Frankfurt LIVE: Grupul Volkswagen
Modelele etalate de Volkswagen, Audi, Seat, Skoda si Lamborghini au dublat valoarea halei in care acestea au fost expuse.
Hala care a gzduit marcile ce fac parte din Grupul Volkswagen a fost loc de pelerinaj. Motivul principal se numeste Audi A4, insa nici celelalte noutati nu au lasat de dorit. Incepem cu Volkswagen.
Am vrut sa ajungem aici in primul rand pentru a-l vedea pe Tiguan, fratele mai mic al lui Touareg. Ajunsi aici am dat insa peste o mare de jurnalisti care studiau in cele mai mici amanunte formele conceptului Up!, viitorul model mini de oras al germanilor. Se pare ca fascinatia pentru concepte este prezenta si aici, la fel ca la Bucuresti. Oricum, batalia pentru intaietate la standul Volkswagen s-a incheiat nedecis din punctul nostru de vedere. Apropo de Up!, trebuie spus ca acesta a fost lansat practic in aceeasi zi cu un concept a carui idee este identica, IQ-ul celor de la Toyota. O comparatie intre cele doua il da castigator, cel putin in acest moment, pe IQ, formele sale fiind mult mai putin clasice decat ale prototipului VW. Si totusi, Up! a prins pentru ca e de-al casei.
Continuam cu Audi, cel mai luminos stand – la propriu - de la Frankfurt. Germanii nu au insistat pe jocuri de lumina, lasand griul metalizat al modelelor sale sa vorbeasca de la sine. Audi a acaparat o jumatate de hala, cele mai vizitate modele fiind noul A4 si la fel de noul RS6 Avant, breakul care dispune de 580 de cai putere. Prin aceeasi zona avea tabara si noul A8 cu facelift la purtator, la fel ca S8, versiunea de performanta a limuzinei germane.
Pe la Lamborghini nu am stat foarte mult din cauza faptului ca asupra noului Reventon am insistat destul in momentul lansarii oficiale de luni seara. Totusi, o privire in plus asupra fiarei despre care absolut toti jurnalistii de aici spun ca arata fenomenal nu strica niciodata. Mai ales ca nu stim cand vom mai avea ocazia sa il admiram in conditiile in care se produc doar 20 de exemplare in lume, serie vanduta deja in totalitate.
Seat si-a prezentat noua filosofie de design prin crossover-ul concept Tribu. La fel ca la Geneva, spaniolii au surprins printr-un concept de dimensiuni mari in conditiile in care acestia nu au abordat acest segment pana acum cateva luni. Ei bine, Tribu arata mult, mult mai bine decat Altea Freetrack Concept la vremea sa (intre timp acesta a devenit model de serie), reusind sa imprime putin din imaginea lui Tiguan Concept, un prototip foarte bine vazut atunci cand a fost prezentat in premiera.
Marea dezamagire a standurilor VW Group a fost absenta totala a marcii Bugatti, Veyron Pur Sang – model prezentat in avanpremiera cu o seara inainte de salon intr-un eveniment separat – lipsind din expozitia grupului german. Au venit insa cei de la Bugatti cu al lor Continental GT Speed, o masina pe care pariem ca in maximum sase luni o vom putea admira prin Bucuresti din simplul motiv ca cel care o va avea va da dovada de faptul ca are cont gras.
In aceste conditii, incheiem cu Skoda, care a prezentat atat versiunea break a noii Fabia cat si o varianta de teren a breakului, denumita Scout. Plus cateva exemplare verzi care sa completeze imaginea curata a constructorului ceh.
categoric Lamborghini si Audi vor fi punctu` de atractie al standului VAG ...great job !!