GENEVA 2012 LIVE: Noul Mercedes A-Klasse, centrul standului Mercedes

Publicat miercuri, 07.03.2012 14:53 de Mircea Meșter

Dacă BMW Seria 1 și Audi A3 nu au avut până acum probleme cu Mercedes în segmentul compact, lansarea noului A-Klasse ar trebui să le dea ceva bătăi de cap celorlalte două mărci germane.

Standul Mercedes a fost gazda a două lansări foarte interesante. Dedicate atât fanilor mașinilor sportive, cât și celor care își doresc în garaj un model cu picioarele pe pământ, premierele Mercedes au atras jurnaliștii și fanii mărcii deopotrivă la standuri.

Prima mare premieră este noua generație a lui A-Klasse. Adio, monovolum subcompact! Bine ai venit, compactă adevărată! A-Klasse așa cum îl știți și-a pierdut liniile care l-au consacrat, Mercedes mizând pe cartea atacului direct la Seria 1, Audi A3 și Volvo V40. Lupta în acest segment se anunță foarte interesantă în următoarea perioadă, cele patru modele reușind să-și atragă, fiecare, partea de fani la salonul auto.

Noul A-Klasse, denominat sub numele de cod W176, intră în linia de design recentă a gamei Mercedes-Benz și păstrează foarte multe elemente din conceptul care a prefigurat modelul de serie. Sub capotă regăsim un motor pe benzină de 1.6 litri turbo de 122 sau 156 de cai putere (A180 și A200) sau un 2.0 litri de 211 cai care este denominat A250. Fanii motoarelor diesel se pot baza pe un motor de 1.8 litri de 109 sau 136 de cai (A180 CDI și A200 CDI) și pe A220 CDI, însuflețit de un motor de 2.2 litri care dezvoltă 170 de cai. La stand au fost prezente o serie de exemplare A-Klasse echipate cu sisteme tehnologice de ultimă generație. Ne-a atras atenția noul Digital DriveStyle App, care le permite posesorilor de iPhone să-și gestioneze verbal toate sistemele mașinii prin asistentul virtual Siri. Mai multe detalii despre noul A-Klasse pot fi văzute aici.

Al doilea membru al gamei noi Mercedes-Benz prezentat la Geneva este noul SL63 AMG, versiunea de performanță a noii generații SL. Modelul beneficiază de un V8 biturbo de 5.5 litri care dezvoltă 537 de cai putere și 800 Nm. Dacă nu vă ajunge, AMG pune la dispoziția doritorilor un kit de performanță denumit Performance Package AMG, care duce puterea și cuplul la 564 de cai și 900 Nm. Aici puteți citi mai multe detalii legate de noul SL63 AMG.

  • mog, miercuri, 07.03.2012 15:32
    hai da`o dracu...

    900 nm cuplu? ce`i?tir? le rupe mufa lu` m3 si rs5....

  • danutz9393, miercuri, 07.03.2012 15:45
    @mog

    SL 63 nu are ca rivali pe m3 si rs5 ... ar trebui sa citesti mai mult inainte sa faci astfel de afirmatii :P PS: Motoarele supraalimentate din ultima vreme au valori ale cuplului destul de mari si de la turatii joase, si aici nu ma refer la cele de TIR

  • ScorpyonVAG, miercuri, 07.03.2012 17:34
    @

    Motorul ideal. Benzina si cuplu de diesel. Nici nu pot sa imi imaginez ce forta are. Adica la cuplu este asa: 1.9TDI este un motor destul de puternic, trage bine motorul, iar la SL AMG, ar fi puterea a 4 motorizari 1.9TDI la cuplu, pus pe o caroserie de aceeasi greutate. Super.

  • ALEX, miercuri, 07.03.2012 20:15
    @mog

    SL AMG concureaza cu M6, performante egale, trebuie sa le vedem pe un circuit sa vedem care este mai tare, un minus la design pentru un AMG cu ledurile alea, urat, in rest fiecare cu gustul sau, mie imi place M6. Mercedes A este expus cu un pachet estetic, arata bine per totat dar lateralul este gen Ibitza, linia laterala nu are nici un dumnezeu, parca este desenata de un incepator, spatele aduce putin a citroesn DS. SLK frumos.

  • ALEX, miercuri, 07.03.2012 20:17

    Eu as alege BMW seria 1 cu pachet M vedeti in video ce bine arata :http://www.bmwblog.ro/2012/03/07/geneva-2012-bmw-125i-cu-piese-m-performance/

  • litiu, joi, 08.03.2012 11:34

    ok adevrate rachete pt circuit,dar ceva inovativ vreo hibrida vreo electrica nimic?ca de motoare de tir suntem satui..

  • un oarecare, joi, 08.03.2012 16:18

    Parerea mea ca Mercedes in ultimul timp isi bate joc de design.A facut un E classe oribil(2009-2012), un Ml execrabil(2012), etc.Motorizarile sunt sub concurenta, slabe si consuma mult.Chiar nu inteleg de ce nu as alege orice altceva la banii aia.Se leaga de o istorie dar au ramas rau de tot in urma.Se simte diperare in masinile lor.Fratilor faceti schimbari ca nu ajungeti nicaieri asa.Pacat, candva chiar faceati masini frumoase!