Geely vrea sa pastreze fabricile Volvo din Europa
Oficialii Geely au declarat ca vor sa pastreze fabricile Volvo din Europa, lucru care va inclina balanta in favoarea acestora in privinta unei potentiale achizitii.
Chinezii de la Geely Motors au anuntat ca vor sa pastreze fabricile Volvo din Europa in cazul in care reusesc sa achizitioneze marca suedeza. Intentiile celor de la Geely au ridicat anumite semne de intrebare in momentul in care acestia au anuntat ca vor sa construiasca o fabrica Volvo in China, care ar avea capacitatea de a construi 300.000 de unitati pe an. In 2008, Volvo a vandut aproximativ 400.000 de unitati, dar cei de la Geely vor sa creasca cifra de vanzari a marcii suedeze pana la 1.000.000 de unitati in urmatorii patru sau cinci ani.
Pretul de tranzationare al marcii Volvo nu a fost inca dezvaluit, dar anumite surse anunta o valoare de doua miliarde de dolari, cu 4.45 miliarde mai putin decat au platit cei de la Ford in 1999 cand au achizitionat marca suedeza. Problema reala din spatele vanzarii Volvo sta in ceea ce se va intampla cu proprietatea intelectuala detinuta de constructorul suedez, recunoscut in lume pentru siguranta oferita de modelele sale. Purtatorii de cuvant ai celor de la Ford au declarat ca sunt increzatori in faptul ca vor putea rezolva aceste mici probleme, la fel cum au rezolvat cand au vandut Jaguar si Land Rover celor de la Tata Motors.
Planurile Geely pentru Volvo sunt diametral opuse celor pe care le au cei de la Koenigsegg pentru marca Saab. Dupa cum stiti, atat Volvo cat si Saab au inregistrat pierderi insemnate din cauza vanzarilor slabe, iar proprietarii acestora au incercat sa vanda aceste marci pentru a elimina sursa pierderilor. General Motors a "batut palma" cu cei de la Koenigsegg pentru vanzarea Saab, dar Ford nu a reusit inca sa semneze un contract pentru vanzarea Volvo. Oficialii Koenigsegg au declarat ca vor sa reduca productia de modele Saab in urmatorii ani, in timp ce pretul acestora va creste treptat. Pentru a tripla vanzarile Volvo, cei de la Geely trebuie sa reduca pretul acestor modele si sa realizeze o strategie de marketing deosebita.
Via | EGMCarTech
VOVLVO mai are de trait putin timp. Chinezii nu stiu ce e aia calitate. Poate va mai ramane sa se vanda in China. Oricum asta face parte din strategia celor de la FORD de a-si elimina concurentii (VOLVO). O cumperi, apoi o revinzi la fraieri. Ai ceva pirederi dar scapi de cine trebuie.