Formula 1 anunță planurile pentru sezonul 2020: start în Austria în 5 iulie, curse în Europa până în septembrie și final în Abu Dhabi în decembrie
Formula 1 a confirmat că intenționează ca noul sezon să înceapă în Austria în 5 iulie, să continue în Europa până în septembrie, să se mute în Asia în octombrie și noiembrie și să se încheie în Abu Dhabi în decembrie.
Formula 1 a dezvăluit luni primele planuri oficiale pentru structura noului calendar pentru sezonul 2020.
Astfel, planul actual este ca noul sezon să înceapă în Austria în 5 iulie și să continue cu o serie de curse în Europa în iulie, august și în prima parte a lunii septembrie.
Ulterior, "caravana" Formulei 1 ar urma să se mute în Euruasia, Asia, America de Nord și America de Sud pe parcursul lunilor septembrie, octombrie și noiembrie. Sezonul ar urma să se încheie în Orientul Mijlociu cu curse programate în Bahrain și Abu Dhabi. În total, Formula 1 speră să adune între 15 și 18 curse în cadrul noului calendar.
Pentru moment, nu au fost anunțate alte date cu excepția celei pentru prima cursă, însă Austria a anunțat deja că vrea să organizeze o cursă suplimentară miercuri, 8 iulie. De asemenea, în iulie ar urma să aibă loc două sau trei curse pe circuitul de la Silverstone, printre care și cea planificată anterior pentru 19 iulie.
Orice cursă de pe circuitul de la Silverstone va fi fără spectatori, așa cum se va întâmpla cel mai probabil cu toate etapele programate în Europa.
"Ne așteptăm ca primele curse să aibă loc fără spectactori, dar sperăm ca fanii să ia parte la evenimente pe măsură ce avansam în sezon. Încă trebuie să lucrăm la multe aspecte, cum ar fi procedurile pentru echipe și parteneri în fiecare țară", explică Chase Carey, CEO-ul Formulei 1.
Nu în ultimul rând, Marele Premiu al Franței, programat inițial în 28 iunie, a fost anulat și va reveni în calendar în 2021.
Via Formula 1
pentru ferrari ii un avantaj enorm ca sezonul debuteaza pe un circuit permanent cum ii RedBullRing si nu pe "traditionalul" traseu urban din Melbourne care vine-n fiecare an cu destule inconveniente pentru scuderia din simpla dar mai presus de toate taman venerabila filozofie a celor din Maranello care repugna unei doze majore de compromis pentru monoposturile sale din F1 atunci cand itinerariile stabilite arbitral de FIA is tocmai drumuri publice cu multele si dezagreabilele neajunsuri generate de acestea, cat despre proiectia deznodamantului in primul gp al anului ma rezum in a spune ca daca perfectibilul SF90 o reusit in 2019 sa "ocoleasca" victoria numa' din culpa exclusiva a unui supraevaluat monegasc ,cert timorat si de un amanunt care-i ciclic driblat pe AM dar demn totusi de amintit numa' pentru mentinerea adevarului la cote decente : lipsa din proximitatea sa a mentorului si coechipierului sau , nevoit din motive mecanice in Q3 sa-si compromita aproape intreg gp-ul si mai presus de toate sa i se refuze inca de sambata tocmai participarea la batalia pentru primul loc in cursa austriaca, asta numa' dintr-o precaritate a fiabilitatii pentru SF90 in 2019 si cu care sper ca SF1000 sa nu faca cunostinta nicimacar o singura data in 2020