Gama completă: după prima generație Logan și Sandero, Renault va produce în Iran și actualul Logan și noul Duster

Publicat luni, 07.08.2017 17:33 de Daniel Popescu

Renault va deschide o nouă fabrică în Iran unde va produce noua generație Duster, dar și Symbol, numele sub care este comercializată a doua generație Logan în țările din regiune.

Grupul Renault a anunțat că va construi o nouă fabrică în Iran prin intermediul unui joint-venture cu companiile locale Industrial Development & Renovation Organization of Iran (IDRO) și Part Negin Naseh.

Noua uzină va avea o capacitate de 150.000 de unități pe an și va produce noua generație Duster, dar și Symbol, nuele sub care este comercializat noul Logan în țările din regiune.

Fabrica va fi amplasată în localitatea Saveh, situată la circa 120 de kilometri de capitala Teheran, iar constructorul francez intenționează să producă acolo și 150.000 de cutii de viteze pe an.

"Semnarea acestui joint-venture împrospătează alegerile strategice pe care le-am făcut în Iran și va deschide noi perspective pentru o piață estimată la 2 milioane de unități pe an în 2020", a precizat Stefan Mueller, membru în omitetul executiv al Grupului Renault.

Grupul Renault este prezent în Iran încă din anul 2003, atunci când a deschis o fabrică cu o capacitate de 200.000 de unități pe an.

În prezent, la aceasta uzină se produc modelele Sandero, Sandero Stepway, Tondar și Tondar pick-up. Tondar este numele sub care este comercializata în țările în această regiune prima generație a modelului Logan.

Via Renault

  • dan_grc, luni, 07.08.2017 20:15

    Urmatorul Duster se va produce doar in Iran? Adica Mioveni iese din schema pentru Duster? Nu e bine, asta inseamna ca va scadea productia uzinei de la noi, doar cu Logan si Sandero. Mai ramane si ca viitoarea generatie de Logan sa se mute in Iran sau Maroc si la revedere Mioveni.

  • mircea, marţi, 08.08.2017 08:24

    @dan_grc De unde ai concluzionat că următorul Duster se va produce doar în Iran?

  • mishazaitev, marţi, 08.08.2017 08:49

    Da, cei de la Renault fac intr-adevar o miscare inteleapta! Lasand la o parte posibilitatile de export in zona Orientului Mijlociu (nu toate tarile din zona se lafaia in petrol), Iranul insusi este o piata enorma si extrem de favorabila producatorilor interni avand in vedere taxele enorme care sporesc considerabil preturile masinilor de import. Daca la asta mai adaugam faptul ca este una dintre cele mai stabile tari din Orientul Mijlociu, alegerea celor de la Renault este cu atat mai explicabila.

  • dan_grc, marţi, 08.08.2017 09:48

    @Mircea Nu scrie în știre că noul Duster se va produce în Iran, alături de Mioveni, scrie că noul model se va produce în Iran.

  • Geosab, marţi, 08.08.2017 14:29

    Stimate domnule Daniel Popescu, Cu regret trebuie sa va aduc la cunostinta ca iranienii, chiar daca sunt musulmani, nu sunt arabi sunt persani (sau persi) si nu vorbesc araba vorbesc limba farsi. In aceeasi situatie sunt turcii care, musulmani fiind, nici ei nu sunt arabi si vorbesc limba turca. Cu stima,

  • Anonim, marţi, 08.08.2017 14:42

    Adica in uzina dacia se coonstruieste o banda de asamblare NUMAI SI NUMAI pentru noul duster iar voi spuneti ca se va construi in Iran? :)) de unde scoateti toate prostiile astea. ba ca muta MCV (MCV-ul inca se produce la mioveni.a fost mutata doar o parte in Maroc.),ba ca uzina pleaca de la mioveni...uzina se extinde din ce in ce mai mult aici iar voi spuneti ca pleaca? :))

  • Gabriel, marţi, 08.08.2017 14:45

    Daca ati fi fost un pic pe la scoala, ati fi stiut ca iranienii nu sunt arabi. (Iran-Ayran-arian? nu va spune nimic?) Of, Doamne, cum va gasesc astia?

  • Nik, marţi, 08.08.2017 16:21

    Pe sport.ro scrie " ARABII NE CONSTRUIESC MASINILE" . Cat de analfabet poti fi incat sa nu stii ca iranienii sunt PERSANI ? Oare cei care posteaza titlurile articolelor nu au un grad minim de cultura generala ? Cele 8 clase obligatorii ???

  • Edikkk, miercuri, 09.08.2017 14:06

    uzina de la Mioveni va produce si 100 de ani de acum incolo grupul Renaul-Nissan au o politica de a crea mai multe fabrici in mai multe locatii, daca aceste locatii primesc ajutoare de stat, facilitati, iertari de taxe, etc si astfel in loc sa produca totul in Franta (sau Romania - sic) produc si in Maroc pentru Africa si Europa, in Romania pentru Europa si orientul mijlociu, in Iran doar pentru Iran (piata foarte mare si singuri) si asa mai departe si Nissan au multe fabrici, nu numai in Japonia ci si in UK (doar pentru UK pentru brexit), in Spania pentru UE, dar si in Filipine , Africa de Sud, Kenya si asa mai departe Ei nu sunt precum germanii care produc Mercedes doar in Germania si vand in toata lumea, ci sunt .... mai altfel. Si da roade pentru ca costul fortei de munca este mai mic in medie si apoi si transportul de componente este mai redus, de produse finale, basca suportul "moral" al autoritatilor care cumpara masini produse in tara respectiva ! Nu degeaba Renault-Nissan vor ajunge primul producator din lume.