General Motors pune lacatul pe usa Saab

Publicat vineri, 18.12.2009 16:09 de Bogdan Mirică, Sebastian Toma

General Motors a anuntat ca va inchide toate operatiunile subsidiarului sau suedez ca urmare a esuarii negocierilor de preluare, desfasurate cu Spyker.

Desi mai multe nume importante din industria auto, printre care Koenigsegg, chinezii de la BAIC sau olandezii de la Spyker, s-au aratat interesate de soarta constructorului suedez Saab, General Motors a luat o decizie socanta, dar asteptata de majoritatea specialistilor. Marca suedeza a pierdut 241 de milioane de euro in ultimul an si a vandut doar 93.000 de unitati la nivel global. Cei de la GM declara ca inchiderea marcii Saab este una dintre cele mai dificile decizii pe care au fost nevoiti sa le aplice. Cei 3.400 de angajati Saab din Suedia vor ramane fara un loc de munca dupa inchiderea operatiunilor.

Esuarea negocierilor cu Spyker, ultimul constructor ramas in cursa pentru preluarea pachetului de actiuni, i-au determinat pe americani sa anunte astazi demararea procesului de inchidere a operatiunilor Saab. In timpul negocierilor cu cei de la Spyker, au aparut anumite divergente intre acestia si oficialii GM, elemente care nu au putut fi rezolvate ulterior. Spyker era ultima sansa a marcii Saab sa supravietuiasca, dar producatorul de supercar-uri exotice a renuntat in ultimul moment la aceasta achizitie din cauza unor neintelegeri dintre acestia si General Motors, desi unele voci acuzau probleme financiare la Spyker.

Subsidiarul grupului din Detroit va trebuie sa dea ordin de inchidere tuturor diviziilor sale si sa se pregateasca de un sfarsit, care cu siguranta va ramane viu in istoria industriei auto. General Motors regreta ca nu a reusit sa incheie tranzactia cu cei de la Spyker si precizeaza ca inchiderea marcii Saab nu va fi o procedura de lichidare fortata sau de insolventa si ca vor incerca sa inchida operatiunile producatorului suedez intr-un mod ordonat si responsabil. Din cei 62 de ani de existenta ai marcii Saab, americanii de la General Motors au fost la "carma" timp de doua decenii.

Via | AFP (inreg.)

  • McLaren, vineri, 18.12.2009 16:23
    pacat

    Pacat. Un constructor cu traditie a disparut.

  • ignis, vineri, 18.12.2009 16:28
    s-a dus

    Uide cum dispare un constructor cunoscut si cu traditie, in timp ce marci "obscure", recte Dacia au cresteri de vanzari pe timp de criza. Totul este piata, economie. Masini "bune", "rele" sunt eufemisme. Conteaza daca se vinde ori ba. Daca face profit sau nu.

  • vlad, vineri, 18.12.2009 16:41
    gramatica...

    atentie cu negarea negatiei... "nu va trece neuitat in istoria industriei auto"

  • cozappz, vineri, 18.12.2009 17:00
    Credibilitatea GM e varza

    "GM mai vinde Opel? Dar poate nu-l vine, il inchide. De fapt, era vorba de Saab." Nimic din ceea ce vine de la GM nu mai este credibil, asa ca o sa vedem luni ca GM nu numai ca nu inchide Saab, ba il si pregateste cu noi modele.

  • Ztele, vineri, 18.12.2009 17:06
    SAAB

    Ca posesor de Saab, ma bucur nespus ca au ramas masini gen Kia, Hyundai, Seat, Skoda, Chevrolet... ohoo, am de unde alege! SAAB nu a murit. SAAB nu va muri niciodata.

  • MF, vineri, 18.12.2009 17:59
    Pacat

    Mare pacat! Un leader in domeniul sigurantei rutiere, un constructor de masini cu personalitate, o legenda. Sper sa reinvie cum s-a intamplat cu MG care era aproape mort.

