General Motors: Producția de mașini electrice va crește cu 600% în 2022
Americanii de la General Motors încep în forță ofensiva electrică și anunță o creștere a producției de mașini cu zero emisii cu 600% în 2022. Până la finalul anului 2023, GM vrea să livreze 400.000 de vehicule electrice în America de Nord.
Recent, startup-urile Rivian și Lucid au început livrările de mașini cu zero emisii, dar tot Tesla rămâne etalonul în ceea ce privește vânzările de vehicule cu zero emisii pe piața din America de Nord.
În contextul acestei presiuni crescute, celelalte companii auto se văd nevoite să reacționeze de îndată, și nu oricum. Spre exemplu, General Motors a declarat deja că vrea să prindă din urmă Tesla, din punct de vedere al vânzărilor, până în 2025.
Într-o discuție cu investitorii, Mary Barra, CEO GM, a declarat că în 2022 vrea ca producția de SUV-uri și pick-up-uri electrice să crească de la 7.000 la 46.000 de unități. Ca o comparatie, în al patrulea trimestru al anului trecut, GM a comercializat 26 de vehicule electrice.
Mai mult, până la finalul anului 2023, General Motors vrea să livreze 400.000 de mașini cu zero emisii în America de Nord.
Până acum, GM a primit în total aproape 200.000 de rezervări pentru GMC Hummer EV și Silverado EV. Producția celor două modele cu zero emisii va crește de la 3.800 la 21.000 de unități, iar cea a lui Cadillac Lyriq la 25.000 de unități. Furnizorii au fost deja anunțati de aceste cifre îndrăznețe.
Nici conaționalii de la Ford nu se lasă mai prejos. În următorul an, compania din Dearborn țintește o creștere a capacității de producție, pentru mașinile electrice, la 600.000 de unități.
via Reuters
-
inexorabil, joi, 10.02.2022 14:10
Hahahahahaha! Râd cu poftă…Nu te vei dezminţi în veci de veci, Făneluşule: “rotiţă-rotiţă-rotiţă…”.
-
Kirotractor, joi, 10.02.2022 14:47
Ați cam dat-o-n bară iară, AM -- o cheamă Mary BaRRa și nu Bara pe androida din RenCen. Dincolo de glume (nu-s grammar-nazi, dar un pic de self-respect nu v-ar strica), frenezia repetării obsedante a pseudo-știrilor ăstora cred că va avea efecte opuse celor urmărite. OK, voi le preluați doar -- nu vă jignesc totuși inteligența făcăturile astea?! Ex. de întrebare retorică: de ce să nu comparăm alea 400.000 BEV-uri promise cu 26, că iese procentul progresiv/ist mai bun.... sau cu zero mai bine, să iasă un infinit la sută. :-) Rămân totuși convins de cruda realitate viitoare a blocării de la sine a electro-maniei la atingerea a max. 10% din parcul auto global. Atunci va suna ceasul deșteptării. Tardiv poate, fiindcă e plauzibil și ca parcul auto să fie redus de fapt la 10% din cel de-acum, iar mai mult de 10% dintre trăitori vor fi ajuns deja noduri într-o rețea centralizat-controlată, cu update-uri over-the-air și la nivel celular. Ne - adică VĂ așteaptă vremi interesante, primitivul de Je fiind fericit că sigur nu le mai apuc.
-
@inexorabil, joi, 10.02.2022 16:46
Nu e cerere, de asta se dezvolta motoarele diesel. Daca era cerere pentru electrice, citeai cum majoritatea producatorilor se orienteaza catre dezvoltat platforme noi pentru electrice, vedeai cum toti anunta ca devin 100% electrici pana in 2030, si ca vor sa vanda mai multe electrice. Dar eu citesc zilnic ca se dezvolta noi motoare diesel, se deschid noi benzinarii special pentru cererea mare de diesel, procentul de masini noi vandute cu motoare diesel e in crestere, deci clar viitorul e dieselul. Succes!
Dutz, vineri, 11.02.2022 04:07Tu chiar nu poți sa înțelegi chestii simple??? Hai sa le luam băbește… pentru ce sa facă benzinării ca sunt suficiente, chiar prea multe… ce sa le mai facă la motoarele diesel și pe benzina ca la 2 litri avem 200 CP și peste, adică mai mult decât suficient pentru o deplasare de la A la B… normal ca citești despre electrice ca astea-s pe val (dar nu din cauza ta ca nu-ți permiți), dar unii deștepți le fac flexibile adică dacă o sa cadă in bot electricul (maxim 2 ani) se revine ușor și rapid la varianta inițială. Când tu o să ai electrică și doar electrică 2-3 ani mai vorbim, pana atunci ești doar un exemplu de roboțel programat sa aplaude… In faza actuala Electricele comparabile cu 90% din parcul auto actual european nu exista (zero barat). Electricele actuale sunt scumpe, grele, fără autonomie și fără viitor, adică uzate moral (ca sa citez un mare filozof). Vezi câte Tesla 3 sunt de vânzare înmatriculate in 2021… cum naiba? Dacă s-au bătut la coada sa-și ia una (la 60.000 sau 70.000 de euro), le vând după nici un an??? Multe nu au nici 15.000 km și se vând cu 40.000 de euro!!! Așa ca dacă ai avea posibilitatea (amărâtule) ți-ai lua și tu una și te-ai convinge (deșii nu ai caracterul sa recunoști)…
-
@inexorabil, joi, 10.02.2022 18:41
Zi de zi putoare deasupra tuturor! Hai ca daca triada mai face vreun soft mincinos, poate revine lumea la dieseluri. Altfel, viitorul e electric! Dieselul e pentru limitati.
