul trecut, pe cand vanzarile celor de la Toyota au scazut cu 26%. Astfel, GM are sansa de a deveni din nou cel mai bine vandut producator de automobile gratie faptului ca vanzarile celor de la Toyota au suferit o scadere mai mare decat cea inregistrata de americani. Volkswagen este singurul producator de automobile din primii 10 clasati la capitolul vanzari care a reusit sa inregistreze o scadere mai mica de 10%, mai exact, 5.1%. Din pacate pentru germani, faptul ca nu au reusit sa realizeze o crestere in decursul acestui an dificil nu le va aduce titlul de "Cel mai bine vandut producator de automobile din lume".

 

Producator Scadere inregistrata in 2009 fata de 2008
1. Toyota  26%

2. General Motors

 21%
3. Volkswagen  5.1%
4. Hyundai-Kia  necunoscut
5. Ford 30.6%
6. PSA Peugeot-Citroen  14%
7. Honda  21.6%
8. Nissan  23.2%
9. Suzuki  10.2%
10. Renault  16.5%

 

Via | 4wheelsnews

  • ss, marţi, 11.08.2009 12:06
    :))

    cand o zbura porcu' !

  • Stelian_Opincariu, marţi, 11.08.2009 12:22

    Domnilor va garantez eu ca New GM in cel mult 2 ani o sa devina cel mai mare vanzator de automobile. ganditi-va numai la Insignia care este deja un succes pe plan eropean.Pana la sfarsitul anului vam adimra impreuna noul Opel Astra care va con cura serios in clasa Golf. Apoi Chevrolet Cruze este deja un model best-buy. Oameni buni,pentru GM viitorul suna bine..............

  • Robert, marţi, 11.08.2009 12:40
    Nici o sansa !

    Noul GM detine doar 4 marci (Cadillac,Buick,GMC si Chevrolet), Opel/Vauxhall fiind aproape de vanzare . Fara Opel/Vauxhall (1.5 milioane unitati vandute anual), noul GM va fi un constructor mult mai mic, fiind depasit si de Hyundai-KIA . Lupta pentru suprematia mondiala se va da intre VW, Toyota, Hyundai si cel mai mare producator din China, care va rezulta din fuziunea mai multor constructori chinezi de automobile, statul chinez dorind micsorarea numarului acestora de la 100 in prezent pana la maxim 10 .

  • Catalinpit, marţi, 11.08.2009 12:41
    Depinde....

    de cele mai multe vandute:conventionale,mixte sau electrice!

  • george, marţi, 11.08.2009 12:42
    ASA E!

    GM va deveni intr-adevar producatorul numarul 1 mondial. Si asta fiindca guvernul bolsevic va pompa in ei toti banii de care vor avea nevoie pentru a ajunge acolo. Daca datoria publica a Americii a depasit 17.000 de miliarde de dolari si inca mai au bani pentru tot felul de prostii, inseamna ca se vor descurca ei cumva sa le dea si de acum incolo.

  • Stelian_Opincariu, marţi, 11.08.2009 12:48
    @Robert

    GM in prezent negociaza vanzarea Opel/Vauxhall . Fie vinde la RHj sau Magna, GM va pastra 35% dintre actiuni. De ce nu, poate cand vor iesii "din mocirla", vor cumpara actiunile inapoi. Pe an Pontiac vindea aprox 200 mii de unitati, Hummer 60 mii, Saab sub 100 mii. Robert fa un calcul cu cat ar ramane GM fara acesti producatori. Valoarea unitatilor vandute, oricum s-ar situa in jurul a 8 milioane pe an.

  • xss, marţi, 11.08.2009 13:11

    pana si americanii cu patriotismul lor fanatic, recunosc ca au masini de 2 lei... @stelian whatever ba asta-i semi-analfabet, n-are cum sa fie redactor la automarket !

  • Stelian_Opincariu, marţi, 11.08.2009 13:23
    OFFTOPIC

    Salut @ xss. Sunt la fel ca tine, un simplu om care citeste niste articole pe net. Cum sa fiu redactor!?

  • george, marţi, 11.08.2009 15:47
    MAI BINE FA TU UN CALCUL

    @ Stelian_Opincariu Pierzi din vedere un aspect esential. GM, vanzand cele mai multe masini din lume (pana la un moment dat), avea CELE MAI MARI PIERDERI DIN LUME (pe ramura respectiva). Si asta l-a dus la faliment. Deci nu conteaza cate masini vinzi ci cu ce profit. Daca vinzi un milion de masini la care profitul unitar este de 1 dolar, vei castiga 1 milion de dolari (asta in situatia in care nu mai punem la socoteala alte chestii). Nu mai zic ce se intampla daca vinzi in pierdere cum au facut americanii de vreo cativa ani incoace. In schimb, daca ai profit de 10.000 de dolari la o masina, vinzi 101 masini si ai castigat mai mult...E suficient de simplu?

  • Stelian_Opincariu, marţi, 11.08.2009 17:33

    Stimate domn @george , ceea ce spui este total eronat. Raman dator cu un raspuns, acum chiar sunt ocupat.

  • Robert, marţi, 11.08.2009 21:04
    @ Stelian_Opincariu

    In 2009 productia celui mai mare producator auto ( Toyota) va fi de aprox 6.5 milioane unitati, GM (inclusiv Opel/Vauxhall) va produce 6.4 milioane iar VW aprox 6.2 milioane unitati . Ce spui tu 8 milioane de unitati pentru GM era in vremurile bune cand economia americana mergea bine , acum nefiind cazul . Nu uita ca Toyota are o capacitate de productie in uzinele sale de 10 milioane de unitati anual, de aici si pierderile imense inregistrate anul acesta de gigantul nipon . Deci pana isi va reveni piata americana GM fara Opel va produce aprox 5 milioane de masini anual, fiind sub Toyota si VW . Faptul ca vor detine 35% din Opel nu va avea importanta in clasamentul mondial, fiind nevoie de 51 % din actiuni ( vezi cazul Hyundai care detine 51 % din KIA) pentru ca vanzarile Opel sa fie incluse in cele ale lui GM . Acesta este si motivul pentru care Renault si Nissan isi prezinta separat cifrele de vanzari ( Renault detine aprox 45 % din Nissan iar Nissan detine 15 % din Renault ) .