Francezii prezintă un concept revoluționar. Îți va putea recunoaște mersul pentru deschiderea ușilor
Compania franceză Software Republique a dezvăluit un concept care promite să fie unul revoluționar. Noul concept, botezat H1st Vision, aduce 20 de tehnologii noi, printre care și un sistem care va putea să recunoască mersul proprietarului pentru a deschide ușile.
Software Republique este o companie franceză fondată în 2021 de către un consorțiu format din Grupul Renault, Orange, producătorul de semiconductori ST Microelectronics, furnizorul de echipamente Thales și firmele din industria IT, Atos și Dassault Systemes. Această companie nouă și-a propus să creeze o platformă nouă pentru viitorul mobilității în Europa.
Acum, Software Republique a dezvăluit și primul său concept. Botezat H1st Vision, acesta este, de fapt, o evoluție a conceptului Renault Scenic Vision, prezentat anul trecut. Noul concept a fost creat special pentru a demonstra nu mai puțin de 20 de inovații tehnologice noi în industria auto. Principalul scop al acestor inovații este acela de a îmbunătăți siguranța rutieră, confortul și experiența de a deține o mașină, potrivit companiei.
TEHNOLOGIE DE RECUNOAȘTERE A MERSULUI
Una dintre inovațiile aduse de acest concept este reprezentată de sistemul de deschidere biometrică. În locul unei chei tradiționale, accesul în mașină se face printr-un sistem de recunoaștere facială, alături de alte sisteme care pot recunoaște numele, înălțimea și chiar mersul proprietarului. Oglinzile exterioare integrează camere care pot să recunoască mersul proprietarului de la 6 metri distanță.
De asemenea, o altă cameră integrată în montantul B este folosită pentru recunoașterea facială. Prin aceste recunoașteri, mașina poate determina dacă o persoană este proprietarul său. În momentul în care mașina recunoaște proprietarul, un mesaj de bun venit va fi afișat pe lunetă, iar vehiculul îl va întreba pe proprietar dacă acesta dorește să urce la volan.
Atunci când proprietarul spune "da", ușile de vor deschide automat, iar scaunul va fi reglat automat după preferințele acestuia. Potrivit companiei, toate aceste informații vor fi stocate într-un așa numit portofel pentru identitatea digitală.
TETIERE CU DIFUZOARE AUDIO PENTRU APELURI
În habitaclul conceptului avem și un sistem audio cu 16 difuzoare, prin care ocupanții vor putea efectua inclusiv apeluri telefonice. Fiecare tetieră conține difuzoare audio cu tehnologie de anulare a frecvenței pentru ceilalți ocupanți din mașină.
Tot cu ajutorul sistemului audio sunt redate și sunetele de avertizare ale sistemelor de siguranță activă. De exemplu, sistemul de avertizare pentru coliziune redă sunetul exact în zona în care se află pericolul și mai poate reda și un sunet separat pentru a-l avertiza pe șofer de apropierea unui vehicul de intervenție.
TREI SETĂRI PENTRU PARCAREA AUTOMATĂ
Noul concept primește și un sistem avansat și automat de parcare. Mașina poate fi parcată în funcție de 3 setări alese de șofer: Closest, Fastest, sau Economical. Prima setare parchează mașina cât mai aproape posibil de destinația șoferului. Setarea Fastest ia în considerare opțiunile privind transportul public sau rutele pentru biciclete pentru a ajunge mai repede la destinație.
Dacă șoferul alege setarea Economical, atunci mașina îl va duce la destinație într-un mod cât mai economic. Mașina vine echipată și cu un chatbot automatizat care poate să plătească taxele de parcare și de reîncărcare a bateriei. Odată efectuată plata, chitanța va fi afișată în bordul mașinii.
Conceptul primește și tehnologia Vehicle-to-Grid, prin care acumulatorul său va putea alimenta surse externe, inclusiv o casă în caz de pană de curent.
MONITORIZAREA EXPRESIILOR FACIALE
La capitolul siguranță, H1st Vision vine echipat cu senzori și camere care pot monitoriza pulsul și respirația șoferului. În funcție de aceste măsurători, mașina poate sugera schimbări ale temperaturii și luminozității din habitaclu.
O cameră montată în fața șoferului poate analiza expresiile faciale ale șoferului și poate sugera exerciții de respirație în cazul în care sistemul determină că șoferul este supărat. De asemenea, mașina va putea detecta dacă șoferul nu se simte bine și va transmite, cu acordul acestuia, informațiile de sănătate către un serviciu de asistență. Odată trimise aceste informații, mașina îl va pune pe șofer în legătură cu un doctor printr-un apel video.
La final, conceptul mai primește și senzori care pot să monitorizeze nivelul de uzură al unor componente cheie, precum frânele, bateria, anvelopele, cutia de viteze și șasiul. Mașina va putea, astfel, să genereze un istoric de utilizare precis.
via Autocar
Cum adică "Îți va putea recunoaște numele"? Te legitimezi cu buletinul, sau cum? După cum te alintă nevasta, sau după cum îți zic prietenii? Te va putea recunoaște inclusiv după înălțime și după mers. E clar, dacă ai tocuri sau espadrile ori dacă ai vreo bătătură și șchioapeți, e clar, iei autobuzul.