  • Life, vineri, 18.12.2009 18:25
    Incompetenta

    Incompetenta la nivel inalt la GM.

  • razvan, vineri, 18.12.2009 19:52
    pacat

    Saab e o marca care nu trebuia sa aiba parte de asa ceva. Rusine GM care nu au stiut sa gestioneze situatia atata timp. Acum macar daca o vindeau pe nimica, macar marca ramanea.

  • Ienăchiţă Văcărescu, vineri, 18.12.2009 20:43

    Scriem la gazetă sau suntem pe maidan? Păcat de SAAB. Cei de la GM şi-au bătut joc de imaginea acestei mărci până nu a mai rămas nimic din ea (9-2x, 9-7x). Fan SAAB 9-5 Aero.

  • dannn, vineri, 18.12.2009 21:09

    pacat ca o marca cu traditie moare iar altele de duzina ca geleey,bayc,sayc cum dreaq leo mai zice prospera.rusine.altii s-au chinuit sa inventeze centuri de siguranta,sisteme turbo,4 x 4,etc si altii le iau dea gata.rusine GM

  • slv83, vineri, 18.12.2009 21:13
    un fleac......l-au ciuruit

    GM si politica lor fulminanta!Sua si varful economic mondial,Leamon Brothers si marele Enron!Niste tampiti......!

  • schumi, vineri, 18.12.2009 21:23
    Mare pacat!!!

    Asteptam minunea reinvierii :).

  • Adrian, vineri, 18.12.2009 23:00
    Rusine

    s-a produs vreun model de 9-5 ( 2010) ? daca a fost cumparat.. e un mare norocos posesorul. Pacat de Saab , rusine GM

  • ccc, vineri, 18.12.2009 23:12
    Pacat desigur

    Dar totusi care dintre voi are Saab? Sunt convins ca multi ati prefera o masina germana. Deci chiar daca este pacat de marca aproape nimeni nu cumpara.

  • Maka, vineri, 18.12.2009 23:58

    Asta e solutia finala pentru experimentele care au ramas nise precum Saab, Volvo si foarte pe aproape , Alfa Romeo (inca se mai chinuie Fiat pentru ca mai are bani) si Lancia. In aceeasi caruta au fost pana de curand Jaguar si Rover; Mini a scapat ca prin minune pentru ca a incaput pe mana BMW la timpul potrivit. Nu e drept pentru puristii senzatiilor pe 4 roti dar economia are propriul sau mecanism sanitar. Sa speram ca asta e o lectie din care macar marcile ramase in picioare vor invata ce trebuie.

  • NeoGalaxy, sâmbătă, 19.12.2009 01:10

    In comparatie cu fraierii de mai sus care se dau mari admiratori SAAB dar care nu au apreciat niciodata aceasta firma si nu vor aprecia niciodata o firma de nisa, eu personal nu pot sa spun decat un singur lucru: SAAB nu s-a adaptat conditiilor schimbatoare, dinamice si mai ales foarte foarte neclare, numita intr-un singur cuvant, natura umana. Masini bune, masini foarte bune sunt chestii irelevante, concepte abstracte care nu pot platii salarii, materia prima si nici macar curentul folosit pentru producerea acestor modele... daca aceste model nu sunt clar pozitionate, nu au preturi tentante sau daca vreti, o oferta competitiva. Asa cum spune si Maka, SAAB doar este inceputul, Volvo, Alfa Romeo, Lancia alaturi de multe altele, au o sansa de a disparea daca nu se vor adapta cerintelor clientilor. Eu nu spus ca este bine ca SAAB a dat faliment, ca este bine sau ca doream asa ceva ci pur si simplu ca industria auto este intr-un moment de cumpana, urma ca in cativa ani toata specia umana sa se afle intr-un moment de cumpana mult mult mai important decat o simpla marca de masini. Evident... doar prostii se gandesc la viitorul speciei umane, doar prostii spun ca lucrurile merg prost si ca sfarsitul nostru ca specie nu este chiar asa de departe pe cat credem. Adevarul este ca macar asa, pusi in fata unui final asteptat de multi ani, poate vor avea curajul de a face ce trebuie, nu pentru noi si nici pentru copiii nostrii, ci pentru copiii copiiilor nostrii. Poate va da de gandit aceasta posibilitate, eu personal pot spune ca in fata unui posibil sfarsit urat rau de tot... personal nici nu ma stresez cu disparitia unui "dinozaur" auto. Weekend placut in continuare, doresc sa urez pe aceasta cale celor din echipa Automarket cat si fanilor acestui site, cele mai sincere urari de bine, multa sanatate si fericire! Sarbatori Fericite!

