Germania și alte 6 țări UE, inclusiv România, se opun interzicerii motoarelor termice

Publicat marţi, 14.03.2023 10:39 de Tiberiu Safta

Germania a format o alianță cu alte 6 țări membre ale Uniunii Europene, printre care și România, pentru a se opune interzicerii motoarelor termice, care va avea loc în 2035. Guvernul de la Berlin vrea ca propunerea Comisiei Europene să fie schimbată urgent.

La mijlocul lui februarie, Parlamentul European a votat în favoarea planului de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare termice începând din 2035. Acest lucru a stârnit nemulțumiri în mai multe state membre UE, printre care și Germania și Italia.

Guvernul de la Berlin a lăsat de înțeles că nu este de acord cu noul plan și că dorește ca mașinile noi cu motoare termice să fie vândute și după 2035. Condiția este ca astfel de vehicule să fie alimentate cu combustibili sintetici.

Acum, Germania tocmai a format o alianță cu alte 6 țări membre UE pentru a se opune planului Comisiei Europene. Din această alianță fac parte România, Italia, Polonia și Cehia, printre alte țări din Europa. Aceste țări doresc o categorie separată pentru mașini cu motoare termice alimentate cu combustibili sintetici.

Pentru asta, mai mulți miniștri din cele 7 țări s-au întâlnit luni pentru a discuta această propunere. La ședință au participat miniștrii transporturilor din România, Ungaria, Germania, Italia, Cehia, Polonia și Slovacia.

„Propunerea [Comisiei Europene] trebuie schimbată urgent”, a declarat Volker Wissing, ministrul german al transporturilor. „Interzicerea motorului cu ardere internă este o abordare greșită pentru noi, mai ales când acesta poate rula într-un mod ecologic”, a mai adăugat acesta.

via Reuters

  • Banditos, marţi, 14.03.2023 11:02

    Condiția este ca astfel de vehicule să fie alimentate cu combustibili sintetici. votez pozitiv!

  • petrush, marţi, 14.03.2023 11:06

    reglementarea e o aiureala. interzice dacia, dar permite lambo si ferrari. pentru inceput trebuie interzise motoarele mari si puternice.

  • quest, marţi, 14.03.2023 11:13

    alimentarea cu combustibili sintetici presupune scosterea combustibililor fosili de pe piata. ca altfel alimenteaza care cum vrea. iar o parte din motoarele actuale pot circula cu sintetici

  • bravos, marţi, 14.03.2023 11:21

    americanii au o lege care obliga introduserea a 15% bio, in combustibilul de la pompa.a dat-o obama,trump a scos-o si biden a reintrodus-o. folosesc alcool de porumb, care s-a scumpit pe piata mondiala.parca e mai rationala totusi decat la europeni.

  • Viorel, marţi, 14.03.2023 11:43

    daca tot ii trag astia cu ecologia, nu mai bine ar ecologiza combinatele detinute de bogatii lumii care polueaza inmiit fata de masinile cu ardere interna euro6.....dar normal doar nu vreti ca ei sa scoata banii, ci noi astia care reprezentam mai nimic comparativ.... Oricum chestia asta cu cresterea incalzirii globale datarata poluarii este praf in ochi.

  • Banditos, marţi, 14.03.2023 11:44

    @petrush cum zicea si @quest, nu se interzic motoarele termice (si nici cele electrice)...dar, prin mantinela, se interzice comercializarea combustibililor fosili. oricum, combustibilii sintetici vor duce la alte probleme...din lac in putz

  • o parere, marţi, 14.03.2023 11:59

    „Interzicerea motorului cu ardere internă este o abordare greșită pentru noi, mai ales când acesta poate rula într-un mod ecologic” Poate rula ecologic daca e monitorizat sa ruleze ecologic si nu se permit modificari asupra functionarii lui sau sistemului de post-tratare. Garantia de producator pentru "rularea ecologica" e in limita de 100.000 km pentru toate normele pana la Eu6 si 200.000 km pentru viitorul Eu7 cat timp producatorii nu doresc decat sa respecte minimul legal.

  • idic, marţi, 14.03.2023 12:00

    Un duș rece face bine din când în când. N-ai cum să interzici combustibilii fosili atât timp cât termicele vândute în 2034 au nevoie vreo 30-50 de ani de motorină și benzină... naturale. :) Alemanzii deja etichetează mașinile cu verde pt combustibili sintetici pt că strategia de fentare a interdicțiilor era stabilită.

  • rov, marţi, 14.03.2023 12:06

    Nu ar trebui interzise masinile termice, ci doar prezenta lor in zonele aglomerate. Vrei in oras, ori autobuz/tramvai/metrou ori masina electrica. Parcari uriase la marginea orasului si de acolo cu autobuzul sau inchiring masini electrice. Asta rezolva totul natural.

