Fostul șef Nissan, Carlos Ghosn: fuziunea cu Honda este "o mișcare disperată"

Publicat vineri, 27.12.2024 11:26 de Alexandru Monenciu

Carlos Ghosn, fostul șef al celor de la Nissan, a spus despre posibila fuziune cu Honda că este o "mișcare disperată" și că guvernul japonez ar forța această înțelegere în beneficiul economiei naționale.

Carlos Ghosn s-a aflat la cârma Nissan timp de 16 ani și, judecând după performanțe, a fost cel mai de succes CEO al companiei nipone. Dar, în urmă cu câțiva ani, Ghosn a fost pus sub acuzare, în Japonia, pentru infracțiuni economice, dar a fugit din arestul la domiciliu direct în Liban.

Recent, Nissan și Honda au confirmat planurile pentru o posibilă fuziune în viitor, iar Ghosn nu s-a abținut să comenteze pe marginea acestui subiect.

Potrivit fostului șef Nissan, fuziunea cu Honda este "o mișcare disperată. Nu este o afacere pragmatică pentru că sinergiile dintre cele două companii sunt greu de găsit. [...] Sunt în aceeași piață. Au aceleași produse. Companiile sunt foarte, foarte, similare."

Mai mult, Ghosn susține că Ministerul Economiei, Comerțului și Industriei din Japonia, care este foarte influent, ar forța această fuziune în beneficiul economiei naționale și că, de fapt, Honda nu ar dori să intre în acest parteneriat.

"Pentru că am trăit în Japonia atât de mulți ani, înțeleg că este de influent acest minister. În opinia mea, nu există o logică industrială," a mai spus el.

Carlos Ghosn a avut ceva de spus și despre performanțele Nissan din ultimii ani: "Poți măsura o echipă după performanțele pe care le are [...] Sincer, dacă te uiți la ultimii cinci ani, rezultatele nu sunt o mărturie bună a punctelor forte ale echipei."

via Motor1

  • dan_grc, vineri, 27.12.2024 11:44

    Domnul Ghosn a fost de succes pentru ca a implementat cu succes tăieri de costuri, chiar extrem, fiind numit și domnul " cost cutting ", pe de altă parte Nissan a fost salvata prin alianța cu Renault, deci nu înțeleg de ce zbiară împotriva unei eventuale fuziuni cu Honda, Nissan este din nou într-o situație dificilă. Rămâne de văzut ce va face Renault, care deține 30% din acțiunile Nissan, Renault nu va fi cuprinsă în această fuziune, poate sa-si vândă acțiunile, poate sa nu, dar va rămâne în afara unui mare grup, ceea ce nu sună bine, cel puțin pentru piețele din afara Europei, aici se descurcă deocamdată și cu ajutorul Dacia .

  • Sorin Prelipceanu, vineri, 27.12.2024 12:26

    Ai dreptate, Dane. Nici Renault nu stă bine la nici un capitol, cu Nissan sau fără Nissan. De ani de zile nu au o gamă de modele ca lumea. Au noroc că statul francez deține un pachet de acțiuni (majoritar cred). Francezii au fost întotdeauna o țară cu orientare spre stânga (socialism).

  • horea1979, sâmbătă, 28.12.2024 10:10

    Renault are modele chiar bune. Am avut Un Renault Laguna din 2011-2022. Am facut cu ea vreo 175.000 km o masina cinstita si mai fiabila decat m-am astepta. Momentan detin un Talisman, dupa mine e cea mai frumoasa masina din clasa ei. Pacat ca nu a pereforma asa cum merita, este o masina subevaluata, in consecinta modelul a fost pensionat.

  • Elektrikkk, sâmbătă, 28.12.2024 21:26

    Venirea Renault , începând 2000, a adus beneficii Nissan. Qashqai a fost modelul de succes a Nissan de prin 2006, Carlos Ghosn a avut chiar un plan de electrificare a Renault Nissan dar a fost vânat de japonezi. Japonezii au dreptate, Carlos dorea subjugarea completă a Nissan şi mutarea conducerii, companiei fuzionate / preluate complet, în Europa. Carlos ştia că japonezii sunt înapoiaţi, deşi par foarte evoluaţi la anumite capitole: centrale nucleare, trenuri maglev de mare viteză,... dar sunt şi cel mai mare producător de electricitate din PETROL din lume !!! Au avut un boost enorm, dar populaţia a îmbătrînit şi au rămas cu mentalităţi vechi şi lente. Azi, China le dă clasă japonezilor. Şi s-a văzut clar de la Nissan Leaf , dar şi hibridele Prius, etc, care a avut bateria pe tehnologie Nichel Cadmiu şi nu au vrut în ruptul capului ani şi ani şi ani să treacă la litiu ion.

  • Zic si eu, duminică, 29.12.2024 16:19

    Domnu' Prelipceanu, Nu prea stiu de unde ai tras matale concluziile enuntate mai sus, dar daca te uiti pe datele finaciare si vanzari, grupul Renault o duce foarte bine, tot cresc vanzarile si profitul. Inclusiv Q3 2024 are crestere de 1%, in conditiile in care piata europeana a scazut cu 18,3% la aceeasi data! Grupul renault (include dacia) este al 2lea mare producator in UE, dupa vw& skoda, peste toyota, bmw.... Succesul lor este generat de o politica de costuri bine controlata ceea ce le permit preturi bune pentru ceea ce ofera, iar dacia ii ajuta mult. Practic, vanzarile Dacia (produse in ro&maroc)sunt doar cu 20-25% mai mici decat Renault!