Germania pune tunurile pe Fiat: "Am descoperit un nou dispozitiv de trucare a emisiilor"
Ministrul Transporturilor din Germania susține că a descoperit un nou dispozitiv de trucare a emisiilor pe un model Fiat, însă a refuzat să ofere detalii suplimentare.
Fiat-Chrysler se transformă încet-încet în următoarea mare victimă a scandalului emisiilor. După ce Grupul Volkswagen a fost nevoit să plătească peste 22 de miliarde de euro în cazul Dieselgate, Fiat a început să aibă probleme cu autoritățile americane și europene.
Cu aproximativ două săptămâni în urmă, Franţa a deschis o anchetă judiciară împotriva Fiat-Chrysler pentru păcălirea unor teste de emisii, iar principalele vizate sunt modelele Fiat 500X și Jeep Cherokee. Acum a venit rândul autorităților germane să anunțe efectuarea unor noi teste în urma cărora ministrul Transporturilor a anunțat că a descoperit un nou "dispozitiv de trucare" a emisiilor.
Ministrul a refuzat să intre în detalii, însă cu numai câteva zile în urmă publicația germană Der Spiegel anunța că o serie de teste recente au indicat că Fiat 500X avea un sistem de tratare a emisiilor care se dezactiva la 90 de minute după începerea testelor, în condițiile în care testele standard durează circa 20 de minute.
Pentru moment, oficialii Fiat au refuzat să ofere prea multe detalii despre noul test. "Nu suntem în măsură să comentăm validitatea sau acuaratețea documentelor interne ale KBA (n.r - Autorității Federale de Transport) sau ale unor teste de emisii pe care nu le-am văzut", a precizat un purtător de cuvânt al companiei.
În plus, acesta a afirmat că Fiat 500X a trecut toate testele oficiale de emisii.
Via Automotive News
Grupul FCA ar face bine să nu se transforme într-o altă victimă a unui scandal, să zicem Dieselgate 2, pentru că nu-și permite să plătească miliarde, fără sa-i afecteze prea tare.