-
inexorabil, joi, 10.02.2022 19:12
Adevăr incontestabil şi, cel mai probabil, perpetuu: de zeci de ani, “limitaţii” asigură, în mare parte, circulaţia mărfurilor, deci inclusiv ţie, e-sclifositule, ţi-au adus prosperitatea sub nas (nu doar cele strict necesare traiului zilnic). Astfel, de câte ori să acuz de făţărnicie clica mistificării şi a imposturii??? Doamne, şi când mă gândesc că era cât pe ce să ajung şi eu ofiţer de informaţii. Ce inspirat am fost că am refuzat! Păi ce rost ar avea să devii doar o stafie cu trup? Nu neg, or fi şi profesionişti printre ei (automat, oameni integri şi cu mintea limpede), dar, dacă este cazul să-i numeri pe degete, atunci o astfel de certitudine n-are niciun impact social…Cel mult s-ar contura o satisfacţie personală, mai precis a lor.
-
Mircea Badea, joi, 10.02.2022 19:29
trebuie doar sa prinda gustul si fermierii lor. pe urma numai electrice vor visa. si isi mai cumpara si o tarla de panouri ca au bani..
-
@inexorabil, vineri, 11.02.2022 00:53
Faptul ca a adua marfa si ca se poate aduce si altfel, nu inseamna ca trebuie sa raman limitat. Discutam despre camioane electrice, vapoare electrice, trenuri electrice, avioane electrice. Deci se poate si altfel. Nu trebuie sa ma limitez la diesel, ca altceva nu stiu. Daca te limitezi la diesel, arunca smartphone si treci la telefon fix cu disc, ca cu ala ai crescut, da foc la troaca diesel, ca ai putut merge cu tramvaiul cand erai mic, si inchide laptopul, ca nu stiai ce e ala pana acum 20 de ani, dar acum parca te ajuta sa scrii aberatii pe AM. Hai ca poate evoluezi si tu de la TV cu lampi la QLED. Nu stiu daca poti trece de la garsoniera la casa, dar na, nu toti sunt asa limitati. Somn usor.
-
Seriff, vineri, 11.02.2022 09:00
Ieri am condus o electrica, avea range 110 km, dupa fix 20 de km, mers in mod eco, super decent a scazut autonomia la 60, adica am parcus 20, dar au scazut 50, asta e viitorul, deja ma luau transpiratiile ca nu stiam daca ajung la statia de incarcare, de-aia vand oamenii Tesla 2021 fiindca si-au dat seama ce tepe sunt, au softuri mincinoase, cu autonomii mincinoase, sa mai zic de timpii de incarcare? Asta e un regres, nu un progres si desi doare, da orice motor diesel e clar superior din toate punctele de vedere. Comparatiile pe care 0 neuroni le face cu telefoane sau laptop-uri nu isi au rostul, acolo e invers, ce face un telefon nou nu putea face un telefon vechi, la masini nu e asa, ce face un diesel nu poate face nici o electrica.
-
netam_nissan, vineri, 11.02.2022 10:01
Așteptam un BRAVO GM de la ediqkk dar poate că e la o coadă cu ștechere. Până la depășirea planului cincinal de electrocutare, GM a închis niște fabrici din USA adică Uniunea Sovietică Ailaltă că nu le vin niște multe piese din Canada. De ce? Colegu @mip ne povestește poate de prin satul domniei sale.
-
Dutz, vineri, 11.02.2022 17:19
Este varza totala pe lanțul de aprovizionare, pe langa lipsuri de materie prima, avem și întârzieri foarte mari din cauza lipsei de personal, condiții meteo (nu are treaba încălzirea globală… așa-i iarna mai bate vântul, ninge, îngheață…). Mizeria asta este creată de restricțiile aberante cu COVID-ul lui pește prăjit. Am stat ca mieii pe Netflix și PS… sau Home Office (ca parca se pot conduce de acasă camioanele sau muta containere). Suntem 2 fabrici asemănătoare și unde sunt eu am oprit Home office-ul din Iunie 2020 și suntem bine merci, ceilalți au pierderi enorme și cel mai probabil vor fi închiși anul viitor (industria auto). Chiar dacă noi suntem ok, clientul se oprește din cauza altor furnizori și se știe clar ca Home office-ul este in mare parte responsabile de consecințe. Cei de la conducea “marilor” tari care au impus/cerut asemenea aberații, habar n-au de cum se lucrează in viața reala, la stat ce nu faci astăzi amâni pe mâine ca poate nu mai trebuie făcut. O sa ne coate mult pe toți la toate capitolele indiferent ca vorbim de produse alimentare, bunuri in general sau servicii. Când îi mai văd și pe ăștia cu Electricele lor mă ia naiba… dezvoltarea și evoluția se face intr-un sistem stabil ori noi întâi trebuie sa readucem stabilitatea (așa cum era măcar) și apoi sa vorbim de schimbări majore. Da ce sa ceri, de unde nu-i??? Paraziți crescuți fără a avea contact cu viața reala, in figuri, mofturi și răsfăț… greșeala părinților!!! Pentru ei este prea târziu sunt incomplet dezvoltați și functionali!!!
