General Motors lucrează la un vehicul electric cu autonomie de 322 km
Preşedintele GM a dezvăluit că grupul american lucrează la un vehicul electric ce ar putea avea o autonomie de 322 de kilometri. Tot el a susţinut că această performanţă poate fi atinsă prin reducerea masei totale.
General Motors are planuri mari pentru gama sa de vehicule electrice. Impulsionaţi de popularitatea lui Volt şi motivaţi probabil de un start comercial nu foarte convingător, americanii caută să facă progrese majore în această direcţie.
Dan Ackerson, preşedintele executiv GM, a declarat recent: ”Vor exista progrese importante în tehnologiile de dezvoltare a bateriilor. Sunt la orizont şi sunt palpabile. În prezent lucrăm la o maşină care va fi o adevărată revoluţie pentru acest segment. Investigăm două soluţii de implemetare a tehnologiei pentru a vedea care are succes.”
Ackerson vorbeşte despre dezvoltarea a două vehicule electrice experimentale. Unul dintre ele va avea capacitatea de a rula 160 de kilometri cu o singură încărcare, în vreme ce al doilea va fi capabil să dubleze această performanţă. Asta înseamnă că autonomia va însuma chiar şi 322 de kilometri.
Una dintre soluţiile tehnologice luate în calcul de GM pentru obţinerea unei asemenea autonomii va fi şi reducerea masei totale a automobilelor sale. Ackerson a explicat că o reducere cu 10% a greutăţii va fi direct proporţională cu o economie de carburant de 6.5%.
Oficialul american susţine că planurile companiei includ o reducere cu 15% a masei totale. Aşa se face că până în 2016 modelele GM vor include ceva mai multă fibră de carbon, aluminiu şi magneziu.
via bloomberg
-
mntsn, luni, 11.03.2013 13:51
Era de asteptat ca aceasta tehnologie sa se dezvolte, sa erupa la un moment dat. Iar GM, ca pionier in domeniu, are capacitatea sa inoveze si sa dezvolte ceva extraordinar, sunt convins. Inevitabilul se va produce, asadar, in ciuda opozitiei sau criticilor celor cu interese in zona mizerabilului titei, cu care deliberat si in lipsa alternativelor, ne otravim zi de zi.
-
dan, luni, 11.03.2013 16:58
Masinile electrice reprezinta viitorul, total de acord. Masinile electrice cu baterie reprezinta trectutul (mai precis, cam 120 de ani) de care vad ca ne incapatanam sa nu scapam. Facem orice, suntem in stare sa construim chiar si masini din carton, numai sa nu scapam de nenorocitele alea de baterii ca unica solutie. De parca cineva, undeva, isi doreste ca lumea sa fie musai dependenta de ceva consumabil, scump, cu resurse foarte limitate si cu o eficienta vecina cu taiatul frunzelor la caini. Oare s-a gandit cineva, spre exemplu, cam cata poluare chimica o sa fie daca toata masinile ar fi pe baterii? Stiati ca in exploatarea litiului se foloseste apa clorurata cu un grad foarte mare de toxicitate? Plus ca dominatia araba a petrolului se va transforma rapid intr-una chinezeasca sau sud-americana a litiului. Legat de hidrogen, pila de combustibil, parca toata lumea se face ca ploua. Nu e dependenta de baterii, n-o bagam in seama. Nici nu mai vorbim de cercetarile lui Tesla, cu energia transmisa wireless. Bateria sa traiasca, restul il subtiem pana facem dintr-o masina o coaja. Ce conteaza ca o masina prea usoara necesita o apasare aerodinamica mult mai mare ca sa poata sta normal pe drum, in special la viteze mari, si, deci, obliga la niste solutii tehnologice care au fost, sunt si vor fi scumpe tot timpul. Uneori cred ca vor musai o solutie sa limiteze capabilitatile unei masini ca sa reinvie industria transportului aerian, naval sau feroviar. Masina sa-si cumpere cine are musai nevoie, nu orice Gigel. Ca un om normal o sa-si faca niste calcule atunci cand nu va avea de ales decat intre masini aberant de scumpe cu baterii cat sa ajunga pana la serviciu si inapoi si transportul in comun ce orice fel. Si, cel mai probabil, o sa aleaga varianta nr.2. Isi va lua bilete de autobuz, de avion sau de tren toata viata lui cu banii de masina si poate parcurge, neintrerupt, o distanta mai mare de 160 km. Iar cu criza asta devenita deja un mod de viata, nu vad lumea de rand dand buluc la masini de genul asta care, dupa ce ca sunt scumpe, te limiteaza teribil. Mai degraba, lumea va da buluc la masini precum Dacia, culmea, masini in totala antiteza cu cele asa-zise de viitor.
