Fostul șef Nissan, Carlos Ghosn: fuziunea cu Honda este "o mișcare disperată"
Carlos Ghosn, fostul șef al celor de la Nissan, a spus despre posibila fuziune cu Honda că este o "mișcare disperată" și că guvernul japonez ar forța această înțelegere în beneficiul economiei naționale.
Carlos Ghosn s-a aflat la cârma Nissan timp de 16 ani și, judecând după performanțe, a fost cel mai de succes CEO al companiei nipone. Dar, în urmă cu câțiva ani, Ghosn a fost pus sub acuzare, în Japonia, pentru infracțiuni economice, dar a fugit din arestul la domiciliu direct în Liban.
Recent, Nissan și Honda au confirmat planurile pentru o posibilă fuziune în viitor, iar Ghosn nu s-a abținut să comenteze pe marginea acestui subiect.
Potrivit fostului șef Nissan, fuziunea cu Honda este "o mișcare disperată. Nu este o afacere pragmatică pentru că sinergiile dintre cele două companii sunt greu de găsit. [...] Sunt în aceeași piață. Au aceleași produse. Companiile sunt foarte, foarte, similare."
Mai mult, Ghosn susține că Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei din Japonia, care este foarte influent, ar forța această fuziune în beneficiul economiei naționale și că, de fapt, Honda nu ar dori să intre în acest parteneriat.
"Pentru că am trăit în Japonia atât de mulți ani, înțeleg că este de influent acest minister. În opinia mea, nu există o logică industrială," a mai spus el.
Carlos Ghosn a avut ceva de spus și despre performanțele Nissan din ultimii ani: "Poți măsura o echipă după performanțele pe care le are [...] Sincer, dacă te uiți la ultimii cinci ani, rezultatele nu sunt o mărturie bună a punctelor forte ale echipei."
via Motor1
Domnul Ghosn a fost de succes pentru ca a implementat cu succes tăieri de costuri, chiar extrem, fiind numit și domnul " cost cutting ", pe de altă parte Nissan a fost salvata prin alianța cu Renault, deci nu înțeleg de ce zbiară împotriva unei eventuale fuziuni cu Honda, Nissan este din nou într-o situație dificilă. Rămâne de văzut ce va face Renault, care deține 30% din acțiunile Nissan, Renault nu va fi cuprinsă în această fuziune, poate sa-si vândă acțiunile, poate sa nu, dar va rămâne în afara unui mare grup, ceea ce nu sună bine, cel puțin pentru piețele din afara Europei, aici se descurcă deocamdată și cu ajutorul Dacia .