General Motors anunţă o tehnologie nouă de injecţie care promite reducerea consumului de carburant cu până la 15%

Publicat marţi, 06.01.2015 11:43 de Sebastian Toma

General Motors a prezentat un sistem avansat de dezactivare a cilindrilor, numit Dynamic Skip Fire, care promite reducerea consumului de carburant cu până la 15% fără vibraţii sau pierderi de performanţă.

O companie numită Tula Technology a dezvoltat un sistem numit Dynamic Skip Fire care va fi folosit de viitoarele modele dezvoltate de General Motors. Acesta promite reducerea consumului de carburant cu până la 15% pentru motorizările alimentate cu benzină şi este, în esenţă, un sistem avansat de dezactivare a cilindrilor. Dynamic Skip Fire funcţionează folosind un set de senzori şi un algoritm care decide dacă să livreze carburant şi să-l aprindă pentru fiecare cilindru în parte în cadrul fiecărui ciclu de combustie pe care-l derulează motorizarea respectivă. Cei de la GM şi colaboratorii lor spun că sistemul funcţionează fără să afecteze performanţele şi operează fără vibraţii percepute sau vreo diminuare a confortului.

Sistemul încă este în lucru, spun cei de la GM, dar acestea promite să livreze la orice turaţie şi la orice viteză de rulare cuplul motor necesar menţinerii vitezei sau accelerării fără ca şoferul să observe că nu toţi cilindrii din echiparea propulsorului de sub capotă funcţionează. Conceptul tehnologic din spatele acestui sistem nu este deloc nou nici pentru GM, companie care a lansat o motorizare V8 similară încă din anii '80. Din nefericire, echipamentele de la acea vreme nu au permis o funcţionare corespunzătoare aşteptărilor şi americanii au derulat o campanie de rechemare în cadrul căreia au eliminat sistemele de injecţie şi au revenit la carburaţie pentru modelele afectate.

Spre deosebire de sistemele existente, tehnologia Dynamic Skip Fire preferă să lase deoparte tiparele prestabilite pentru dezactivarea cilindrilor şi să opereze în timp real pentru a asigura un comportament cât mai bun. Cei de la Tula Technology au deja 22 de patente aprobate şi alte 50 de patente în curs de aprobare pentru tehnologia lor de dezactivare dinamică a cilindrilor.

Via WCF | GM

  • asm, marţi, 06.01.2015 12:46

    Numai nu vor sa renunte la cilindrii lor multi. :))

  • asm, marţi, 06.01.2015 12:47

    Numai nu vor sa renunte la cilindrii lor multi. :)) Totusi, tehnologia in sine pare interesanta.

  • dan_grc, marţi, 06.01.2015 14:05

    E bine, dar cea mai bună injecție rămâne cea de capital.

  • mog, marţi, 06.01.2015 14:18

    sau injectia de cash de la guvernul SUA cand sutn aproape de faliment :D

  • Lache, marţi, 06.01.2015 20:33

    @Toyota,poti sa reformulezi,ca doar banuioesc ce ai vrut sa spui ?