-
gelu, luni, 11.03.2013 21:31
si pila de combustibil ce foloseste? cat de poluanta nu ne spui? problemele legate de stocare sunt rezolvate? dar faptul ca ACUM pila de combustibil nu are randamentul scontat il ascundem? daca tot despici firu' in patru scoate tot si intoarce si cealalta fateta a lucrurilor. Ce nu intelegi sau pur si simplu eviti cu buna stiinta este faptul ca acumulatorii sunt o alternativa disponibila ACUM. Ar trebui sa lasam deoparte aceasta oportunitate si sa facem ce? Sa folosim in continuare motorul termic clasic in speranta gasirii unei solutii minune in care pila de combustibil iti intra intr-un pachet de tigari? wake up, copile si lasti deoparte teoria conspiratiei de tipul "descoperirile lui tesla" si alte bazaconii. Prea mult descovery strica sanatatii mentale. Dar nu strica in schimb aprofundarea fizicii elementare, altfel nu-mi explic aceasta ridicare in slavi a unor solutii care se dovedesc numai bune pentru reviste de genul can-can apa clorurata stii ca e apa pe care o bei de la robinet? si nu sunt baterii sunt acumulatori...sper ca stii care e diferenta
-
inexorabil, luni, 11.03.2013 23:39
Poc! Mi s-a ars becul din camera. Daca nu vine GM sa mi-l schimbe, protestez in fata Renaissance Center. Eu nu apelez decat la profesionisti. A, gata, nu mai este nevoie, am gasit unul functional intr-un EV1 scapat ca prin minune din presa distrugatoare a GM-ului. Pare cam mic si slab becul improvizat, dar straluceste frumos. Nu atat de frumos ca viitorul masinii electrice sub pulpana.......profesionistilor.
-
inexorabil, marţi, 12.03.2013 11:18
OK, mi-am luat o scatoalca rosie, dar eu imi reafirm pozitia ferma de a prefera biocarburantii drept cea mai nepoluanta alternativa la tehnologiile actuale ale carburantilor fosili, desi trebuie rezolvat principalul ei inconvenient: vascozitatea. Dar......nu ma iubeste viata. Nici Guvernul. Care va impune, totusi, ca, in 2020, cel putin 10 % din cantitatea comercializabila de carburanti a fiecarui operator peco sa fie de natura "bio". Ar fi un progres timid. Dar, cat timp nu cream premisele si infrastructura necesara pentru functionarea si dezvoltarea unei industrii de profil, nu putem spera la mai mult. Oricum, agricultura ecologica tinde sa se extinda spectaculos la noi, nu? De ce n-am atinge doi iepuri dintr-o lovitura? Plus ca s-ar oferi multe locuri de munca somerilor, care consuma, consuma, consuma, dar orice sac trebuie sa aiba si un fund...... Poate a sosit vremea ca intreprinzatorul autohton sa caute sa-si educe vointa, rabdarea si imaginatia, sa invete sa "o ia de jos" fara nicio jena, sa reinvesteasca cu chibzuinta si clarviziune ceea ce castiga, sa-l intereseze in esenta si cu prioritate calitatea activitatii prestate si gradul real de satisfactie al partenerilor si clientilor, nu sa saliveze toata ziua buna ziua dupa profit obtinut rapid, in cantitati excedentare si prin orice mijloace care dinamiteaza deontologia profesionala, fenteaza efortul, eludeaza legea si dispretuieste morala (doar se scriu atatea tratate despre etica in afaceri......sau ramane doar un deziderat pur teoretic?), orientandu-se obsesiv spre "imbarligaturi cu statul", evaziune fiscala, specula si/sau favorizarea importurilor. Desigur, chiar se probeaza, pe alocuri, acest portret de baza al afaceristului de buna credinta, pe care politichia il mananca de viu cu birurile si care tine in spate - inca - o tara intreaga paralizata de trandavie "occidentalizata", convertita viclean in "joburi" care nu-si prea pot justifica rostul, in sens primordial tehnic/intelectual/productiv, dar, cu numai cateva floricele, in mod sigur nu se va face primavara......economica.
