GENEVA 2012 LIVE: Duel între premierele brandurilor iconice - Mini şi Smart
Smart şi Mini, subsidiarii celor mai importante branduri premium germane, ş-au disputat publicul prezent la Geneva. Smart a propus Fortwo facelift, iar Mini a venit cu Countryman JCW şi Clubvan.
La Salonul Auto de la Geneva principalii actori din segmentul mini premium, Mini şi Smart, au dus o luptă în secret, încercând să atragă fiecare un număr cât mai mare de jurnalişti. Subsidiari a două dintre cele mai importante branduri premium germane, Mini şi Smart au lansat modele noi şi concepte inovative.
Mini Clubvan şi Countryman JCW
La standul Mini, publicul a s-a înghesuit să vadă primul van premium, mai exact Clubvan Concept, o maşină dezvoltată pe platforma lui Clubman. Diferenţa exterioară notabilă este legată de geamurile laterale care se transformă în panouri opace din plastic. Pentru a adânci ideea de maşini utilitară, Mini Clubvan vine cu şase puncte de ancorare şi cu frânghii elastice pentru asigurarea stabilităţii pachetelor transportate.
Alături de propunerea utilitară, Mini a adus şi primul produs John Cooper Works cu tracţiune integrală. Este vorba despre Mini Countryman JCW, programat să ajungă pe piaţă în toamna anului în curs cu un motor de 1.6 litri complet regândit, gata să dezvolte 218 CP şi un cuplu maxim de 280 Nm (300 cu overboost). SUV-ul celor de la Mini accelerează în doar 7.0 secunde de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă atinsă este de 225 de km/h. Toate acestea în condiţiile unui consum mediu anunţat de producător de 7.2 litri/100 km.
Smart Fortwo facelift
La standul Smart, Fortwo a primit încă un facelift, modelat după aspectul versiunii electrice a acestui model. Modelul are un aspect mai sportiv, graţie barei faţă redesenate şi relocării siglei Smart pe grila faţă. Posteriorul modelului se mândreşte cu o nouă bară spate, care integrează un difuzor de aer şi două evacuări centrale. Bara de protecţie faţă integrează un set de proiectoare de ceaţă sau LED-uri pentru luminile de zi.
În ceea ce priveşte motorizările, toate au trei cilindri şi 1.0 litri şi emit mai puţin de 120 de grame de CO2 pe kilometru.
Alături de facelift s-a aflat şi un produs inovativ al casei de tuning Brabus. Botezat Brabus Smart Fortwo Electric Drive (ED), conceptul este construit pe baza versiunii 100% electrice a noii generaţii a modelului de oraş. Dacă aceasta are sub capotă un motor electric de 75 CP şi 130 Nm, varianta Brabus urcă până la 82 CP şi 135 Nm. Brabus nu aminteşte nimic de autonomia rezultată în urma modificării puterii acestui motor.