  • Banditos, marţi, 14.03.2023 12:12

    daca nu interzic combustibii fosili motoarele de dupa 2035 vor trebui sa mearga exclusiv cu sintetic, altfel ...ori sa se revizuiasca, primesc! Dar sa nu se schimbe nimic...

  • eu, marţi, 14.03.2023 12:42

    partea buna ar fi ca am putea scapa de dependenta de furnizori de petrol din tari conduse de regimuri ostile lumii libere. partea rea e ca tot nu vom scapa de poluarea aerului cu noxe si fum, care a devenit o problema majora in orase. totusi spune multe faptul ca in grupul ala de tari nu regasim o suedie, o danemarca, pe franta, pe anglia, irlanda, benelux, norvegia, insa vedem o italie traditional mai reticenta la nou, plus cateva est-europene mai putin capabile la capitolul inovatie cu precara romanie cap de lista, plus evident germania, cel mai mare producator de vehicule termice care isi apara strict interesul sau comercial si care orchestreaza aceasta asa-numita "alianta".

  • @rov, marţi, 14.03.2023 13:17

    perfect de acord. doar ca pentru asta trebuie schimbate niste mentalitati si niste obiceiuri total nesanatoase. sunt oameni (vecina mea usa-n usa, de exemplu) care desi au la indemana toate mijloacele de transport posibile, prefera sa scoata masina (suv diesel german sh cu 4 cercuri) in fiecare zi, ca sa isi duca copiii la scoli si pe ea la serviciu si se plange permanent de aglomeratie, de orele pierdute zilnic in blocaje de trafic, de lipsa locurilor de parcare, de costurile mari cu combustibilul si cu masina in general si de multe multe altele. cand ii spun sa incerce si cu stb si metrou ca vorba aia suntem ultranorocosi fata de altii si le avem chiar "la scara" imi da replica aia obosita de parvenit sarac cu duhul cum ca "atunci de ce mi-am mai luat masina?" asta e o problema grava si foarte raspandita de educatie si de constientizare a nevoilor reale. criteriile si motivele/justificarile pentru achizitionarea unei masini personale, se stabilesc inainte de cumparare, nu ulterior - aici sunt convins ca o majoritate covarsitoare a romanilor dau chix. un articol excelent, pe care va invit sa-l parcurgeti: https://panorama.ro/parcari-bucuresti-masina-mentalitate-oras/

  • @trotinet x ist, marţi, 14.03.2023 13:23

    Mentalitatea ta de olandez e larg răspândită la tine în familiei când ai tăi sunt plecați de acasă. Ceea ce-ți place ție nu-i privește pe vecinii tăi. Surpriză, și invers!!! Ei își stabilesc prioritățile lor!!!! :) Totul pleacă de la lipsa ta de educație.

  • @inexorabil, marţi, 14.03.2023 14:13

    ai filtru infundat daca nu mai simti noxele, iti intra pe o ureche si ti se colmateaza inauntru.. tu ar trebui sa ai maxim un magarus autonom..

  • xxx, marţi, 14.03.2023 14:48

    Renault au semnat cu Geely pentru motoare hibride si lângă ei a venit si Aramco (Arabian American Oil Company, profit de 160 mil $/an din petrol) care au început sa „investească masiv in combustibili inovatori cu emisii scăzute de carbon, cum ar fi metanolul și hidrogenul” O fi ceva in aer!

  • Mircea Badea, marţi, 14.03.2023 14:48

    colonia a pupat din nou piciorul stapanului..wow. ca de obicei, vestul pune profitul pe primul loc..fiindca stie ca are multi inoperabili pe care sa-i exploateze..

  • Seriff, marţi, 14.03.2023 16:52

    In Rusia se interzic?

  • unuldinmultime, marţi, 14.03.2023 17:11

    Si stie cineva cat va costa un litru de combustibil sintetic ? Si cine il va produce ?

  • jos_dinozaurii, marţi, 14.03.2023 17:25

    un motor electric si curent de la soare poate avea orice tara, in schimb vor sa controleze totul cu poluarea lor "sintetica" si motoarele din secolul trecut.

  • @papagal electric, marţi, 14.03.2023 17:37

    Textele astea cu poluarea se vor mai subția pe măsură ce vor apărea generații școlarizate cât de cât. Să arunci în piață un autoturism care a poluat de la primul km cât pentru 300 000 km de exploatare, cu șanse reale de a nu parcurge nici măcar 100 000 km, cu viitoare deșeuri periculoase cât cuprinde, pe motiv că salvezi planeta, asta da spălătură pe creier. Știe toată lumea cum să faci curent de la Soare, relativ ieftin, atât doar că nu poate fi stocat și drept urmare, nici nu va fi stocat prea curând.