  • Devorattor, sâmbătă, 19.12.2009 01:11
    Doliu in lumea auto!

    SINCER SA FIU, AM SI ACUM SENZATIA SI SPERANTA CA DOAR E UN VIS URAT! Sunt con stient ca Saab a fost o marca de nisa, dar isi poate inchipui cineva un peisaj auto compus numai din masini si branduri comerciale? cata lipsa de cultura trebuie sa ai ca sa nu apreciezi o asa masina? Sincer sa fiu, ma bucur ca sunt destul de multi romani in asentimentul meu, multi romani care admira Saaburile, DAR: daca tot ati respectat si laudat aceasta masina, de ce doar 0,01% dintre voi s-au decis sa-si cumpere un Saab, iar restul s-au limitat tot la BMW, Mercedes, Audi, VW, Alfa Romeo.../

  • ian, sâmbătă, 19.12.2009 10:18

    da, totul are un inceput si...un sfarshit.deci lucrurile se precipita ,vorba ceea,,nici timpul pare a nu mai avea rabdare cu oamenii,,istoria oricum se fabrica la fel ca si criza eco.sperantele intr-o insanatoshire sunt...nefondate si...stati linishtitsi ca si bmw, mercedes etc. isi vor gasi intr-o zi sfarshitul.rasa umana la fel ca-n intreaga istorie a cunoscut progresul dupa care s-a surpat sub propria greutate cauzata de cresterea imoralitatii , perversitatii si lacomiei.

  • weqa, sâmbătă, 19.12.2009 10:22

    vin chinezii frate!pericolul rasei galbene e...aici

  • Negru Imparat, sâmbătă, 19.12.2009 12:04
    trist dar adevatat

    Uite asa se intampla in lume cu producatorii care dau dovada de prea mult bun simt, responsabilitate, grija fata de client si mai ales cu cei care produc masini foarte durabile, mult prea durabile pt economia de consum nesimtit din ziua de azi. Saab avea o problema inca din anii '80, inainte sa-i preaia GM: fabricau masini atat de fiabile, incat ramaneau cu milioane de piese nevandute. Asta e: ca mare constructor auto, nu vinzi piese si te rezumi doar la masina, nu faci profit. Nu faci profit, te mananca shacalii (adica directorii de la General Motors)

  • 900, sâmbătă, 19.12.2009 14:00
    trist...

