Germania: SUV-urile fără tracţiune integrală deţin 31% din piaţă

Publicat miercuri, 01.09.2010 17:34 de Sebastian Toma

În Germania, peste 80% din clienţii de Nissan Qashqai au ales versiunea care oferă doar tracţiune faţă. Aproape jumătate din clienţii de BMW X1 au ales versiunea sDrive, cu tracţiune spate.

Potrivit publicaţiei germane Auto Straßenverkehr, SUV-urile cu tracţiune pe o singură punte au devenit mai populare decât echivalentul cu tracţiune integrală. Vânzările de SUV-uri fără tracţiune intregrală reprezintă 31% din numărul total de acest SUV-uri vândute în Germania în prima jumătate a lui 2010. Adesea, modelele mai ieftine tind să atragă cumpărătorii să cumpere versiunea fără tracţiune integrală, dar există şi cazuri în care un client doreşte un model mai economic şi este conştient că nu foloseşte niciodată capacităţile sistemului de tracţiune integrală.

Spre exemplu, 82% din clienţii Nissan care au cumpărat un Qashqai în Germania au ales versiunea cu tracţiune faţă. Aproape jumătate din posesorii de BMW X1 au ales versiunea cu tracţiune spate, intitulată sDrive. Un contrast interesant ar fi faptul că 80% din clienţii Dacia care şi-au comandat un Duster în România au ales versiunea full, echipată cu motorul diesel de 110 CP şi tracţiune integrală. Evident, modelul din Mioveni are un preţ de achiziţie mai scăzut decât Nissan Qashqai, ceea ce ar explica alegerea clienţilor.

Unii dintre clienţii de SUV-uri cu tracţiune faţă au ales aceste modele din considerente ecologice. După cum ştiţi, modelele cu tracţiune integrală emit mai multe grame de CO2 decât echivalentul lor cu tracţiune pe o singură punte, iar acest lucru se traduce şi printr-un consum de carburant mai ridicat. Potrivit nemţilor de la Auto Straßenverkehr, diferenţa dintre un SUV fară un sistem de tracţiune integrală şi un SUV cu tracţiune integrală este de un litru la sută, dar preţul de achiziţie diferă, în medie, cu 2.500 de euro în favoarea modelului cu tracţiune pe o singură punte.

Via | Focus.de

  • jan, miercuri, 01.09.2010 20:33

    Nu ii inteleg pe cumparatorii de X1 cu tractiune spate, daca vroiau adrenalina trebuia sa cumpere un seria 3 sau seria 1 . X1 cu tractiune spate, pe zapada o sa patineze . Naspa, macar tractiune fata trebuia.

  • Abcd, miercuri, 01.09.2010 23:56

    Oare dc aleg cu tractiune doar pe o singura punte?Simplu pt ca nemtii au sosea si in varf de munte ceea ce nu le trebuie un 4x4.La noi iti trebuie un 4x4 daca vrei sa urci la o pensiune frumoasa in varf de deal sau daca ai o viluta pe langa bucuresti pt ca astia nu sunt in stare sa asfalteze neam.Deci concluzie nemtii sunt cu 100 de ani inaintea noastra la toate capitolele. THE END!

  • rov, joi, 02.09.2010 11:45
    @ jan

    Probabil au constatat ca 3-4 zile pe an iti este absolut indispensabila tractiunea integrala, iar in restul de 360(si) este o povara. Totodata nu au vrut sa renunte la o pozitie mai inalta de condus, la oferta de spatiu si probabil sunt incantati ca este un model nou. Pe de alta parte, pe zapada plec oricand cu mai incredere la drum cu o masina 4x2 cu anvelope de iarna, decat cu 4x4 cu cele de vara...

  • scuderia, joi, 02.09.2010 14:53
    intrebare?

    pai lor la ce le trebuie tractiune integrala? cand la ei toate drumurile sunt asfaltate? la ce sa le ajute, ca nu este un petec de drum neasfaltat:)

  • alin, joi, 02.09.2010 15:50
    4x4

    nemtii au comandat masini cu tractiune fata sau spate deoarece in germania exista un impozit pe langa cilindree si un impozit sau ceva taxe in plus pt 4x4...si nu sunt mici ,probabil ca ,in curand va fi si la noi la fel...chiar ma batea gandul sa-mi iau ceva cu tractiune integrala:(