Forţaţi să se adapteze: Maserati va lansa versiuni hibride pentru toate modelele, chiar dacă maşinile electrice "nu au sens"

Publicat marţi, 26.01.2016 12:41 de Daniel Popescu

Maserati va lansa versiuni hibride pentru aproape toate modele sale din gamă pentru a respecta normele de emisii până în 2020. Anunţul vine la trei ani după ce producătorul afirma că "maşinile electrice nu au sens".

Maserati a anunţat încă de la sfârşitul anului trecut ca Maserati Levante, primul SUV al producătorului care va fi prezentat oficial în luna martie cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, va avea şi propulsie hibridă.

Includerea unui motor electric pe lângă propulsia tradiţională nu va rămâne însă o excepţie. Constructorul italian este nevoit să se adapteze la cerinţele legislaţiei şi a anunţat că va lansa versiuni hibride pentru toate modele din gama, cu excepţia viitorului Maserati Alfieri. Prin urmare, vizate sunt modelele Quattroporte, GranTurismo, GranCabrio şi Ghibli.

Astfel, începând din 2018, Maserati va pune la dispoziţia clienţilor versiuni hibride pentru a putea respecta normele medii de emisii pentru anul 2020. "Trebuie să o facem, este atât de simplu. Există o cerere din partea guvernului şi a clienţilor pentru aşa ceva. Vom electrifica maşinile noastre dacă putem face asta fără să sacrificăm performanţa. Dacă există un sacrificiu, nu o vom face", spune Giulio Pastore, managerul general pentru Europa.

Practic, Maserati face această schimbare radicală din cauza legislaţiei fără să creadă neapărat în eficienţa puterii electrice. De altfel, cu trei ani în urmă, şeful Harald Wester afirma că "maşinile electrice nu au niciun sens" şi că inclusiv acestea emit de asemenea o cantitate apreciabilă de dioxid de carbon în cadrul proceselor de producţie.

"Dacă vrem o soluţie realistă, atunci cei care fac legile trebuie să fie mai sinceri în privinţa modului în care calculează emisiile. Maşinile electrice nu sunt răspunsul", spunea el.

Via Autocar

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 13:28

    "Trebuie să o facem, este atât de simplu. Există o cerere din partea guvernului şi a clienţilor pentru aşa ceva. Vom electrifica maşinile noastre dacă putem face asta fără să sacrificăm performanţa. Dacă există un sacrificiu, nu o vom face"....Nici eu nu garanteaza ca vor fi apti pt aceste abilitati. Din acest punct de vedere ar trebui sa ii lase pe cei abili cum ar fi :Lexus/Toyota, Acura/Honda .

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 13:29

    ei*

  • georgiana manalescu, marţi, 26.01.2016 14:46

    Gustere , vezi ca Ficat dezvolta masini electrice inca din 1990 , hibride din anii 70 , prototipuri/flote limitate cu hidrogen cu 15 ani inainte de Mirai :))))))))) , etc ;

  • vianu, marţi, 26.01.2016 15:04

    @georgiana...:)) fara sa ma introduc in love-ul dintre tine si gusterul tau....are fro' importanta ce au facut astia acu' 20 de ani? Prototipurile sunt una, testarile sunt alta. Dar investitiile, dezvoltarea, prototiparea, testarea si productia sunt "o chestiune" la care doar japii au tinut. adevarul ca se vor gasi intodeauna sariti de pe fix, fanatici cu placi pe creier dar istoria e istorie. Si trebuie sa recunosti...laurii ii culeg doar ce au succes la public.

  • Madalescu_Georgian, marţi, 26.01.2016 23:51

    Si marmota invelea ciocolata in staniol. Iar Bemveu acum 20 de ani facea masini cu hidrogen ....... UPS .....De fapt nu erau 100% pe hidrogen......UPSS........unde a ajuns Bembeu acum ? Putin profesionalism nu ar strica mey ''anonimule''

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 18:06

    @Madalescu_Georgian Era o vorba pe aici....linge roata la VW ! Iar te iei cu niponismele alea de nimic ?

  • Scorpionul.negru, miercuri, 27.01.2016 18:06

    Aici e vb de Maserati nu de 'Lecsus'