Fost oficial Opel: "GM este de vină pentru declinul mărcii"

Publicat luni, 11.06.2012 11:20 de Sebastian Toma

Hans Wilhelm Gaeb, fostul Preşedinte al Consiliului de Administraţie Opel, susţine că General Motors este vinovatul principal pentru declinul mărcii Opel.

Hans Wilhelm Gaeb, fostul Preşedinte al Consiliului de Administraţie Opel, susţine că a prevăzut problemele mărcii din Ruesselsheim înainte de preluarea General Motors. Gaeb susţine că a anticipat potenţialele problemele pe care le-ar putea întâmpina pe fondul noii politici adoptate de proprietarii americani ai mărcii, care au avut o atitudine pe care el o considera delăsătoare faţă de viitoarele modele Opel, scrisorile secrete fiind publicate ulterior de nemţii de la Der Spiegel. Hans Gaeb le-a scris o scrisoare colegilor săi pe 2 decembrie 1997, în care le spunea că Opel nu va reuşi să detroneze Volkswagen dacă se va axa pe reducerea preţurilor. "Dacă o marcă se bazează exclusiv pe războiul preţurilor, aceasta va fi printre perdanţi", spunea Gaeb în scrisoarea adresată colegilor săi.

O altă problemă a mărcii Opel era dezvoltarea platformelor în Statele Unite ale Americii, unele fiind neconforme cu normele europene, element care a ridicat semnificativ costurile de dezvoltare ale unor modele. Împărţirea platformelor era o strategie cheie pentru cei de la General Motors la acea vreme, constructorul american folosind aceeaşi platformă tehnică pentru mai multe modele, diferenţele dintre acestea fiind insignifiante în unele cazuri. Analiştii din industrie susţin că această strategie le-a provocat probleme celor de la General Motors, care au fost nevoiţi să renunţe la mai multe mărci din portofoliu.

Hans Wilhelm Gaeb nu şi-a avertizat în van colegii, acesta având în spate experienţa lansării lui Opel Sintra. Acesta era construit pe o platformă GM modificată şi avea un interior cu finisaje sub nivelul celor cu care Opel îşi obişnuise clienţii. Pe lângă asta, Opel Sintra a obţinut doar 2.5 stele la testele EuroNCAP. Ulterior, modelul a fost retras de pe piaţă, pe fondul unei popularităţi scăzute. În semn de protest, Hans Wilhelm Gaeb a demisionat din funcţie în 1998.

Via | Automobil-Produktion.de

  • Devorattor, luni, 11.06.2012 15:21

    Daca Opel acuza GM de ignoranta si delasare, oficialii de la SAAB ce sa mai zica..:))

  • Andy, luni, 11.06.2012 16:14

    Ori stirea e nedocumentata ori fostul oficial e ramolit de-a binelea. GM a achizitionat 80% din Opel in 1929 si avea 100% in 1931. Deci cum a prevazut el problemele inainte ca GM sa preia Opel cand domnul cu pricina e nascut in 1936?

  • AndreiRN, luni, 11.06.2012 18:02

    Normal ca GM este de vina ca doar ei au refuzat sa le mai dea $$$ ca sa-i sustina si le-a fost greu sa se apuce de munca pe buzunarul lor. A cam fost o firma capusa multe deceni dar .....

  • gtrazvan, luni, 11.06.2012 19:28

    Exista GM USA (mama) si GM Europa(Opel). Daca reusesti sa vezi mai mult decat niste actiuni este bine, daca nu....... In principiu cele 2 divizii au fost separate ulterior GM-mama a inceput sa-si bage si nasul in politica GM-Opel incercand sa faca din Opel o masina mai americana (si mai ieftina in acelasi timp) ceea ce a dus la problemele descrise de Hans Wilhelm Gaeb. Pe langa toate astea, in urma crizei GM-mama a supt multi bani de la GM (Opel) afectand oarecum strategia pe Europa.

  • denon, luni, 11.06.2012 20:40

    Omul a cam avut dreptate iar situatia in care se afla acum Opel fata de VW, nu face decat sa confirme acest lucru. Parca aceasi greseala a facut-o si Renault, reduceri si rabat de calitate iar acum cauta sa se ,,reinventeze,,

  • M6, luni, 11.06.2012 22:56

    @gtrazvan GM Europa exista doar cu numele. De la inceput GM(america) a dat directive si a decis ce trebuie facut si ce nu in Europa. Normal,nemtii dau vina pe americani,nu recunosc ca si ei au fost incompetenti si nu si-au facut treaba cum trebuie. Personal,sunt sictirit de nemtii astia increzuti.

  • Andy, luni, 11.06.2012 23:52

    M6 are dreptate. Sa ne mai gandim ca dupa razboi a existat si planul Marshall si americanii au decis cam tot ce se intampla in Germania de Vest. Deci e cam greu de crezut ca Opel a avut mana libera sa faca ce vrea cand era detinut integral de GM si banii veneau din America (in general cine da banul decide nu?). Ramolitul din articol, dupa cum ziceam mai sus are probabil si gramul lui de adevar in vorbe...in ultima vreme GM ataca piata europeana cu brand-ul cel mai de succes all time din portofoliu - Chevrolet - brand pe care l-a tot imbunatatit si a ajuns aproape ca Opel dpdv calitativ asa ca pe viitor s-ar putea sa vedem cum Opel va ajunge premium si se va bate cu Mercedes, BMW si Audi (plus cei 4 care nu reprezinta grosul pietei premium in Europa - Lexus, Infiniti, Acura si Jaguar)

  • dan_grc, marţi, 12.06.2012 00:52

    @Andy Ai dreptate pana la punctul in care crezi ca Opel va deveni premium, crezi ca va baga si mai multi bani GM in conditiile in care nu prea vor mai produce prin Germania viitoarele modele? Eu nu cred, plus ca nici macar la nivel de zvon nu apare nicaieri ca vor fi anumite modele premium la Opel.

  • AndreiRN, joi, 14.06.2012 20:19

    Multe greseli vad eu pe aici. Opel a fost mai intotdeauna un amalgam GM cu o caroserie europeana si motoare japoneze de multe ori. Acestea au fost numai contributia GM.