Freelander, noua marcă a grupului JLR, va lansa primul său model în 2026

Publicat marţi, 08.07.2025 13:14 de Tiberiu Safta

Freelander, noua marcă a grupului britanic JLR, va lansa primul său model în 2026. Noul model va fi un SUV de dimensiuni medii, dezvoltat împreună cu chinezii de la Chery și va avea un motor hibrid cu încărcare la priză.

Grupul JLR, care deține mărcile Jaguar și Land Rover, a dezvăluit noi detalii pentru una din noile sale mărci de sine stătătoare. Mai exact, este vorba despre Freelander, care devine acum o marcă propriu-zisă după ce a fost folosită anterior ca nume de model.

Noua siglă Freelander își va face apariția pe primul său model în 2026, un SUV de dimensiuni medii. Din informațiile de până acum, primul model produs sub marca Freelander va avea un motor hibrid cu încărcare la priză și va fi dezvoltat alături de chinezii de la Chery.

Viitorul SUV Freelander va fi bazat pe platforma T1X dezvoltată de Chery și va fi lansat mai întâi pe piața chineză. Până acum, lansarea europeană nu a fost confirmată, însă filiala chineză a Grupului JLR spune că "există potențial pentru o expansiune globală" în ceea ce privește noul model.

Modelul original Freelander, produs sub marca Land Rover, a fost lansat în toamna lui 1997 și au fost produse două generații. La început, Land Rover Freelander a fost disponibil în variante cu 3 uși și cu 5 uși. Începând cu a doua generație, lansată în 2006, a rămas în ofertă doar varianta cu 5 uși. Land Rover Freelander a fost produs până în 2015 când a fost înlocuit de Discovery Sport.

Noul model sub marca Freelander va înlocui modelele Discovery Sport și Range Rover Evoque pe piața chineză.

via Autocar

  • Ryce, marţi, 08.07.2025 13:40

    Astia mai au putin si intra in faliment si vor sa mai faca inca un brand?

  • eu, marţi, 08.07.2025 14:06

    aia zic si eu... astia (JLR) nu au modele cate branduri au acum pe piata ... daca tinem cont ca Jaguar nu mai vinde nimic momentan

  • Fast_and_Curious, marţi, 08.07.2025 16:12

    Inflatie de branduri. Cand unii producatori nu mai stiu ce sa faca pentru a atrage putina publicitate pleosc isi mai fac un brand. Am mai spus-o si cu alte ocazii, nu prea se justifica din punct de vedere financiar o astfel de tactica comerciala. Poate le merge, le urez "succesuri"!