
Germania învinge UE: Mașinile termice, alimentate cu combustibili sintetici, ar putea fi acceptate după 2035
Comisia Europeană lucrează la un plan pentru a le permite mașinilor cu motoare termice, dar alimentate cu combustibili sintetici, să existe și după 2035. Propunerea a venit de la Germania.
Propunerea Uniunii Europene de a interzice motoarele termice, din 2035, a fost amplu dezbătută în ultima perioadă. Mai mult, 7 țări din UE, inclusiv Germania și România, s-au opus recent acestui plan.
Germania a venit și cu o soluție: o categorie separată pentru mașini cu motoare termice, alimentate cu combustibili sintetici, care să poată fi comercializate și după 2035.
Acum, UE pare că a cedat și, potrivit celor mai recente informații, lucrează la un plan pentru introducerea acestei categorii. Cu alte cuvinte, Germania a câștigat lupta.
Combustibilii sintetici sunt neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2. Pentru a se încadra în categoria de care vorbeam mai sus, mașinile ar urma să fie echipate cu sisteme care să împiedice pornirea dacă sunt alimentate cu combustibili fosili.
Printre cei mai mari susținători ai combustibililor sintetici se numără Porsche și Ferrari. Ambele mărci își doresc, pentru clienții lor, ca mașinile echipate cu motoare cu combustie internă să existe și după 2035.
via Reuters
-
xxx, miercuri, 22.03.2023 13:49
Un litru de combustibil sintetic costa acum 9€/l in 2026 estimarea era de 2€/l poate, daca cererea va creste, chiar mai puțin. Dar mașina va fi scumpa pentru „muritorul” de rând, deci tot un drac pentru noi!
-
Seriff, miercuri, 22.03.2023 15:55
Pana in 2035 sper sa se desfinteze institutia comunista numita UE, care vine doar cu aberatii.
-
unuldinmultime, miercuri, 22.03.2023 17:13
Pana la urma tot piata va trebui sa regleze adoptarea sau nu a masinilor electrice in masa. Nu o decizie impusa cu forta. Daca lumea va dori electrice si va fi cerere pentru ele, foarte bine, daca nu, nu (iar, parerea mea este ca, daca vor rezolva problema actuala cu timpul mare de incarcare si o electrica se va incarca in maxim 10 minute,cererea va creste exponential).
-
Mike, miercuri, 22.03.2023 17:25
Germanii înving UE ... HA HA HA !! Germania care luna aceasta închid 3 centrale nucleare perfect funcţionale !!! Combustibilii sintetici au preţuri exorbitante şi sunt o porcărie precum şi maşina Toyota pe hidrogen.
-
Banditos, miercuri, 22.03.2023 17:50
@Seriff, esti un copilutz de o ignorantza infioratoare. Din nefericire faci parte dintr-o tagma mai larga de astfel de specimene. viitor votant sosoaca, zic bine, nu?
-
Mircea Badea, miercuri, 22.03.2023 18:29
la puscarie cu iohanisii astia! pana produce combustibilul se consuma o gramada de resurse. iar ala tot o sa scoata noxe pe teava! niste analfabeti spagari cred ca ne pot prostii cu aberatii ilogice.
-
Seriff, joi, 23.03.2023 10:28
@Banditos, nu votez nici o Sosoaca, stai linistit, dar nici comunisti nu votez, care sa vina sa interzica dreptul oamenilor la deplasare, sa interzici vanzarea masinilor termice si sa obligi practic oamenii care vor masini noi sa isi cumpere electrice, e ca si cum te-as obliga eu pe tine maine sa mananci ce zic eu, sa dormi unde zic eu, sa faci ce zic eu. De-aia e democratie, sa poti alege, cine vrea electrica si sa doarma in parcare la Kaufland sa isi ia, cine vrea benzina sa isi ia, cine vrea diesel fiindca merge multi km sa isi ia. Despre asta e vorba, dar ce sa intelegi tu? Pun pariu ca ai poster cu Ceausescu in casa, gandirea ta ecomarxista nu te lasa sa intelegi ca nu toti oamenii sunt la fel si nevoile sunt diferite.
-
@sheriff, joi, 23.03.2023 14:59
..iar cine vrea noxe sa se duca pe venus..sau sa puna mana pe niste carti de fizica si sa inventeze tehnologii ieftine si verzi.
