Franţa: 26 de constructori sunt puternic afectaţi de noua versiune a taxei de mediu
Francezii au introdus o nouă versiune a sistemului Bonus/Malus, care penalizează cu până la 5.000 de euro înmatricularea unui automobil care emite peste 191 grame de CO2 pe kilometru. Măsura afectează 26 de constructori.
Francezii au introdus o nouă versiune a sistemului Bonus/Malus de înmatriculare a automobilelor noi. La fel ca şi până acum, acest sistem penalizează autovehiculele care au emisii mari de CO2 şi le acordă beneficii clienţilor care aleg modele cu emisii reduse de CO2. Însă noua versiune afectează 410 versiuni vândute în Franţa, majoritatea fiind reprezentate de automobile comercializate de constructorii străini. Guvernul din Franţa a decis să penalizeze semnificativ vehiculele care emit între 191 şi 200 de grame de CO2 pe kilometru, iar penalizarea, de 5.000 euro, ajunge să reprezinte între 4 şi 18 procente din preţul de listă al modelelor afectate.
Versiunea precedentă a acestei taxe era de 2.300 de euro, dar guvernul francez a decis să crească cu 2.700 de euro penalizarea pentru cei care cumpără automobile noi care emit între 191 şi 200 de grame de CO2 pe kilometru. Cei de la Eurotaxglass au realizat un top al modelelor afectate cel mai puternic de noua taxă. Acestea emit între 191 şi 199 de grame de CO2 pe kilometru şi au un preţ mai mic de 30.000 de euro. Printre modelele puternic afectate se numără Nissan Qashqai 2.0i 140 CP, Ford Transit Kombi, Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, Mercedes-Benz Vito 110 CDI BlueEfficiency, Honda CR-V (generaţia precedentă), Mazda5, Skoda Superb Combi 1.8 TSI.
După cum subliniază cei de la Eurotaxglass, puţine modele franţuzeşti sunt afectate de cea mai severă versiune a Bonus/Malus. Astfel, modele precum Citroen Jumper Combi, Peugeot Boxer Combi, Peugeot Expert Tepee şi Renault Master Combi sunt afectate de această taxă, penalizarea de 5.000 de euro reprezentând până la 15% din valoarea de achiziţie a acestui modele. Există şi modele pentru care penalizarea de 5.000 de euro reprezintă mai mult de 15% din preţul de listă, cum ar vi Chevrolet Captiva 2.2 VCDI, Fiat Freemont 2.0 Multijet, Ford S Max şi Kia Sorento în versiunile de top, Opel Insignia, Nissan Qashqai, Skoda Superb Combi, Honda CR-V şi Accord, alături de mai multe modele de la Volvo şi de la Volkswagen.
Via Autoactu
Sa penalizezi in halul asta motoare de 2 litri...statul francez, cel mai socialist din toata Europa, le pleaca milionarii la Londra si-n paradisurile fiscale pt ca statul vrea sa-i taxeze si cu 75% din avere, cica din solidaritate, in conditiile in care statul oricum castiga niste miliarde din taxe si acestia creasera multe locuri de munca. Aceasta criza nu va trece, va fi o normalitate de acum incolo, si nu inseamna moartea capitalismului, asa cum cred multi, ci va insemna moartea statelor sociale care stiu doar sa imparta pomeni sociale in stanga si-n dreapta din banii celor care produc, acum trebuiesc reduse taxele pt ca sunt prea multe si prea mari, de aia pleaca toti prin China, India si Africa, dar unii fac exact invers pt ca nu stiu sa faca altceva, nu mai sunt bani, marim taxe, inventam taxe, de Romania nici nu mai zic, dar o sa ramana ei sa se taxeze intre ei, deja f multe firme din tara noastra sunt inregistrate in alte tari, exact pe principiul inmatricularii in Bulgaria, dc? Pt ca sunt taxe mai mici, birocratie mai mica, totul se misca mai rapid.