Franta: Dacia creste cu 75% si urca mai mult decat celelalte marci
Vanzarile de automobile noi din Europa sunt in crestere, pietele din Spania si Franta inregistrand cresteri importante. Dacia este pe val in Franta si a inregistrat o crestere a vanzarilor de 75%.
Vanzarile de automobile Dacia din Franta au crescut cu 75% in decursul lunii octombrie 2009, atingand pragul de 6.481 unitati. In ultimele zece luni, vanzarile constructorului roman de autoturisme in Franta au crescut cu 27%, atingand 44.802 unitati vandute. Astfel, cei de la Dacia au inregistrat o cota de piata de 2.8 procente, cu 1.1 la suta mai mare decat cea din octombrie 2008, pe cand cota de piata din primele zece luni ale anului a crescut de la 1.6% in 2008 la 2.3% in anul curent. Alaturi de Germania, Franta este una dintre cele mai mari piete de desfacere pentru Dacia.
In comparatie cu anul trecut, vanzarile de automobile noi din Franta au crescut cu 20.1 procente in octombrie. Aceasta crestere este datorata primelor de mediu oferite de guvernul francez. Producatori francezi de automobile au beneficiat si ei de pe urma acestei prime, vanzarile Renault din Franta crescand cu 34.5 procente, pe cand vanzarile grupul PSA Peugeot-Citroen au crescut cu 21.8 %. In ultimele sase luni, vanzarile de automobile noi din Franta au inceput sa cresca fata de anul trecut, gratie primelor de casare si primei de mediu oferite de catre statul francez. Luna octombrie 2009 a adus cu sine 210.140 de imatriculari noi in Franta, un progres de 25.6 procente in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut – mai ales daca luam in vedere si pauzele luate de fabricile franceze.
La nivel european, vanzarile de automobile noi au crescut cu 6.3 procente in luna septembrie in comparatie cu anul precedent, totul datorita primelor de casare si bonificatiilor de mediu oferite in diverse state din Europa. Vanzarile de automobile noi din Spania au inregistrat o crestere de 26.4 procente in decursul lunii octombrie, in comparatie cu aceeasi luna a anului trecut. Spaniolii tocmai au extins versiunea proprie a programului “Rabla” in luna octombrie, iar rezultatele pozitive nu s-au lasat asteptate.
Via | JustAuto (inreg.)
-
mihai, luni, 02.11.2009 19:04@logan
Stiati ca Logan are faruri reglabile pe inaltime cu comanda mecanica adica pe cablu la fel ca la dacia 1300. Stiati si ca spalatorul de parbriz (stropgell) stergatoarele nu pornesc singure daca este actionat. Tot la logan comanda de reciclare a aerului este tot mecanica ca acum 40 de ani. sa nu mai vb de motor reanult care este acelasi motor din 1997 Renault. La sandero comanda de reciclare a aerului este electrica dar pe versiunea cea mai ieftina aceasta lipseste cu desavarsire asa ca daca intri intr-o zona cu fum.... Conteaza pe Dacia!
-
VladP, luni, 02.11.2009 19:05conteaza...
E ca si cum ai afirma ca bicicletele sunt mai tari ca dacia ca se vand mai multe. E o masina ieftina, masinile ieftine se vand intotdeauna in cantitati mai mari decat cele mai scumpe; pentru ca sunt.... ieftine.
-
Bethurbazal, luni, 02.11.2009 19:09Opinie
Allez Dacia! In ritmul acesta s-ar putea ca Romania sa nu mai fie principala piata de desfacere a Daciei. Dacia se globalizeaza!
-
sel, luni, 02.11.2009 19:17@mihai
stiai ca mai putina electronica inseamna mai multa fiabilitate? stiai ca pe nemti si francezi nu-i intereseaza ce spui tu acolo atat timp cat loganu isi face treaba? stiai ca logan=low cost si nu-l poti compara niciodata cu golf, etc? N-am avut niciodata dacie dar ma bucur pt vanzarile lor.keep it going
-
Claudiu, luni, 02.11.2009 19:24@ Bethurbazal
Romania deja nu mai este cea mai mare piata pentru Dacia de la inceputul lui 2009, Germania fiind in momentul de fata principala piata de desfacere pentru Dacia . Foarte curand Franta si Italia vor depasi Romania ca numar de masini Dacia vandute .
-
ptr mihai, luni, 02.11.2009 19:43
da ma mihai dar Dacia nu consuma ulei ca ALTE masini nemtesti, si e doar o Dacie...o masina ieftina.... :))))
-
Sutinator mihai, luni, 02.11.2009 20:24Da cia
Da mai baieti dar voi stiati ca ce e ieftin e intotdeauna prost? Mai ales daca e fabricat in Roamania! Dacia (Daca Ai Cap Iei Altceva). Acum sa fim sinceri... oricine prefera sa completeze ulei (diesel) si sa CONDUCA o masina nemeasca decat sa se PLIMBE intr-un logan! Acum stiu ca am iritat toti posesorii de Golan care cred ca au Renault! Au Renault cand o sa fie pe voal stema Renault nu Dacia (UAP).
-
Dacia, luni, 02.11.2009 20:26
si cand completezi uleiul unde te ascunzi sa nu te vada vreun posesor de logan? te duci la tara, parchezi in curte si completezi nu? :)) halal masini nemtesti :)) masinile nemtesti nu le-ati descoperit voi....masinile nemtesti sunt bmw si mercedes atat.
