Germania vrea să scape de mașinile diesel vechi: nemții oferă subvenții pentru achiziția de autoturisme noi

Publicat miercuri, 03.10.2018 10:25 de Paul Cosma

Autoritățile germane vor să ofere subvenții pentru achiziția unor mașini noi și mai puțin poluante sau posibilitatea ca proprietarii de vehicule diesel vechi să-și reconfigureze sistemul hardware.

În debutul acestui an, Germania a luat una dintre cele mai importante hotărâri pentru viitorul industriei auto. Curtea Administrativă Federală din Leipzig a decis faptul că legea germană le permite administratorilor orașelor să interzică accesul mașinilor diesel în interiorul acestora. 

Conform dispoziției, orașele germane vor putea lua măsuri drastice independent de regulamentele naționale în vigoare. În cazul în care orașele vor decide să pună în aplicare decizia Curții, interdicția trebuie făcută gradual, în funcție de normele de emisii ale motoarelor.

Acea decizie din luna februarie a stârnit ample discuții și dezbateri în Germania, mai ales că unele orașe importante și-au anunțat intențiile de a interzice treptat mașinile diesel.

Coaliția de guvernare, condusă de cancelarul Angela Merkel, a căutat soluții pentru evitarea acestor interdicții și a venit cu o propunere cu care speră să mulțumească pe toată lumea.

Astfel, un document dezvăluit de agenția Reuters arată că autoritățile germane vor să ofere subvenții pentru cumpărarea de mașini mai noi și mai puțin poluante. Totodată, proprietarii de vehicule diesel mai vechi vor putea să aleagă varianta unui retrofit hardware.

Acest proiect ar urma să fie sprijinit și de producătorii germani, care vor face diferite oferte de trade-in sau reduceri de prețuri pentru achiziția de mașini diesel noi, în detrimentul vehiculelor Euro 4 și Euro 5.

Potrivit datelor oficiale, Germania are un total de 46.5 milioane de mașini pe drumurile publice, dintre care aproximativ 9 milioane de unități sunt vehicule diesel Euro 4 și Euro 5.

Via Automotive News

  • Hunter, miercuri, 03.10.2018 11:12

    Europa de Est saluta aceste decizii si ganduri din partea autoritatilor germane. Tsunami-ul de masini second va lovi destul de bine tari precum Polonia, Ungaria, Ucraina, Rusia, Romania, Bulgaria, Serbia. "Dealerii" ce aduc masinute "de pa jermania" vor avea de furca zic eu in perioada urmatoare si multi se vor reprofila pe adusul pe platforma in loc de "adusa pe roti", deoarece vei dori sa cumperi o masina de la un autohaus din Germania, si o vei putea cumpara numai daca mai iei cele 2 masini extra, bonus, oferite. Vor curge ofertele de 1 + 2, 2+5. Vorba aia, doresti un Tiguan, pai ia si un Polo si un Golf la el, ca nu se stie cand iti prinde bine o masinuta de rezerva la casa omului. Vrei un ML, pai ia si un A, C, E Klass, ca poate esti pasionat de Merc-uri si vrei sa iti deschizi showroom si sa le colectionezi pe toate. :)

  • Tembelus Rex, miercuri, 03.10.2018 11:47

    Daca la viitoarea formula de calcul a noii taxe de poluare, adica incepand cu 1 ianuarie 2019 autoritatile romane nu tin cont de aspectele astea si nu taxeaza in plus masinile diesel vechi.....am pus-o.....cu toata suprasaturatia pietei ....va dati seama ca din cele 9 milioane de masini diesel mai vechi macar 500 000 tot vor ajunge in Romania....deci e groasa....daca autoritatile romane vor trece cu vedere chipurile ca va fi o masura nepopulara care nu aduce voturi.......bineinteles multi din voi vor sustine sus si tare ca romanii sunt saraci....ca nu ne luam noi saracii de logan cu 1 l SCE ...73 de cai amarati....romanu vrea consum mic si cuplu......deci.....CU SIGURANTA vom asista pasivi la umplerea tarii de dieseluri BĂŞITE si expirate (si pentru chestia asta nimeni nu va iesi in strada dar deja divagam....)........ Parere personala (pe care evident nu o veti impartasi)...in Romania ar trebui sa circule Benzinare de la euro 4 in sus si Dieseluri de la euro 5 in sus (cu filtru de particule si injectoare de nota 10 - nu fumegatoare)....deja sunt indulgent cu euro 5 dar na...."ROMANII E SARACI....."....... PS: Vedeti ca prin Rabla se stimuleaza mai mult achizitia de diesel ceea ce nu este OK......foarte frumos proiectul de la Bucuresti ....cel cu electrocasnice sau/ si NUMAI masini benzina. Bravo.....

  • vw s-a apucat de facut carnati, miercuri, 03.10.2018 11:58

    @ Hunter Sa vedem insa si cum o sa incapa pe teava (sosea) atatea :). Prin alte parti se impoziteaza suplimentar orice cm de autoturism ce depaseste 4 metri.

  • Edikkk, miercuri, 03.10.2018 11:58

    Acum se înţelege clar de ce anumiţi producători nu mai vor să producă diesel-uri !! Toyota de exemplu ! Pentru că producţia ta de maşini noi diesel ar fi intrat în luptă cu concurenţa ţunami ului de maşini diesel SH !! Bravo Toyota!

  • Hunter, miercuri, 03.10.2018 13:37

    Noi avem alte probleme mult mai importante de dezbatut si votat in tara asta. Sa fim seriosi, vin strainii sa ia exemplu de la noi la toate capitolele (educatie, sanatate, infrastructura, economie) deci nu avem pentru ce sa ne batem capul. Suntem la ani lumina (inapoi) fata de altii, deci probleme de genu masinilor second ce se vor aduce e fix pix frate. Mai conteaza acolo cateva mii (sute de mii) de seconduri, cand noi avem autostrazi si drumuri si viaducte in spirala prin munti ? Avem loc toti sa circulam nu e stres. Doar de aceea de atatia ani, guvernantii au avut grija sa dezvolte tara, tocmai pentru momente de acest gen, sa fie toate puse la punct si sa avem loc si de masini si de noi intre noi si cate si mai cate. Azi-maine o sa vina nemtii la noi sa cumpere second-uri si sa le duca la ei in tara. O sa le fie dor de mirosul ala de sulf de la un euro 3 sau 4 (da asta fara DPF), de cand ii da neamtu blana pe autostrada, pai fara limita (nu de viteza) o sa inchida aia autostrada dupa ceata ce o sa o lase in urma sa. Vorbim de lucruri fine ce naiba.