General Motors cheamă în service 7 milioane de vehicule la nivel global: peste un miliard de dolari pentru înlocuirea airbag-urilor Takata

Publicat marţi, 24.11.2020 13:49 de Paul Cosma

General Motors trebuie să cheme în service 7 milioane de vehicule la nivel global din cauza problemelor cu airbag-urile Takata, după ce autoritățile americane au respins cererea GM pentru evitarea acestui recall. Grupul estimează că operațiunile de înlocuire a airbag-urilor vor avea un cost de peste un miliard de dolari.

Autoritățile americane responsabile de siguranța în trafic obligă General Motors să efectueze un recall pentru aproape 6 milioane de vehicule produse între 2007 și 2014.

Potrivit NHTSA, este vorba despre modelele ale căror airbag-uri Takata “riscă să explodeze în condiții de expunere îndelungată la căldură ridicată și umiditate”.

General Motors ceruse evitarea acestui recall pe motiv că nu există riscuri de siguranță, însă autoritățile au respins propunerea grupului american. GM susține că va chema în service 7 milioane de vehicule la nivel global și estimează că “reparațiile” vor costa circa 1.2 miliarde de dolari.

Începând din 2009 și până în prezent, airbag-urile Takata au făcut 18 victime în Statele Unite. Compania japoneză și-a declarat falimentul în 2017.

Via Reuters

  • Tatraurs, marţi, 24.11.2020 15:25

    Nu inteleg cum "General Motors cheamă în service 7 milioane de vehicule la nivel global" ca asa cer autoritatile americane,de cand autoritatile americane decid la nivel global,au puterea asta? Ca la fel s-a intamplat in America si cu Vw dar deciziile americanilor n-au contat in Europa unde Vag n-a patit absolut nimic in legatura cu softul mincinos.Cu Opel-urile vandute in perioada aia ce ae intampla,cine plateste,americanii sau francezii care il detin acum?

  • eu, marţi, 24.11.2020 15:36

    dar e amuzant ca erau unii care faceau misto de Honda si Toyota ca au folosit airbag-urile alora si ca ii cheama la baza sa umble prin masina...iar astia de la GM dupa cativa ani s-au prins ca si ei au folosit de la acelasi furnizor. Aaaa... stai ca ei se faceau ca ninge si nu aveau de gand sa cheme pe nimeni, daca nu ii obligau aia...

  • inexorabil, luni, 30.11.2020 18:07

    Incredibil ce atitudine de sfidare...Nu atât la adresa autorităţilor (pe care, de obicei, eu, unul, nu le am la inimă), cât la adresa instituţiei bunului simţ! La urma urmei, ideea de a călca pe cadavre nu este chiar străină americanilor. Nu generalizez despre naţiunea lor, Doamne fereşte!, dar uite că nu mă uimeşte incidentul cu pricina. Mda, costurile constituie obiectul care le repugnă Mărioarei & co. Logic! La urma urmei, de vreo zece ani ni se vântură pe sub nas arhitectura (inclusiv d.p.d.v. mental) unui “nou GM”, deşi năravurile vechi ies la iveală ca uleiul la suprafaţa apei. Nu degeaba glumeau unii în perioada falimentului, indicând secera & ciocanul şi deviza: “Government Motors, an amerikan revolution”.