-
gelu, marţi, 12.03.2013 12:04
1. biocombustibilii sunt un bullshit. Procentul insignifiant regasit in masa totala al combustibililor clasici nu rezolva problema poluarii 2. chiar daca 1 litru combustibil = 1 litru BIOcombustibil impactul asupra tarilor preponderent agricole va fi imens si...negativ. Vezi problemele din argentina/brazilia si cresterea pretului porumbului deoarece recoltele anuale in loc sa fie destinate consumului uman au luat calea rezervoarelor automobilelor 3. alternativa ar fi agricultura intensiva (extrem de poluanta si ditrugatoare) si folosirea de culturi modificate genetic (rezistenta la seceta, boli, cantitati mai mari de recolte pe aceeasi suprafata). Agricultura ecologica NU POATE SATISFACE nici macar necesitatile de hrana normale ale unei populatii aflate in crestere continue cu atat mai putin pentru consumul auto. 4. agricultura ecologica suna bine dar folosirea de forta de munca bruta duce la cresterea artificiala a pretului produselor si are efect si asupra pretului la pompa. Delatfel culturile destinate biocombustibililor (porumb, rapita, soia...etc) nu sunt pretabile folosirii muncii umane. 5. poate BIOgazul ar fi mai rezonabil. Argentina/brazilia si mai ales Australia ar avea ceva de castigat de aici. Oile australiene pe care le gasesti umbland pe camp avand pe spate 2 butelii de captare a gazelor ce sunt eliminate prin dos sunt inca la nivelul de "pionieri" in domeniu. 6. per total biocombustibilii sunt mari consumatori de masa vegetala si inca ineficienti
-
inexorabil, marţi, 12.03.2013 13:54
Gelule, ce conceptii economice sunt astea ale tale, ca par subversive rau :) In loc sa propui o solutie revolutionara, sugerezi sa continuam tot in maniera "distructiva". Serios sapa nu este "pretabila" mainilor finute si dezobisnuite cu munca strasnica ale omului postmodern?......Ai uitat ceva important: explozia demografica globala va incepe sa......implodeze in zonele unde urbanizarea si consumismul merg mana in mana, recte la noi si cam in toata lumea euroatlantica "civilizata"; in atare conditii, nu ne vom mai multiplica asa de mult, hedonismul personal, izvorat dintr-un patos individualist auto-referential, dezavuand constituirea unei familii si asumarea rolului paternal/maternal, ceea ce este deja o realitate curenta, "in tendinti". Bun, am devenit alergici la valorile traditionale; nu mai vrem responsabilitati conjugale, dar nici munca fauritoare de bunuri stringente, de zi cu zi? Atunci asta ne va fi sfarsitul ca rasa...... Hai, recunoaste si tu: redresarea noastra economica nu comporta decat un singur macrodomeniu, harazit noua din illo tempore: agricultura! Ceva-ceva se misca, promite cu certitudine, dar stii tu de ce anume trebuie sa scapam, mai exact sa ne debarasam....... Ne-ar trebui multe terenuri cultivate cu materie prima pentru biocarburanti? Pai hai sa transam acest aspect la nivel politic, mai intai. Dar cu cine sa vorbesti??? "Legea fondului funciar" a fost o cacealma care a incurajat proprietatea privata in mod excesiv si irational, astfel ca mai toate loturile patriei au trecut sub cherem personal, fara o precumpanire exigenta si exacta a posibilitatilor si modalitatilor fiecaruia de a le valorifica, atat in interes propriu, cat si public (ah, n-au bani? numai politicienii poarta vina? dar de case, masini si alte smecherii au avut, ca doar a inflorit prosperitatea si prin mediul rural). Mai grava mi se pare atitudinea refractara a multora dintre cei improprietariti legal, care privesc cu sfintenie conceptul si faptul de proprietate, dar ei se comporta ambiguu, imatur: nici in caruta, nici in teleguta. In traducere libera: nici nu vor s-o faca productiva si rentabila, dar nici n-ar renunta la ea! Si nici nu se uita peste gard, la maestrii olandezi si danezi, ca sa se inspire de la ei cum se practica agricultura de performanta, in forma asociativa! Sa-si strofoace mintea pentru vreun proiect viabil, care sa convinga vreo institutie de creditare? Vezi-ti de treaba, nu-i cazul! Mai bine toata ziulica in carciuma, preocupati de Basescu si Messi. Nu-i intereseaza nimic altceva decat sonoritatea termenului: sunt "propitari", monser, ceea ce le insufla un sentiment deosebit. Sute de mii de astfel de oameni indiferenti, suficienti si letargici blocheaza si saboteaza din start orice idee sau initiativa de buna credinta. De pierdut insa, pierd si ei, si statul, si semenii lor......Las' sa mancam toate porcariile din Vest si, pe de alta parte, sa dam unda verde tehnologiei electrice pentru masini, impulsionand poluarea chimica......Splendid! Eu ma opresc aici, dar sa nu zica nimeni vreodata ca nu s-a gandit niciunul dintre noi la solutii rezonabile, recte revenirea la sistemul agricol socialist, fiindca, fara CAP, fara SMA si fara IAS, n-o sa existe in veci de veci la noi o agricultura autentica, nationala si benefica pentru toti! A, si cu influente majore si asupra industriei. Om trai si om vide!
