Francezii au prins curaj: Peugeot 3008 va avea o versiune sportivă GT cu 300 de cai putere

Publicat luni, 03.04.2017 15:39 de Bogdan Mirică

Peugeot vorbește despre o versiune sportivă a actualului 3008. Modelul ar urma să se numească GT și să folosească o propulsie hibridă, cu 300 de cai putere.

Succesul de care s-a bucurat noul Peugeot 3008 i-a determinat pe francezi să se gândească serios la o versiune sportivă. Ba chiar să vorbească relaxați despre un 3008 de 300 de cai putere. O face însuși Laurent Blanchet, directorul de produs Peugeot, care a declarat pentru AutoExpress că viitorul derivat sportiv va fi un hibrid alimentat la priză, recunoscut după indicativul GT. Nu se va folosi inscripția GTI ca în cazul modelelor 208 și 308 GTI.

„Hibridul este o mașină sportivă, dar logo-ul GTI este destinat, mai degrabă, segmentului hatchback-urilor. În locul său am putea folosi eticheta GT. Ar fi mult mai potrivită”, a declarat Blanchet, care a dat detalii chiar și despre soluția de propulsie.

„Hibridul va fi disponibil împreună cu motorul nostru de 1.6 litri THP. Combinând un motor turbo pe benzină cu unul electric, o să obținem aproximativ 300 de cai putere”. Acest bagaj de resurse va solicita introducerea unei tracțiuni integrale, întrucât SUV-ul nu putea fi comandat până acum cu 4x4. Tracțiunea integrală va fi dată însă, în cazul lui, de amplasarea motorului electric pe axa spate.

Cu o asemenea arhitectură, SUV-ul Peugeot 308 GT ar urma să accelereze de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 6 secunde, iar viteza maximă se va apropia de 240 de km/h. Chiar dacă datele tehnice sună foarte bine, oficialii companiei susțin că trebuie să mai așteptăm câțiva ani până îl vom vedea pe stradă.

„Noul 3008 și tehnologia sa vor sosi pe piață abia în anul 2019. După aceea, vom aplica principiul propulsiei sale hibride și celorlalte modele din gamă”, a declarat același Blanchet.

  • GabiM, marţi, 04.04.2017 11:04

    Am condus acesta masina in varianta 1.2 benzina 3 cilindrii si 131cp si am ramas impresionat de elasticitatea si cuplu,acestea combinate cu o masa de pana in 1300kg fac ca masina sa aiba o tinuta de drum foarte asemanatoare cu un hatchback gen Peugeot 308, nu are ruliu pe viraje corespunzator unui Suv iar despre interior .....nu exista la acest pret altceva pe piata atat de intuitiv , aerisit si hightech , bravo Peugeot

  • Traian, marţi, 04.04.2017 15:59

    Am condus modelul acesta in nivelul de achipare Allure cu motorul de 1.2 turbo 130 CP si este o barca pe viraje. Volanul mic si dimensiunile mari te fac sa crezi ca se comporta ca o masina de segment C dar cand vrei sa fii "sportiv" masina iti arata ca nu e bine sa te pui cu ea (simti cum tot spatele "vine" peste tine la franare) In plus, pe hartie motorul are suflu dar in realitate avand in vedere masa masinii gafaie sa-ti dea caii putere in conditiile in care cutia automata clasica cu convertizor nu e de calitate. Finisajele sunt imperfecte, dar materialele in partea superioara se simt de calitate. Cert e ca pentru mine e mixed feelings si am hotarat sa spun nu in acest moment.