-
inexorabil, sâmbătă, 12.02.2022 09:42
Complet greşit, fratello. Diesel-ul n-are vârstă sau vreo epocă anume hărăzită lui. Dacă Ziditorul S-ar milostivi de Creaţia Sa (mai mult decât ar merita ea) şi, deci, i-ar mai lăsa nişte secole de zbatere (în van), ei bine, chiar şi atunci mulţime necuprinsă de suflete îşi vor cultiva – în materie de transporturi rutiere (în ansamblu, adică şi de persoane, şi de mărfuri) – o mentalitate Dieselcentrică. Fiindcă tocmai Bătrânul Timp le va demonstra, cu vârf şi îndesat, că soluţie mai BUNĂ (tehnic şi economic vorbind) nu poate fi concepută. La urma urmei, eu asta aştept: ca lumea să priceapă odată că principalul ei obiectiv existenţial trebuie să fie, neclintit, unul singur, recte a “ataca” tot mai vârtos (pe măsura unei explozii demografice fireşti, numai aşa, să crape emolarii de ciudă) rezervele Globale neexplorate de petrol, cărbune şi gaze. Epuizabile fizico-teoretic, dar inepuizabile în raport cu lipsa de încredere şi de curaj a rasei umane – de altfel, carenţă psihică insuflată de “binefăcătorii” noştri (totodată, pseudo-grijuliii mediului). Care, apropo, dorm atât de liniştiţi, încât nici prin fundul capului nu le trece ipoteza că vor fi apucaţi (zdravăn) de cefe la un moment dat… PS. @PMC, poate că tu ai uitat, dar eu nu: zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
-
inexorabil, sâmbătă, 12.02.2022 09:45
Mă minunez cum de-au fost turnate (iarăşi) zeci de găleţi de vopsea roşie în capul lui Kiro. Către “aşii” de pe L14D/R5: de ce (mai exact, de cine) vă este frică nu veţi scăpa…Coşmar în plină zi. Başca hollywoodian. Pariu???
-
Edikkk, sâmbătă, 12.02.2022 14:20
Din 26 plus hummer, 27 de maşini produse în Q4 de GM, un 600% plus hai 4 trimestre, înseamnă că GM vor să producă "fantastica" sumă de 27 x 24 = 648 de maşini ??!?!?? Ha ha ha, GM Tesla deja depăşeşte bariera de juma de milion anul trecut şi va depăşi milionul de maşini produse anual în acest an ! ... şi GM cu Bideu al ei.... Mda
-
Edikkk, sâmbătă, 12.02.2022 14:20
Erată : Biden*
-
mip, sâmbătă, 12.02.2022 16:30
@netam-n... exact cum ma asteptam, "baietii buni" de la AM au sters comentariul meu pt tine ... am scris unul lung ... cu cit de multe explicatii am gasit ... chiar am mentionat ca sper sa nu fie sters ... in fine ... il am salvat ... daca vrei sa ma contactezi cumva iti voi trimite ce am scris, daca nu ... nu ma mai chinui sa imi pun mintea cu redactia asta ... care e cum e ... drumuri bune !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
26 de electroase în trei luni…”Lumea cere electrice”. Exact, Mafănele. Mai precis, aparate electrice. Să-ţi dezvălui câte am eu prin casă? Dacă mă străduiesc niţel, voi acumula şi eu 26 (raportate la 50 mp, nu la un continent). GM? Nu, băieţii sunt “gm”. Păi nu aşa şi-au ales emblema/sigla? De fapt, ai dreptate, fratziwear. Lumea cere…mastodonţi “eco”. Numai atrage-le tu atenţia, te rog, să circule prudent prin oraş, cu viteze decente. Nu de alta, dar nu vreau să fiu transformat în codoi pe zebră, adică nici măcar în lumea de Dincolo să nu protejez mediul. “e-producţia va creşte de şase ori în acest an”. Dar de unde ştiu dumnealor că şi cererea va fi de şase ori mai mare? Bun, lăsăm (subiect deloc exhaustiv). Din moment ce ştii sigur că ai primit 200.000 de comenzi, cum de te gândeşti să onorezi abia a zecea parte din ele?! N-ar fi mult mai simplu în variantă M.A.I. ? Ce-i drept, mai aştepţi şi pe-acolo, dar nu devii complet frustrat într-un final. Până la urmă, definiţia cea mai adecvată a e-Erei este: a te lega la cap fără să te doară…