    Si uite ca s-a intamplat ceea ce asteptam de multa vreme, dar am sperat din tot sufletul ca nu se va intampla. Din pacate GM n-a stiut niciodata ce sa faca din SAAB. Au distrus spiritul creativ al acestui producator, au inlocuit tehnica inovativa a suedezilor cu platformele de Opel, au incercat sa aduca noi modele, dar rezultatul a fost un fiasco. Nu au inteles niciodata ca nu poti vinde Si uite ca s-a intamplat ceea ce asteptam de multa vreme, dar am sperat din tot sufletul ca nu se va intampla... Din pacate GM n-a stiut niciodata ce sa faca din SAAB. Au distrus spiritul creativ al acestui producator, au inlocuit tehnica inovativa a suedezilor cu platformele de Opel, au incercat sa aduca noi modele, dar rezultatul a fost un fiasco. Nu au inteles niciodata ca nu poti vinde un Subaru Impreza (pe care au pus sigla SAAB si l-au numit 9-2x, model ce a rezistat doar doi ani. A fost produs in Japonia, pana si elementul tipic de Subaru a fost pastrat: motorul boxer, fiind ignorat faptul ca un SAAB adevarat are motor de 2 l turbo) sau Chevrolet Trailblazer (numit 9-7x - a rezistat mai mult de doi ani? In afara de sigla, o masca de radiator desenata in gen SAAB... a ramas cam totul neschimbat) ca fiind masini SAAB autentice si cu preturi ca atare. Au vrut sa aibe o firma europeana cu o imagine puternica, dar au inteles la fel de mult din ea precum acel taran bavarez care s-a imbogatit brusc si, ca sa impresioneze lumea, si-a cumparat un Rolls Royce nou, l-a transformat in camioneta, i-a pus un motor imens de Chevrolet si cara cu ea fan si gunoi de grajd (este un caz real, Rolls Royce a incercat sa cumpere inapoi masina cand a auzit de planurile taranului, dar n-a avut cu cine discuta. Prin urmare l-au pus pe lista clientilor interzisi, macar sa nu mai poata comanda un Rolls Royce nou de care sa-si bata joc). Faptul ca GM nu stie ce inseamna cuvantul imagine a fost demonstrat clar si de spectacolul cu Opel. La SAAB au incercat sa schimbe tactica, pentru a nu mai fi aratati cu degetul de toata lumea, insa... aceeasi Marie cu alta palarie. Si-au creeat in 2009 o imagine de milioane... Sunt curios ce va fi in viitor cu ei. Pacat, foarte mare pacat. Nu imi ramane altceva de facut decat sa-mi protejez SAAB-ul cat mai bine pentru a putea savura cat mai mult timp privilegiul de a pilota aceasta masina minunata... Am observat ca de ceva timp nu s-a mai scris nimic la rubrica „Stiati ca“. Va rog foarte mult sa dedicati acolo un articol despre cel ce a fost SAAB... sunt mult prea putini oameni care au auzit de acest producator, iar cei mai putini stiu despre contributiile sale in lumea automobilistica pana cand a fost acaparat, spalacit si distrus de GM. Acum 20 de ani, cand au fost preluati de GM au fost intr-o situatie critica, insa imaginea SAAB era una intacta iar masinile lor aveau un caracter puternic si o serie de solutii tehnice deosebite. Ar fi trist sa nu aratati cititorilor dumneavoastra faptul ca SAAB n-a insemnat doar probleme, GM si faliment. Va multumesc.

  • Cosmin, sâmbătă, 19.12.2009 14:28
    M**E GM

    Inchid Saab ca sa pastrezwe marci cu traditie ca Buick, Cadillac, Chevrolet si GMC... cand o sa vreti sa cumparati un Chevrolet sa va aduceti aminte ca din cauza cui s-a inchis saab

  • lucian, sâmbătă, 19.12.2009 15:02
    Un rahat de companie GM !!!