-
xxx, joi, 23.03.2023 15:22
Seriff fără supărare, fi atent la ce-ti spun! Aramco cel mai mare in industria petroliera a avut in 2022 un profit de 160 miliarde de dolari, atenție mă repet PROFIT 160 miliarde! Ce fac băieții aceștia scot petrol si-l prelucrează. Toate statele din lume au minim 100% taxe pe benzina si motorina, asta înseamnă ca noi dam ca taxe pe tot ce vinde Aramco in valoare de minim 300 miliarde. Libertatea ta de mișcare înseamnă ca tu plătești dublu ca sa le umpli unora conturile. Daca asta înseamnă libertate de mișcare sunt de acord cu tine! Cand/daca va fi electrica va fi la fel!
Dutz, joi, 23.03.2023 15:56Ai dreptate XXX, resursele strategice si obiectivele strategice sunt “exploatate” de companii mascota. Termenul de libertate este demult o abureala si lista de constrângeri este foooarte lunga ca sa poată cineva susține ca suntem liberi. Toate taxele si impozitele, condiționările de a deține documente de identificare, certificate, diplome, atestate, acreditări, autorizații etc. sunt pentru a controla. Pe de alta parte fără aceste “constrângeri” cred ca ar fi si un mai mare haos. Ideea este ca indiferent ca vorbim de combustibil fosili sau electricitate banii se vor colecta de către aceeași indivizi pentru același scop. Cine crede ca își va putea monta el singur panouri electrice si eoliene si va fi independent se cam amăgește. PS dar de cei care îmbuteliază apa (plata) si o vând cu profituri imense nu-i aceeași mizerie? Apa “noastră”, resursă esențială si strategică a unei țări, exploatata de corporații, nu dau nume ca se știu foarte bine.
-
Seriff, joi, 23.03.2023 15:36
@xxx ce ma intereseaza pe mine de taxele alea? Eu, ca si restul de 90% din populatie ne dorim o masina in care sa ne urcam cand vrem si sa ne ducem unde vrem fara griji. Adica fara grija autonomiei, a incarcatului si fara grija ca la 160.000 km va trebui sa schimb baterii. @14:59 legat de noxe, masinile euro 6 polueaza mega putin in comparatie cu alte surse de poluare
-
Inginer auto, joi, 23.03.2023 16:53
Pentru cine nu știu și vor sa afle : mașinile Euro oricât până la 6 poluează cat vrea constructorul până se încălzește catalizatorul. După ce se încălzește se pornește ciclul de testare și se validează norma. Euro7 va tăia scăparea prin impunerea testării de la pornirea motorului.
Citeste si
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMini își revizuiește planurile de electrificare: va oferi motoare termice și după 2030Mini își revizuiește planurile sale de electrificare din cauza ritmului prea mic al vânzărilor de mașini electrice. Motoarele termice vor face parte din ofertă și după 2030. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 aprilieMaserati Grecale primește un nou nivel de echipare de bază: motorizare mild-hybrid cu 300 CPConstructorul italian de automobile anunță un nou nivel de echipare de bază pentru SUV-ul Grecale. Acesta înlocuiește vechiul nivel GT și se numește chiar Grecale. Motorizarea este una mild-hybrid și oferă 300 de cai putere. Citeste tot
-
INDUSTRIE | vineri, 18 apriliePorsche 911 GT3 facelift este cea mai rapidă mașină cu transmisie manuală pe NurburgringPorsche a stabilit un nou record pe Nürburgring pentru mașinile cu transmisie manuală cu noul 911 GT3. Pilotul de uzină Jorg Bergmeister a reușit să înregistreze un timp de 6:56.294 cu un 911 GT3 din 2025 echipat cu transmisie manuală în 6 trepte. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieBentley Black Edition: ediție limitată la 400 de unități pentru 3 modele din gamăBentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 17 aprilieKia EV9 primește o ediție specială numită Nightfall EditionCel mai mare SUV electric din familia producătorului coreean, Kia EV9, a primit o ediție specială numită Nightfall Edition. Pe lângă accentele de design vopsite în culoarea negru lucios, ediția specială aduce și un mod Boost, care pentru câteva secunde crește cuplul motor. Citeste tot
Adică exact cum am spus. Electrificarea e o formă de revigorare a vânzărilor, un pseudoargument pentru înlocuirea parcului auto, care ar putea fi înlocuit și cu termice dacă piața insistă. :)