-
Marius_N, luni, 02.11.2009 20:29Dacia + -
Daca e s-o luam asa, la orice lucru, cat de bun ar fi el, ii putem gasi nod in papura. Referitor la Dacia ....si am mai spus asta......este laudabila initiativa francezilor cu proiectul low-cost, deci masini ieftine care se adreseaza oamenilor cu venituri mici, si care trebuie sa-si schimbe si ei rablele lor de 20-30 ani. Decat o masina veche de acum 20 de ani, tot mai bun un Logan/Sandel, asa cum o fi el, cu plusuri si cu minusuri. Ce am de criticat la Dacia este ca........puteau sa simplifice si mai mult anumite ansamble.......sa ii dea un design mai bunicel.......sa nu urce preturile peste bariera de 10 000 euro, ce dracu, doar e masina low-cost.......iar benzinarele alea tipice anilor '90 puteau fi inlocuite cu un 1.4 modern, de generatie noua, si impacau si capra si varza. In fine, asta e situatia.
-
dacia, luni, 02.11.2009 20:32
da ma bravo de parca voi conduceti masini din secolul 21....tot golfuri cu motorizari 1.9 tdi cu tehnologie folosita la vapoare (pompe-duse) in anii 1800 conduceti...asa ca vedeti-va de nasul vostru...sa numai zic de mpi-urile alea penale....gen 2.0 116 cp.
-
Castravetele, luni, 02.11.2009 20:39@Dacia
tu ti-ai luat macar examenul de bacalaureat? ca vorbesti numai tampenii fratele meu.....
-
dacia, luni, 02.11.2009 20:46
esti un castravete manelist :))
-
NILE, luni, 02.11.2009 21:30
Numai discutii super-inteligete pe aici. Daca Dacia vinde mult nu inseamna ca e super masina iar comparatiile alea intre Dacia si masini nemtestii din ani 80 iar e o tampenie, compara o Dacie cu o Skoda Octavia 1,6 mpi cu 50,000 Km din 2008 (asta costa cam 10.000 euro recuperata leasing ) daca tot vreti comparatie. Fanii infocati Logan sa isi vada lugu nasului si sa inghita praf si frunze in conserva lor fara filtru de polen si sa dea domnul sa nu faca accident ca la siguranta e mai varza ca la o nemteasca din ani 80. Am si eu Logan si ii vad in fiecare zi bubele : frana varza, scaunu tare si inalt parca esti in camion, tabla proasta, plastice de rahat, piese mai scumpe decat la Skoda, daca il vand mai iau un rahat pe el .... asa ca il tin sa imi fac treaba. Dar sa fim seriosi .. Loganu tot conserva e.
-
Dumitru, marţi, 03.11.2009 07:47Trist
Ca de obicei, nimic nu le poate produce romanilor o placere mai mare decat sa scuipe in sus... Trist... Domnu' Nile, asa e, daca o masina se vinde bine in Germania si, in general, in occident, nu inseamna ca este o super-masina, insa si matale ai putea sa o lasi mai usor cu "conserva"... Si frumos ar fi sa nu dai lectii altora. Deocamdata, cel arogant pe aici esti dumneata.. Fara suparare!
-
Dpp, marţi, 03.11.2009 11:20@NILE
"asa ca il tin sa imi fac treaba" - aste este si menirea Loganului/Sandelului. Sa-si faca treaba. Da , recunosc , plasticele sunt de kko , franele sunt puse doar ca sa iasa la dotari , tabla e asa cum e(de bine , de rau , mai au si niste piese de caroserie de plastic) . Nu cred ca neaga nimeni ca Dacia este net inferioara VW sau Seat sau Skoda (dpvd al calitatii materialor si a constructiei), insa diferente de pret trebuie scoasa si ea de undeva.
-
z06, marţi, 03.11.2009 11:25:))))
Ce-mi mai place sa citesc comentariile astea... Eu sunt cam nationalist de fel si asa ma bucura cand vad: - in emisiunile topgear la cele mai multe teste, masia 'utility' este un logan - pe 'dragtimes.info' (da search pe youtube), unde fac bagatanii aia de rusi liniutze cu masini peste 500hp , la capatul cursei masina cu un girofar pe ea care se ocupa de organizare este un logan - etc -si in plus pentru fiecare logan vandut in lume o parte vine la buget, din care 90% este furat de guvern, raman 10% care dupa 10000 de pasi birocratici ajung sa se reflecte in asfaltul care in 2012 o sa-l toarne astia prin fata curtii mele :)
-
florin, marţi, 03.11.2009 11:50dacia, bat-o vina
Trebuie sa va reamintesc ca Dacia este un autoturism low-cost (cat mai putine componente)? La ce v-ati asteptat ? Daca era construita pentru confortul vostru, si pretul era pe masura.
-
n-are rost, marţi, 03.11.2009 12:52
Referitor la mihai care vorbeste ca nu au Loganurile ''reciclare'', se numeste recirculare a aerului.
-
io, marţi, 03.11.2009 18:41@mihai
stiati ca majoritatea masinilor nu au nici o metoda de reglare a inaltimii farurilor de catre sofer, spre deosebire de Logan, care are una mecanica ...
-
costi, luni, 09.11.2009 19:33vreau sa comentez
eu am o Mazda Lantis din 98 si are reglaj al farurilor pe inaltime ..are toate optiunile ...si nici o problema la 125 000 km
-
mihai85, joi, 12.11.2009 12:01
eu sincer m-am saturat de acele "pisicute" bmw luate la mana a 4-a sau a 5-a cu 300.000 km la bord si care picteaza astfaltul peste noapte si ii vezi pe posesori in fiecare dimineata cu bidonasele de ulei in brate. mai nou unii se si mandresc "folosesc duralube" . am asa un tovars care nu stie cum sa scape mai rpd de harb. vesticii, oameni destepti, au ajuns la concluzia ca masina o folosesti totusi ca sa te deplasezi cu ea . in 10 ani poate vor gandi si romanii la fel.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
v-am spus eu ca Dacia e mai tare ca VW si ca in vest VAG nu reprezinta nimic.