Franța obligă producătorii auto să includă în reclamele lor mesaje ca: „Alegeți bicicleta pentru distanțe scurte!”
Din 1 martie 2022, guvernul din Franța le va impune producătorilor de automobile să introducă mesaje ecologiste în reclamele lor. Acestea vor fi însoțite de texte care să încurajeze mersul pe jos sau cu bicicleta.
Începând cu 1 martie 2022, reclamele dedicate mașinilor vândute în Franța vor trebui să conțină mesaje ecologiste, care să încurajeze mersul pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public. Pe panourile publicitare și în reclamele de la televizor și de pe internet, producătorii trebuie să afișeze unul dintre următoarele trei mesaje: „Pentru distanțele scurte, alegeți mersul pe jos sau bicicleta!” , „Gândiți-vă să folosiți mașina la comun!” sau „Pentru deplasările cotidiene, folosiți transportul public!”.
Ideea implementării unor astfel de mesaje a apărut în 2020, după ce mai multe ONG-uri ecologiste au pus presiune pe guvernul francez să interzică reclamele pentru automobile. Reprezentanții ONG-urilor susțin că mașinile personale produc cel mai ridicat nivel de emisii CO2 din sectorul transporturilor.
Din 2028, reclamele pentru mașinile care produc peste 123 de grame CO2/km vor fi interzise, iar în 2035 nu vor mai putea fi comercializate vehicule cu motoare termice.
Această măsură controversată va crea o nouă problemă pentru industria auto, mai ales în contextul în care aceasta se confruntă, în prezent, cu efectele pandemiei de COVID-19, precum și cu criza de semiconductori. Mai mult, în Franța, sectorul automobilelor este al doilea cel mai mare client pentru spațiile publicitare, iar asta ar putea duce la pierderi de miliarde de euro în domeniul mass-media.
Directorul filialei Hyundai din Franța a criticat această măsură, spunând că ea nu face diferența dintre motorizări și stigmatizează automobilul. Cu toate acestea, oficialul a adăugat că Hyundai este mereu în căutarea soluțiilor cu zero emisii și că se va adapta cerințelor.
La nivelul Uniunii Europene, reclamele pentru mașini trebuie să conțină informații cu privire la nivelul de emisii CO2 și la consumul de carburant. Această normă, în vigoare din 2001, va putea fi modificată de către Comisia Europeană.
Organizația dorește ca, în viitor, reclamele mașinilor să conțină informații despre toți poluanții atmosferici. Mai mult, pentru reclamele la mașini electrice se dorește implementarea informațiilor cu privire la autonomie și la costurile de utilizare.
via Economica
Tot mai mare democratie in UE ! La multi ani cu sanatate poate in 2022 devenim mai destepti si le mai inchidem gura noilor ciocoi din UE