  • @papagalul_afumat, marţi, 14.03.2023 19:12

    tu faceai avioane..de hartie la orele de fizica. si floricele(pe avioane) la orele de bio.

  • @17:37, marţi, 14.03.2023 19:26

    eu nu resimt nicio poluare de la fabricarea unei masini electrice. in schimb, e suficient sa deschid putin fereastra si toata otrava, noxele, praful si fumul de la termicele care trec prin fata casei mele navalesc in interior. pana sa salvam planeta, hai sa ne salvam intai pe noi, oamenii, atat fizic cat si spiritual, prin educatie, apoi ne putem ocupa si de planeta, chiar cu mai mult spor.

  • @ultimul prost, marţi, 14.03.2023 19:36

    Și nu mai bine te folosești de stradă pentru a circula și-ți cumperi casă lângă pădure decât să locuiești pe trotuar? E mai simplu pentru tine să aștepți 2086 când vom avea parc auto nepoluant? N-ai cum să fii atât de prost. Poate ești prost din interes?

  • Mihai, marţi, 14.03.2023 21:15

    Germania a demonstrat ca poate monitoriza emisiile: VAG, BMW si Daimler au avut niste softuri speciale de monitorizat emisiile. Si avand in vedere ca pedepsele si amenzile sunt foarte mici, vor face la fel in continuare. Atat timp cat profitul obtinut este mai mare decat amenda data pentru mizeriile facute, ei vot continua. Nu inteleg de ce s-a bagat Romania cand se specifica ca e vorba de masinile noi vandute. Romanii sunt obisnuiti sa cumpere toate jafurile de la germani, deci nu conteaza legal, ei pot cumpara si in 2035 tot troace BMW rupte in doua si vandute ca fara accidente.

  • @ultimul_afumat, marţi, 14.03.2023 22:59

    da ba, ne mutam toti in padure si asa dispar si padurile, afumam si topim tot imediat. asta pt ca vor unii sa-si cumpere paine cu dizalu de 2 tone.. stai jos, ai un morcov!

  • @ultimul prost electric, marţi, 14.03.2023 23:21

    Normal e să crapi pe trotuar. Stai în picioare, ai păduchi!

  • @papagal electric, marţi, 14.03.2023 23:25

    Textele samsarilor jegoși erau altele, electrica se încarcă la casă, acum locuiți toți lângă primărie. :) Și, de fapt, stați în chirie într-o garsonieră jegoasă, vă deplasați cu trotineta comandată de pe aliexpress până la reprezentanța Dacia unde căutați toată ziua vouchere rabla pentru fraierii amatori de spring. :) Schimbați lumea... oaoaoaoa :))

  • inexorabil, marţi, 14.03.2023 23:37

    Fănele (22:59), scuze că mă bag în laptele de muscă, da’ tre’ să te corectez: Q7-le pă sistem, mă-nţelegi (vi tuelv ti di ai tecnolăgi), are 2,6 tone. Deci, ce pâine? Un pachet de biscuiţi.

  • @inexorabil, miercuri, 15.03.2023 01:15

    sarac+4clase=tdi+q7

  • Seriff, miercuri, 15.03.2023 09:12

    Am consum de 5.5 diesel in oras, bun rau, o sa renunt la el cand nu vor mai scoate fabricile nori de fum 24 din 24, cand avioanele nu vor mai decola ca sa se plimbe toti in city break, cand parlamentarii vor circula toti cu Dacia Spring, nu cu S500, cand nu se vor mai construi blocuri langa blocuri intre blocuri sau blocuri in mijlocul parcului pe spatiul verde. Pana atunci DIESEL power.

  • Banditos, miercuri, 15.03.2023 09:57

    5,5%? asta fac cei ce nu stiu sa foloseasca un astfel de motor. La mine Dieselul nu consuma nici o picatura de motorina

  • @profesioniste, miercuri, 15.03.2023 11:06

    Pt că tu, de fapt, ai trotinetă.

  • Banditos, miercuri, 15.03.2023 13:48

    exact!

  • @sheriff, miercuri, 15.03.2023 14:55

    deci tu daca te vei duce in India de exemplu, te vei kk la propriu in templele lor...pt ca mizerie pe strada. asta inseamna sa ai iq mioritic...

  • @profesioniste, miercuri, 15.03.2023 21:14

    Scriem, ștergem, important e să ieșim nepătați. :) 208 e tot trotinetă.

  • Seriff, joi, 16.03.2023 09:58

    @14:55 poftim exemplu de cultura, ai macar 4 clase? Toti astia care sunteti fanatici electrice sunteti total analfabeti si veniti cu jigniri de copil de 8 ani cand nu aveti argumente intr-o discutie.