Geely vrea o afacere cu Volvo similara cu cea dintre Lenovo si IBM
Modelul de afacere pe care l-au urmat cei de la Lenovo dupa ce au cumparat divizia de PC-uri a celor de la IBM ar putea fi urmat si de cei de la Geely dupa achizitia Volvo.
Chinezii de la Geely incearca sa inchida afacerea cu Ford pentru vanzarea marcii Volvo la inceputul anului viitor. Acestia declara ca spera sa devina pentru industria auto ceea ce este Lenovo-IBM pentru lumea IT. In acest sens, cei de la Geely au deja o intelegere cu americanii de la Ford privind drepturile de proprietate intelectuala, care erau o mare piedica in vederea vanzarii Volvo – cei de la Ford nevrand sa dea pe maini chinezesti tehnologia Volvo.
Cei de la Geely i-au angajat pe strategii de la Roland Berger sa organizeze o restructurare a companiei in favoarea vanzarilor cat mai mari in China. Totodata, cei de la Deloitte Touche Tohmastsu au fost angajati de catre cei de la Geely sa se ocupe de integrarea post-achizitie a marcii suedeze Volvo in cadrul concernului Geely.
Presedintele Geely, Li Shufu, a declarat ca vrea sa realizeze ceva similar cu ceea ce au cei de la Lenovo-IBM. Mai exact, alianta dintre cele doua companii are doua sedii – unul in China si unul international. Producatorii chinezi de computere de la Lenovo au achizitionat divizia PC de la IBM in data de 1 mai 2005 si au devenit astfel cel de-al treilea mare producator de PC-uri din lume.
Via | Inautonews
si uite asa, a trecut mai mult de un an de cand ford vinde volvo si geely il tot cumpara.....