-
dan, marţi, 12.03.2013 15:33
@gelu Intr-adevar, este foarte poluant modul in care, spre ex, Islanda poate produce hidrogen. Si unde te mai pomenesti ca pe teava masinilor care folosesc metoda asta de propulsie iese apa potabila. Foarte poluant, ce sa mai zic, m-ai lamurit. Eu nu stiu cine te crezi de iti permiti sa vorbesti pe tonul asta cu altii. Ar trebui, sincer, sa-ti fie rusine, dar probabil ca nu-ti este. Poate asa ai fost tu crescut si ti se pare normal. Oricum, nu-ti face cinste. Daca vrei sa combati un subiect, daca doresti dezbatere, fa-o civilizat, nu ca pe scara blocului. Apa clorurata de genul celei folosite la extragerea litiului nu le doresc nici teroristilor lui Bin Laden sa bea. Daca tu bei asa ceva si inca traiesti, poti sa-ti pui linistit numele de Robocop. Cercetarile lui Tesla, teorie a conspiratiei?!?! Oare care dintre noi doi ar trebui sa se informeze mai bine? Si daca tie ti se pare ok, logic, normal, fezabil, durabil, care merita atentie pe viitor, sa cari dupa tine sute de kg pt o distanta penibila in ziua de astazi, ca dupa aceea sa stai la intervale cu orele pt recincarcare, si toate astea sa le consideri "viitorul", desi ele erau 'viitorul' acum mai bine de 100 de ani, apoi nu stiu care dintre noi e naiv, ca sa nu zic altfel. Sau indoctrinat cu solutii false, din care castiga unii niste bani si cam atat. Simplul fapt ca te impaci cu solutia, ca spui "asta e alternativa acum" si alte cai nu sunt decat teorii ale conspiratiilor, sugereaza capitulare in fata procesului de prostire in masa. Macar te poti consola cu faptul ca nu esti singurul. Ca sa fim macar intr-un subiect pe acelasi palier, si mie mi se pare o prostie solutia biocombustibililor. Acapareaza zone agricole destinate culturilor pentru hrana, degradeaza solul, distruge economii. Pe de alta parte, exista tehnologii, experimentate chiar si pe vremea lui Ceasca la noi, care permit productia de biogaz din deseurile organice. Practic, ne-am alimenta masina din resturile pe care le aruncam la gunoi. Exista solutii mai bune decat ineptia asta a "bateriadei" cu duiumul, numai initiativa sa fie. Si cand principala initiativa in ziua de azi o au doar cei 1% care detin bogatia lumii, nu e neaparat necesat ca scopul lor sa fie cel mai nobil, dimpotriva, foarte probabil e cel mai banos pt buzunarul lor.
-
gelu, marţi, 12.03.2013 16:20
@dan...ai dreptate...asa e copile, cum zici tu :D - islanda POATE produce hidrogen pe scara larga. - islanda are 400.000 de locuitori si aproximativ 300.000 de masini...pana la miliardul aflat in circualtie e ceva... e drept ca e vorba doar de niste zerouri in plus. - sarim peste problemele legate de transport, stocare etc...insignifiante pentru urmasii lui Tesla - tinand cont de complexitatea industriei hidrogenului cei mai in masura sa faca investitii si, culmea, cei cu cel mai mult know-how sunt vechii nostrii "prieteni" de genul Shell, BP, etc. Adica ajungi din lac in putz...dar ce conteaza...suna asa de bine "hidrogen" ca numai are importanta ca tot la mana marilor concerne vom ajunge hai ca te las sa dormi in pace....
-
zarnesteanu, marţi, 12.03.2013 18:55
Dane, Lasa-l ca nu stii cu cine vorbesti :) Asta prinde cate-o idee de pe net, si pe urma se arunca pe-aici mare nepot de-al lui Einstein. Din pacate pe masura ce se inmultesc liniile de text precupeata iese la suprafata si incepe sa imprastie cu putere din top. Echivalentul feminin al lui "jielu" de obicei pica intre primele la pat si pe urma se iau cu mainile de cap. "Vai tu, ce rau am nimerit in casnicie".
-
gelu, marţi, 12.03.2013 19:50
zarnasteanu....iar te urci pe muntele de rahat sa te vada lumea? ai un vot de la mine sa fii mai vizibil, dar nu uita sa te stergi pe gura...
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
Ei na ! Numai ei lucreaza? Sunteti siguri ? Singura diferenta intre GM si restul marilor concerne auto, e ca ei isi trambiteaza cercetarile pe cand ceilalti le tin secrete.