Germania ar putea introduce o taxă de drum din 2016
Parlamentul german a votat introducerea unei taxe de drum controversate. Aceasta va fi aplicată tuturor vehiculelor care circulă pe drumurile publice, dar cetăţenii germani sunt favorizaţi de propunerea actuală prin rambursarea costurilor la final de an.
Parlamentul german a aprobat o propunere controversată de lege care prevede o taxă de drum introdusă în Germania din 2016. Controversa din spatele acestei măsuri vine pe fondul unui criteriu discriminatoriu faţă de şoferii străini, pentru că propunerea prevede o scădere a taxelor echivalentă cu cuantumul taxei de drum pentru vehiculul înmatriculat în Germania care plăteşte vignieta propusă. Astfel, atât germanii, cât şi străinii vor plăti taxa de drum propusă de Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania, dar nemţii îşi vor primi înapoi banii printr-o reducere de taxe. Din pricina acestui caracter discriminatoriu faţă de străini, Comisia Europeană ar putea aplica sancţiuni asupra celei mai puternice economii din Uniunea Europeană sau ar putea bloca introducerea legii.
Taxa de drum din Germania a fost una dintre măsurile propuse de Uniunea Social Creştină, fiind sugerată de aceştia încă din 2013 şi aprobată şi de Social Democraţi printr-o coaliţie semnată la sfârşitul acelui an. Ministrul Transporturilor din Germania susţine că taxa este aprobată de majoritatea cetăţenilor din ţară şi că încasările vor fi folosite pentru reabilitarea şi întreţinerea infrastructurii rutiere publice. O primă estimare anunţă încasări de 500 de milioane de euro pe an, dar criticii propunerii anunţă o valoare mai apropiată de 100 de milioane de euro pe an, sumă suficientă penru reparaţia a două poduri pe an potrivit estimărilor purtătorului de cuvânt al Partidului Verde din Germania. Criticii propunerii legislative speră ca aceasta să nu fie aprobată de Curtea de Justiţie a Uniunii Europene din cauza caracterului discriminatoriu faţă de şoferii non-germani.
Pentru şoferii germani, taxa va fi achitată sub forma unui abonament anual al cărui cuantum propus este de 130 de euro. Aceştia vor primi în schimb o reducere echivalentă a taxelor aferente vehiculului pentru care a fost plătit abonamentul. Între timp, şoferii străini au la dispoziţie un abonament de cinci euro pentru 10 zile şi un abonament de 30 de euro pentru două luni. Costurile finale ar fi mai ridicate pentru străini, atrag atenţia criticii măsurii, marcând un nou argument în favoarea renunţării la această propunere în formula actuală.
Via TheLocal | Digi 24 | Sursă foto