    Am avut placerea sa conduc 9-3 si 9-5 lucrand la un dealer auto. Niste MASINI comparativ cu Mercedes clasa C sau E, BMW seria 3 sau 5, Audi A4 sau A6. Am facut atunci un studiu de piata si la clasa lor premium, dotarile din standard si bineinteles pretul nu aveau cu cine concura. Si am sa va dau un singur exemplu: 9-3 avea 10 airbaguri in standard, asta la nivelul anului 2003-2004. In plus masinile sunt mai exclusiviste, nu vei gasi 2 intr-o parcare. Cat despre pret va las sa decideti siguri daca aproximativ 21.500 de euro, e chiar o avere pe un 9-3 foarte dotat. Poate nu sunt multi care stiu ca Saab constructor suedez a pornit ca si constructor de avioane, cu tot felul de furnizori care mai de care mai excusivisti ( lemnul din interior care se gaseste numai intr-o anumita padure, cu piele luata de la o anumita ferma etc ). Cei care au condus un Saab stiu la ce ma refer cand zic de " cheia de contact ", pozitionarea acesteia ca la super masini. Pot spune ca sunt dezamagit de aceasta MEGA SUPER companie de kko, care a luat o decizie foarte proasta prin inchiderea Saab-ului. Si inca ceva: RESPECT pentru posesorii de Saab, chiar merita.

  • clau, sâmbătă, 19.12.2009 16:19
    amerika sucks

    americanii sunt cei mai parsivi din lume, asta sa o stiti de la mine! nu ca sunt eu cineva, dar dupa cativa ani de state, va pot spune asta..pacat ca nu s-a implicat putin guvernul suediei. pacat, mare pacat! cei mici dispar,iar cei mari se fac si mai mari..

  • tibi, sâmbătă, 19.12.2009 16:28
    devorrator

    ai dreptate mane, daca iti place saab, iati un saab, nu te gandi ca sunt scumpe piesele, caci nu se strica toata ziua ca la masinile de rand. sau fi mai exclusivist daca iti permiti o masina premium, nu-ti lua mertzan ca tot taranu. dar de, saab e pentru cunoscatori, tre' putina cultura, dar de unde?! respect pt proprietarii de saab!

  • ady, sâmbătă, 19.12.2009 16:48
    saab

    asta se intampla cand masinile nu mai sunt construite de ingineri, si au ajuns economistii sa le fabrice

  • Catalin D., sâmbătă, 19.12.2009 20:15
    ... pacat...

    Adevarul e ca managementul GM se caca pe dumnealor sa salveze industria auto americana. Nu dau 2 bani pe ce se intampla in Europa si nu-si dau seama ca promovand in continuare masinile lor de rahat, vor disparea in cele din urma. Asa le trebuie! Pacat de SAAB totusi... GM s-au bagat foarte mult in filosfia lor si au stricat mult calitatea interioarelor cel putin. Ergonomia a fost pastrata, insa materialele din interior sunt mai slabe comparativ cu concurenta - Audi, BMW, Mercedes. Inca ceva, platforma Opel modificata pe care se construieste noul 93, e o platforma foarte buna, deci nu au facut numai lucruri rele. Am Saab 93 din 2005 si nu-l dau pe niciun BMW sau Audi din aceeasi perioada. In Romania nu sunt apreciate Saab-urile deoarece nu este apreciat bunul simt in general. Aici sunt apreciate "beamveurile" si manelele! Si, asa cum a spus cineva mai sus, SAAB nu va muri niciodata!

  • Cris, sâmbătă, 19.12.2009 20:52
    Saab

    Mare pacat! Uzina Saab nu trebuia sa fie inchisa. Noul Saab 9.5 arata foarte bine si era un pas inainte comparativ cu generatia anterioara. Sigur Saab va renaste intr-o zi. Respect Saab.

  • LUCCI, duminică, 20.12.2009 00:47
    MADE IN U.S...REEA

    Cosmine,cine viseaza ca daca ia un Chevolet in Europa ,e masina americana ,sa se duca sa intrebe la Seoul. Stiti ca Aveo sedan are toata directia de Cielo?,,Avem masini noi...''.Aveti pe dracul sa va ia, cand de fapt ne dati acelasi Daewoo Racer cu o alta tabla pe deasupra.

