GALERIE FOTO: Noul monopost Renault pentru 2010
Renault a dezvelit duminica noul monopost R30 pentru sezonul 2010, care marcheaza revenirea la culorile traditionale galben si negru.
Circuitul Ricardo Tormo din Valencia a gazduit duminica lansarea noului monopost Renault pentru sezonul 2010, la numai doua ore dupa rivalii de la BMW-Sauber. Principala noutate din punct de vedere vizual este reprezentata de culorile alese de francezi pentru monopostul din acest an.
In absenta unui sponsor principal dupa plecarea celor de la ING, Renault a revenit la culorile galben si negru utilizate in anii '80, in timp ce placutele exterioare ale aripilor au culoarea rosie, pe acestea fiind prezent logo-ul companiei Total.
Din punct de vedere tehnic, Renault a optat pentru o carcasa de motor in stilul celor prezentate deja de McLaren Mercedes si BMW-Sauber. Aceasta este mai lunga decat cea utilizata in mod curent anul trecut, insa nu reprezinta o noutate absoluta, fiind folosita de multe alte echipe in 2009 pe anumite circuite.
Pe de alta parte, Renault este prima dintre cele patru echipe care au prezentat noul monopost care a optat pentru un nas coborat al lui R30. Cu toate acestea, presa internationala speculeaza ca nasul monopostului dezvelit la Valencia in aceasta dupa-amiaza este in realitate identic cu cel de anul trecut, motiv pentru care francezii ar putea arunca de fapt in lupta unul similar cu cel implementat de Ferrari, McLaren si BMW-Sauber.
La fel ca si McLaren si BMW-Sauber, Renault a ascuns total partea din spate a monopostului, astfel incat solutia adoptata de francezi in privinta dublului-deflector nu este inca cunoscuta. De altfel, nici fotografiile de stuodio prezentate de Renault nu includ aceasta parte a masinii.
Pe de alta parte, evacuarile au fost pozitionate mai aproape decentrul monopostului in urma maririi rezervorului de combustibil ca urmare a interzicerii realimentarilor cu benzina.
Iata si un clip de prezentare pentru noul monopost:
Uau, cred ca e cel mai ciudat design care l-am vazut pana acum