Gata cu hidrogenul? Toyota ar putea lansa din 2020 o gamă de maşini electrice cu autonomii de 300 de kilometri
Toyota va lansa începând din 2020 o gamă de modele electrice cu alimentare la priză cu autonomii de peste 300 de kilometri, potrivit presei japoneze. Tehnologia bazată pe utilizarea hidrogenului ar putea astfel să fie abandonată.
Toyota şi brandul de lux Lexus au o gamă diversificată de modele hibride, însă constructorul japonez nu a dezvoltat până în prezent nicio maşină electrică de serie cu alimentare la priză, întrucât şi-a concentrat atenţia pe tehnologia de propulsie Fuel-Cell, bazată pe utilizarea hidrogenului drept carburant.
Publicaţia japoneză Nikkei susţine însă că lucrurile sunt pe punctul de a se schimba radical. Astfel, începând din 2020, Toyota ar urma să lanseze o gamă de maşini electrice cu incarcare la priză cu autonomii de peste 300 de kilometri, iar acestea vor fi dezvoltate fie pe platforme deja existente, fie pe platforme noi. Pregătirile propriu-zise vor începe în 2017, când japonezii vor alcătui o echipă tehnică pentru noul proiect.
Cu numai doi ani în urmă, Toyota anunţa pentru 2020 lansarea unei versiuni îmbunătăţite a sistemului de alimentare cu hidrogen, care să fie cu 75% mai ieftin decât actuala versiune.
În cazul în care informaţiile vor fi confirmate, este posibil ca japonezii să renunţe la dezvoltarea proiectului pentru maşini cu propulsie pe hidrogen, mai ales că Toyota Mirai, primul model de acest gen din lume, a înregistrat vânzări modeste, atât ca urmare a preţului ridicat, cât şi a unei infrastructuri precare de realimentare cu hidrogen.
Pe de altă parte, Toyota va plăti scump pentru adoptarea cu întârziere a maşinilor electrice tradiţionale, întrucât numeroşi alţi constructori au lansat sau urmează să lanseze în următorul an modele cu autonomii semnificativ mai mari decât cele anunţate de niponi pentru 2020, cum ar fi Renault Zoe (400 de kilometri) sau Opel Ampera-e (500 de kilometri).
Via Autocar
Interesant ca pionierul tehnologiei hibride a ramas atat de mult in urma, dupa ce se pare ca a adoptat o directie de dezvoltare gresita. Nu se anunta vremuri prea bune pentru producatorul nipon.