  • Anetta, duminică, 20.12.2009 01:46
    GM, un balaur infect

    Nici acum nu-mi vine sa cred, e cel mai mare dezastru de la primul automobil incoace! Stiu ca veti spune ca suntem prea mici, dar trebuie sa facem ceva, macar sa convingem guvernul suedez sa mai faca un mic sacrificiu! Pacat, eram si inca sunt innebunita dupa Saab 9-1, astept de peste 1 an de zile sa apara pe piata, era un prototip garantat 99% sa dea clasa la Audi A3 sau bmw seria 1! Masonii de la GM au jucat teatru atunci cand au declarat ca s-au chinuit cat de mult au putut sa mentina si sa vanda brandul (voi chiar ii credeti). Interesul lor este sa puan cruce industriei auto europene, la fel au incercat si cu MG Rover, Jaguar, urmeaza acum Volvo si Lancia, o sa vedeti! Vor sa ramana doar 7-8 marci pe piata globala si alea controlate de maxim 2-3 mega-grupuri. Sunt niste nenorociti americanii astia, in momentul asta cred ca as impusca fara scrupule pe cativa manageri umflati de la GM! American cowards, shame of you!

  • Di Livio, duminică, 20.12.2009 12:54
    mai terminati dracului cu Saabu vostru

    bah frate, eu nu inteleg ce aveti voi cu marca asta de masini de pensionari? nu va uitati la fata lui 95 ala, nu vedeti ce design imbatranit are? mi se pare si normal sa de-a faliment! pai cine sa-si mai cumpere fratilor saab in 2008 si 2009, decat cateva mii de batrani cu bani dar senili? saab si volvo sunt masini de mers la pescuit cu ele, un barbat care se respecta iar fi si rusine sa-si duca prietena acasa cu un Saab 93 daca are bani de Bmw seria 3 sau Audi A4!!! Am bmw316i din 99 si va spun cu mana pe inima ca nu l-as da nici impuscat pe ciudateniile alea de masini! f bine ca dispare saab, abea se mai face curatenie, acum urmeaza volvo! :))

  • Dreagosh, duminică, 20.12.2009 14:15
    oare ce mai urmeaza?

    Ar mai fi totusi o solutie pt salvarea acestui brand de valoare: sa se lase convinsi odata nesimtitii aia din guvernul suedez sa nationalizeze compania! E singura solutie care ar mai sta in picioare! Am inteles ca majoritatea parlamentarilor suedezi au votat impotriva nationalizarii marcii si ma intreb cum naiba se poate asa ceva? Ori corectitudinea scandinava a ramas doar un mit, ori politicienii lor sunt duysi cu pluta rau, frate! Cat de iresponsabil sa fii tu, ca politician incat sa-ti lasi calcat in picioare una din cele mai mari mandrii ale tarii tale: automobilul Saab! Suedezii ar trebui sa fie constienti de faptul ca IN REALITATE, GM NU S-A OSTENIT DELOC SA VANDA SAAB! Numai in presa au fost anuntate minim 20 de oferte pt preluarea actiunilor firmei, dar din atatea oferte n-a ramas niciuna in picioare? mai lasat-o jos bre americani cretinic c-a inceput sa macane! Cine mai pune botul la vrajelile lansate de GM? In realitate, astea sunt intentiile gigantului american: sa elimine, pe cat posibil, concurenta constructorilor auto din europa. Dupa ce au pus cruce Saab, probabil vor urma: Volvo, Lancia, poate chiar si Porsche... Suntem cu totii victimele globalizarii excesive! Pacat de posesorii de Saab: am cunoscut cativa si sunt printre cei mai seriosi, civilizati si manierati soferi ever!

  • Ztele, duminică, 20.12.2009 17:44
    exact!

    @Di Livio: eu am 9-5 2.3 Turbo 185 cp din 2003, doresti sa facem o comparatie head-to-head la dotari, performante, confort sau fiabilitate intre masina mea si masina ta de spalat?

  • CT-26-REO, duminică, 20.12.2009 19:31

    Rog incultii sa se abtinaDi Livio, tind sa cred ca nu ai condus niciodata in viata ta un Saab de vreme ce debitezi asemenea aberatii. A doua varianta ar fi mult mai grava decat prima: daca totusi ai mers cu un Saab, tu suferi serios la capitolul cultura si rafinament. Pt cultura ta automobiolistica ar fi bine sa dai un simplu search pe google la cuvantul cheie "saab inovatii" si ai sa t convingi cate lucruri noi a adus firma asta lumii auto in general. Nu contesta nimeni isteria bmw-ului de la noi din tara, dar din pacate oamnii ca tine au hard diskul prea mic ca sa stocheze informatii pretioase si despre alte masini.

  • Beewhore, luni, 21.12.2009 09:54
    @ Di Livio

    Bai copile, tu nu ai nici macar permis de conducere. Dupa modul de exprimare nu ai mai mult de 16 ani, sau daca ai, ai IQ-ul cu ceva mai ridicat decat pulsul! Singurul lucru pe care nu l-ai schimba e CD-ul cu manele din "empetreipleier", i-ti spun eu! Nu inteleg ce cauti tu intr-o discutie legata de Saab. Am tot respectul pentru BMW, insa in Romania, aceasta marca e asociata cu astia ca tine din pacate. Nu stii la ce ma refer? Da un search pe google la "atlas de mitocanie urbana". Saab, chiar si asa "ciobit" de GM, este un brand de mare valoare.

  • AndreiRN, miercuri, 23.12.2009 11:54
    Saab

    Saab a fost incapabil sa produca o masina pt placul publicului. Toti ii plang dar nimeni nu vrea sa cumpere unul. De la inceput a fost o firma subventionata de guvern trecand de la avioane militare la masini prea scumpe pt ce ofereau. GM le-a mai dat o sansa prelungindu-le viata dar nu au fost capabili sa se redreseze. Daca toti angajati renuntau la 50% din salariu si faceau masini bune era alta povestea dar asa .... isi merita soarta.

  • Roxana, luni, 28.12.2009 01:53
    un altul care se crede destept...

    @AndreiRN, populatia nu cumpara Saaburi din 2 motive: 1.lipsa de informare; 2.lipsa de cultura. Tu din care categorie faci parte?

  • @di livio, miercuri, 30.12.2009 11:57

    Ai mers vreodata cu un Saab ? cu siguranta nu..si nu, ptr ca faci parte din categoria posesorilor de pisicute, ursuleti care cumpara cazane pe 3500-4000 euro si asa ajung mari fani BMW peste noapte. Si sa nu uiti un lucru pentru cultura ta generala(daca exista)... Saab a facut multe inovatii in domeniul auto de care tu te bucuri la BMW.

  • @ Andrei RN, miercuri, 30.12.2009 12:07

    AndreiRN, Roxana ti-a oferit 2 variante in care cu siguranta te regasesti(cel putin 2). Dar oare stii ca inginerii suedezi au avut propuneri ptr viitoare modele Saab, design, finisaje care au ramas doar in stadiul de proiecte, schite si cu costuri mult mai reduse decat cele propuse de GM? Si GM ce a facut? a scos un 9-2x care numai Saab nu era, sau un 9-7X anemic..fac parte din lumea SaaB

  • AndreiRN, luni, 11.01.2010 18:45
    Saab

    Daca numai jumatate din cei ce vreti sa suportati Saab ati merge la deeler si ati comanda unul nu ar mai fi nevoie sa se inchida fabrica dar realitatea este ca au facut masini care nu ofereau nimica de valoare publicului. Zeci si zeci de Saaburi stau in cimitirele de masini si nimenu nu le vrea nici macar pt $500. Pt ca nu fac bani astia. Dar asa place unora cu educatie socialista sa suporte pe cei ce nu se pot suporta singuri. Donati fiecare cate 1000 de euro catre Saab si va ramane deschis ca eu m-am saturat sa le dau bani din buzunarul meu.